Jos tulisit yllättäen (ja ehkäisystä huolimatta) raskaaksi 45-50-vuotiaana, pitäisikö lapsen?
Musta tuntuu, etten mä pystyisi. En vain jaksaisi enää olla hyvä äiti.
Kommentit (43)
Absurdi aloitus... Mikäli ehkäisy on kunnossa, ei nainen tule raskaaksi, as simple as that!
...tietysti, aina on toki mahdollista että naiselle on käynyt ”vahinko”
En edes nyt 31-vuotiaana pitäisi. En jaksaisi, ei olisi varaa ja omasta mielestäni alan olla siihen touhuun liian vanha.
En tietenkään pitäisi. Miksi pilata loppuelämäkin ?
Vierailija kirjoitti:
Absurdi aloitus... Mikäli ehkäisy on kunnossa, ei nainen tule raskaaksi, as simple as that!
...tietysti, aina on toki mahdollista että naiselle on käynyt ”vahinko”
Mikään ehkäisy ei ole sataprosenttisen varma. Paitsi kohdun poisto.
No olen 42 v ja juuri nyt yksi pahimmista painajaisista olisi tulla raskaaksi. Juuri nuorimmainen alkaa olla kivassa iässä, mutta rankkaa on ollut viimeiset vuodet.
Mutta sitä en osaa sanoa mitä tekisin kolmen tai kahdeksan vuoden kuluttua. Voi hyvin olla, etten pystyisi aborttiin - oma esikoinen oli yllätys ja hänen kohdallaan abortti oli jo varattuna, mutta en sitten pystynyt. Ehkäisy oli siis käytössä, mutta olin ollut hyvin lievässä vatsataudissa kyseisenä kuukautena, joten se varmasti oli selitys sille, että pillerien teho laski.
Olisi ihanaa! Todellakin jaksaisin. Olen paremmassa kunnossa kuin nuorempana. Seulonnatkin ovat luotettavampia mitä vanhempi on odottaja. Omatkin isovanhemmat vielä aktiivisia ja liikunnallisia.
En pitäisi. Ainoa lapseni on jo aikuinen ja elän uutta elämänvaihetta, siihen ei kuulu lapsiperhe-elämä.
Vierailija kirjoitti:
En edes nyt 31-vuotiaana pitäisi. En jaksaisi, ei olisi varaa ja omasta mielestäni alan olla siihen touhuun liian vanha.
Ja mieheni olisi 52-57-vuotias, todennäköisesti siis erityislapsi vielä olisi ja vaatisi enemmän jaksamista kuin muut. Muilla lapsilla ehkä omat eli sisarussuhteita ei lapselle tulisi.
En pitäisi, ikävä kyllä. Nyt jo erityislapsia, en vain jaksaisi. Menisivät kaikki sijoitukseen, kun äiti sekoaisi väsymyksestä.
No mikä ettei. Lapsen 10 vuotissyttärit ja omat 60-vuotissynttärit samaan aikaan sitten.
Se olisi kaikessa mahdottumuudessaan katastrofi. Sikiö ei olisi terve sytostaattihoidosta johtuen, varmaan abortoituisi itsestään. Luotan kierukan 99% tehoon. Tuskin tässä edes Neitsyt Marioitakaan tekee..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mieheni olisi 52-57-vuotias, todennäköisesti siis erityislapsi vielä olisi ja vaatisi enemmän jaksamista kuin muut. Muilla lapsilla ehkä omat eli sisarussuhteita ei lapselle tulisi.
Siis käsitinkö nyt oikein, että miehesi on yli 50?!
Hyi helvetti!!
En todellakaan. Tekisin jo nyt abortin, jos vahinko kävisi. N37 ja kaksi lasta on jo, ne riittää.
Lapset ovat ihania. Tekisin vielä nyt 48-vuotiaana naisena, jos olisi mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis käsitinkö nyt oikein, että miehesi on yli 50?!
Hyi helvetti!!
On sitten kun minä olen 45-50-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
No olen 42 v ja juuri nyt yksi pahimmista painajaisista olisi tulla raskaaksi. Juuri nuorimmainen alkaa olla kivassa iässä, mutta rankkaa on ollut viimeiset vuodet.
Mutta sitä en osaa sanoa mitä tekisin kolmen tai kahdeksan vuoden kuluttua. Voi hyvin olla, etten pystyisi aborttiin - oma esikoinen oli yllätys ja hänen kohdallaan abortti oli jo varattuna, mutta en sitten pystynyt. Ehkäisy oli siis käytössä, mutta olin ollut hyvin lievässä vatsataudissa kyseisenä kuukautena, joten se varmasti oli selitys sille, että pillerien teho laski.
Minkäikäinen nuorin eli mikä on kiva ikä?
Pitäisin. En todellakaan toivo, että noin kävisi (lapset tehty jo), mutta JOS kuitenkin kävisi, tiedän, etten mitenkään raaskisi tehdä aborttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauheaa olisi olla eläkkeellä kun lapsi pääsee peruskoulusta.
Etkö ole kuullut, eläkkeet on peruttu.
Joten hyvin kerkeää hakea se lapsi töiden välissä. Sillä Suomessa siinä vaiheessa pitää tehdä montaa työtä että saa ruokaa.
Lapsivapaana on säästöjä kertynyt sen verran, että voinen jäädä halutessani pois töistä noin 45-vuotiaana. Jos silloin pitäisikin yhtäkkiä elättää lasta 20 vuotta, olisi pakko palata töihin ainakin 10 vuodeksi... Kaikki etelään muutto- ja matkailusuunnitelmat menisivät täysin pilalle, ja tuskin 65+ enää jaksaisi sitä samaa mitä olen suunnitellut. 100% varma abortti siis, lapsi pilaisi koko loppuelämäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkäikäinen nuorin eli mikä on kiva ikä?
Nuorin on 4 v. Kaksi vanhempaa 13 v ja 6 v.
En missän tapauksessa pitäisi. En minkään ikäisenä. Ihmisiä on jo enemmän kuin riittävästi.
Ja lapset on kauheita.