Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä apua masennukseen?

Vierailija
10.03.2014 |

Minusta tuntuu että olen masentunut, mikään ei tunnu miltään ja olen ihan lamaantunut. Ystävät ovat ehdotelleet että lähtisin hakemaan apua ennen kuin tilanne pahenee, mutta mistä? Siis marssinko vaan lääkäriin ja ne nauraa mut pihalle ja sanoo että ota buranaa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan naureta ulos lääkäriltä. Masennus on hyvin yleinen sairaus ja saat kyllä lääkkeet siihen kun vaan haet apua. Terapiaa onkin jo paljon vaikeampi saada, mutta usein ne lääkkeet auttaakin tarpeeksi.

Vierailija
2/4 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita terveyskeskukseen, jolloin kerrot yleisesti asiasta. He ohjaavat sitten esim. lääkärille tai psykiatrisen sairaanhoitajan luokse. Sitä kautta saat apua. Tee se rohkeasti heti! t: masentuneen puoliso

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielenterveysseura kuuntelee ilmaiseksi eikä tarvi henkilötietojakaan kaikkia kertoa.

yleensä masentunut jos menee lääkäriin ja sanoo että masentaa, lääkäri kysyy että kuinka paljon niin vastaushan on että ei tässä mitään - kun ei jaksa kertoa enempää :/ tai mulle ainakin kävi niin ja vasta kolmannella lääkärikerralla, parin vuoden päästä jaksoin vaatia hoitoa ja lääkitystä.

Vierailija
4/4 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että on aikuisesta kysymys? Yleissääntönä voi sanoa, että terveyskeskuksen kautta voi hakeutua.

Toki riippuu vähän myös elämäntilanteesta, mikä se avunhakemiskanava voi olla; esim. työikäinen voi käänttyä työterveyshuollon puoleen, raskaana oleva äitiysneuvolaan jne. Joillain paikkaunnilla on maksuton kriisikeskus, joka ottaa arvioon ja ohjaa eteenpäin. Joillain paikkakunnilla myös mielenterveystoimistot ottavat vastaan matalalla kynnyksellä ilman lähetettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi