Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamala perhe - jäi vaivaamaan

Vierailija
10.03.2014 |

Kävin eilen kaupoissa pyörimässä ja jo ennen kuin menin ensimmäiseen liikkeeseen sisälle huomioni kiinnittyi mieheen, jolla oli resuiset epäsiistit vaatteet ja heilui edestakaisin kuin olisi ollut humalassa tai aineissa. Liikkeessä näin taas tuon miehen - tällä kertaa vanhemman naisen seurassa, jolla ei ollut juurikaan hampaita ja oli myös epäsiististi puettu. Heistä mennessäni ohi olin pyörtyä, koska heistä lähti niin kauhea lemu - tupakka ja vanha viina haisivat voimakkaasti. Ajattelin vaan, että huh huh - just tuollaisia alkoholisteja/sekakäyttäjiä.

Hieman myöhemmin järkytyin kun näin tuon miehen työntävän lastenrattaita! Rattaissa oli nukkuva n. 1,5v lapsi. Hetki myöhemmin ilmeisesti lapsen äiti oli heidän seurassaan - tumma tukkainen ja ihoinen nainen, joka oli pukeutunut pissis tyyliin.

Kun olin autossani lähdössä ajelemaan kotiin päin näin koko tuon porukan liikkeen ulkopuolella. Pissisäiti ja vanhempi nainen polttivat tupakkaa minkä ehtivät ja mies ajoi hoiperrellen lastenrattaissa istuvaa lasta. Sanoin ääneen: Voi lapsi raukkaa. Olin todella järkyttynyt ja aivan varma ettei tuon lapsen elämä tuollaisen perheen kanssa ole muuta kuin traagista.

Koko loppu päivän oli itsellä todella paha mieli näkemästäni. Eivätkö sosiaali tai muut viranomaiset huomaa näitä tällaisia tapauksia? Enhän minä kadun tallaajana voi heitä mistään ilmoittaa, koska ei ole Suomessa laitonta näyttää alkoholistilta/aineiden käyttäjältä ja olla lasten seurassa. Mutta jotain pitäisi tuollaisten tapausten lisääntymisen ehkäisyksi tehdä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen kanssa nähnyt vastaavia ja kyllä ne jää pitkäksi aikaa vaivaamaan.

Vierailija
2/5 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanne maailmaa ei ole! Pitäisi se jo tuohon ikään menessä tiettää, että suomessa on satoja laspia, joilta puuttuu ihan perushoiva ruuasta lähtien. Ei heille ole kukaan sanomassa, että alusvaatteet pitää vaihtaa ja hampaat pestä.

Kaikille lapsille ei vaan ole suotu kodin turvaa ja hoivaa.

Mutta, hei...olet kohdannut ongelman, miten aiot nyt sen ratkaista. Viranomaisten resurssit eivät riitä, ota selvää mitä annettavaa sinulla on näille lapsille. Kotikuntasi sosiaalitoimi kyllä ohjeistaa sinua asiassa eteenpäin. Onnea ja menestystä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt sijaisperhekoulutuksen ja toimin tukihenkilönä lapsille PeLa ry:n kautta. Olen siis tietoinen, että tuollaisia löytyy, mutta se järkyttää joka kerta ja jää paha mieli. Yksin/perheeni kanssa kun en kuitenkaan kaikkia voi pelastaa. :( -ap

Vierailija
4/5 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 14:08"]

Olen käynyt sijaisperhekoulutuksen ja toimin tukihenkilönä lapsille PeLa ry:n kautta. Olen siis tietoinen, että tuollaisia löytyy, mutta se järkyttää joka kerta ja jää paha mieli. Yksin/perheeni kanssa kun en kuitenkaan kaikkia voi pelastaa. :( -ap

[/quote]

Mutta viranomaisten pitäisi pystyä hoitamaan kaikki pahaolo pois?!? Aloitetta kuntaan, että veroäyriin on saatava tuntuva korotus, että kunnan resurssit riittävät hoitamaan jokaisella kuntalaiselle ehkäisy ja seulonta, jos on menettänyt elämänsä hallinnan ja saanut vähän huonommat eväät elämään kun nämä suht normaalin lapsuuden eläneet hurskastelijat.

Vierailija
5/5 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soititko heti 112? Soitto kun kuvailit että heilui kuin päihteissä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi