Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teistä liian tiukka rangaistus

Moihhh
13.11.2020 |

Oon 14-vuotias tyttö ja jäin noin 3kuukautta sitte kiinni viinanjuomisesta ja multa otettiin sen jälkeen puhelin pois viikoksi ja sen jälkeen kun sain puhelimen takaisin jouduin laittamaan sen kuudelta pois ja olin sen jälkeen kuukauden arestissa enkä saanu käydä edes ulkona ja nyt mun kotiintuloaika on 19:30 viikonloppuisinkin ja kaikki mun kaverit saa olla 11 asti ulkona enkä ehdi nähdä mun kavereita edes kauan ja kaikki hauskuus tapahtuu vasta yöllä enkä todellakaan oo menossa uudelleen juomaan mutta mun vanhemmat ei usko sitä ja musta tuntuu tosi pahalta kun kuulen viikonlopusta kavereilta (ei siis ole ollut ryyppäämistä) ja oon menettäny kavereitakin ton takia enkä esim. Käy viikonloppuisin melkein ollenkaan missään kun mun kaverit voi nähdä vasta kuuden aikaan ja musta tuntuu että en jaksa enää enkä tiedä kaukanko mun vanhemmat edes jatkaa tätä.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi piti mennä sitä viinaa juomaan?

PS. Vielä parikymmentä vuotta sitten tuollaisista tempuista annettiin yleisesti remmiselkäsauna. Eli ole onnellinen, että olet selvinnyt noinkin vähällä.

Pahempi tuo puhelimen takavarikointi ja kotiaresti on kun se remmi. Se remmi ei kestä kun 5 min ja sitten se on ohi mutta jos puhelin viedään ja on kotiaresti niin sitten on ulkona kaikesta pitkään ja kaverit menee eikä ole tekemistä.

Vierailija
22/37 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa perjantai-illan provoilua 😂😂😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miten 20. oma hölmöily nyt liittyy ap:n saamaan rangaistukseen ja sen purkuun?

Ap. on kyllä jo antanut ymmärtää oppineensa omasta hölmöilystään.

Vierailija
24/37 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa perjantai-illan provoilua 😂😂😂

Jos täällä joku on provo, niin se olet sinä. Mene pois.

Vierailija
25/37 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen miten 20. oma hölmöily nyt liittyy ap:n saamaan rangaistukseen ja sen purkuun?

14v kuvittelee yleensä olevan super ihminen. Mitään pahaa ei tapahdu, on kuolematon ja vanhemmat on vaan tyhmiä. Siten! Toki jos olet itsekkin joku slaiköinen tai vasta aikuisiälle päässyt, et voikkaan ymmärtää.

Vierailija
26/37 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän ne kaikki... Meilläkin 5v huutaa jo arestinurkkaan viedessä että oon jo kiltti mutta jos sen ottaa sieltä liian aikaisin pois niin se sanoo kuitenkin tyhmä äiti eli ei ole oppinut sillon vielä mitään.

Vierailija
27/37 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

14v kuvittelee yleensä olevan super ihminen. Mitään pahaa ei tapahdu, on kuolematon ja vanhemmat on vaan tyhmiä. Siten! Toki jos olet itsekkin joku slaiköinen tai vasta aikuisiälle päässyt, et voikkaan ymmärtää.

Olen neljän jo teini-ikäisen tai vanhemman lapsen vanhempi, ja pelolla kasvattamisesta ei hyvä heilu. Toki kauhutarinoita voi käyttää mausteena kasvatuksessa, mutta ei pääraaka-aineena.

Odotan muilta aikuisilta hieman rakentavampia vastauksia teini-ap:n ongelmaan, enkä näitä keskenkasvuisten huuteluja.

Ole ystävällinen ja lue ap:n aloitus, kiinnostiko häntä muiden kännisekoilut? Ja kiinnostiko jatkaa omiaan?

Vierailija
28/37 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempasi suojelevat sinua. Sinä osoitit teollasi ettet osaa vielä tehdä järkeviä päätöksiä, joten siksi on ok, että joudut olemaan kovennetussa valvonnassa. Olettaisin, että jos haluat pidempiä kotiintuloaikoja, esim. perjantai- lauantai-illoille, niin sinun tulee alkaa näyttää vanhemmillesi, että olet oppinut läksysi ja osaat pitää itsestäsi huolta paremmin. Suomessa alkoholia saa käyttää vasta 18-vuotiaana, se on parempi sisäistää. Se,että kaverisi saavat hillua yömyöhään ulkona ja käyttää alkoholia, kertoo vain siitä, että heillä on vanhemmat, jotka eivät välitä.

Vierailija
29/37 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän ne kaikki... Meilläkin 5v huutaa jo arestinurkkaan viedessä että oon jo kiltti mutta jos sen ottaa sieltä liian aikaisin pois niin se sanoo kuitenkin tyhmä äiti eli ei ole oppinut sillon vielä mitään.

Tulet kyllä itsekin aikanaan oppimaan, että teinin kasvattaminen ei ole arestinurkkaan viemistä.

Mä en muuten ole koskaan laittanut lastani arestiin ja en sen päälle ymmärrä mitään.

Vierailija
30/37 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen on jo hyvä oppia nuorena, että rikkomalla sääntöjä tulee sanktioita. Näkeehän sen, kun kullannuppuja ei edes arestiin laiteta eikä omaisuutta takavarikoida. Mitä ne tekee? Hakkaavat tuolla kaduilla toisia jne. Eihän siitä tule kun ”HYI! Olit tuhma!” Sit ollaan hämillään, miks jouduin vankilaan.

Vierailija
31/37 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen on jo hyvä oppia nuorena, että rikkomalla sääntöjä tulee sanktioita. Näkeehän sen, kun kullannuppuja ei edes arestiin laiteta eikä omaisuutta takavarikoida. Mitä ne tekee? Hakkaavat tuolla kaduilla toisia jne. Eihän siitä tule kun ”HYI! Olit tuhma!” Sit ollaan hämillään, miks jouduin vankilaan.

Tässä tapauksessa näpistyksestä rangaistuksena on elinkautinen. Jotain suhteellisuudentajua näihin juttuihin.

Vierailija
32/37 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko sun kaikkien kavereiden saavan olla ulkona klo 23 tai ainakaan se ei pitäisi olla niin, sillä juuri tuossa iässä hyvälaatuinen unen tarve on suurimmillaan eli n. 10h/yö, koska aivot kehittykseen tarvitsevat paljon lepoa ja unta eli viimeistään klo 22.00 pitäisi olla jo nukkumassa, jos käyt normaalisti koulua.

Milloin vietät aikaa kotona ja teet läksysi?

Ja alkoholi ei sovi nuorelle ja siitä ei ole mitään iloa, vaan hankit itsellesi vaikeuksia, sillä se on poliisi- ja lastensuojeluasia alle 18v.

Itse en kannata rangaistuksia, vaan asiat pitäisi selvitä puhumalla, mutta jos muuta vaihtoehtoa ei ole, niin sitten ok.

Vierailija
33/37 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PS. Vielä parikymmentä vuotta sitten tuollaisista tempuista annettiin yleisesti remmiselkäsauna. Eli ole onnellinen, että olet selvinnyt noinkin vähällä.

Vuonna 2000. Ei annettu. Olin itse teini tuolloin, ja 90-luvun puolellakin. 

Vierailija
34/37 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuonna 2000. Ei annettu. Olin itse teini tuolloin, ja 90-luvun puolellakin. 

Taisi riippua aika paljon paikasta. Helsingin Kalliossa tuskin.

Tosin ei siitä myöskään toreilla huudeltu enää siihen aikaan.

Vierailija
35/37 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. oletko saanut asiaasi edistettyä ja onko neuvoista ollut apua?

Vierailija
36/37 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. oletko saanut asiaasi edistettyä ja onko neuvoista ollut apua?

En ainkun yritän jutella asiasta, niin mun vanhemmat vähäniinkuin pakenee paikalta tekemään jotain muita. Mun makunn vähän liian lapsellista.

Vierailija
37/37 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin vanhempiesi asemassa antanut vielä kunnon persesaunan.