Mitä rehellistä työhösi liittyvää mielipidettä et voi sanoa ääneen?
Päihdeongelmaiset ovat usein uskomattoman itsekkäitä ja ilkeitä ja lypsävät yhteiskunnasta rahat (esim. toistuvilla tehottomilla katkoilla) jotka mielestäni voisi ennemmin sijoittaa lasten ja vanhusten hyvinvointiin. Sosionomi
Kommentit (3246)
Vierailija kirjoitti:
Suomen koulujärjestelmä on ehkä joskus ollut maailman paras - mene ja tiedä - mutta nykyään se ei todellakaan sitä ole. Kaukana siitä.
Kun vertaa parin-kolmenkymmenen vuoden takaisia yläasteen äidinkielen oppikirjoja nykyisiin, huomaa, kuinka paljon taso on laskenut. Voidaan puhua romahduksesta.
Juttelin erään ruotsin opettajan kanssa. Kerroin itselläni olleen lukiossa yli kolmekymmentä vuotta sitten ruotsin numero viisi. Hän sanoi sen samalla osaamisella olevan nykyään kahdeksan.
duunari kirjoitti:
Kaiken työhön liittyvän olen aina sanonut ääneen. Oon jopa sanonut esimiehelle, että vituttaa pieni (2030 €) kk palkka ja työ on ihan perseestä ja vituttaa joka aamu herätä paskaduuniin ja kyrsii ku koskaan ei tuu palkankorotuksia. Haluan vain voittaa lotossa. I need money not a job.
Oisko peiliin katsomisen paikka? Miksi olet työssä, josta et nauti?
Suurin osa työkavereista taitaa olla vajaaälyisiä. Ei ymmärretä luettua ollenkaan. Joka asiasta tai muutoksesta työssä on olemassa kirjallinen ohje. Mutta on liian raskasta lukea ohjeita, mielummin itketään asioista faceryhmässä ja yleensä sitten, kun joku kysyy, että oletko lukenut ohjeet, vastaus on ei kiinnosta/jaksa lukea turhia tiedotteita.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa huonoa hammasluuta, eikä huonot hampaat periydy. Uskokaa jo. Huonot hampidenhoito tottumukset ja huono ruokavalio (paljon sokeria, napostelu, virvoitusjuomat) periytyy. Piste.
Se on se sylki. Itse pesen hampaat kerran päivässä, juon kokista ja napostelen. Ei koskaan reikiä. Mies jynssää hampaitaan kahdesti päivässä ja syö terveellisemmin. Reikiä tuhottomasti.
Ei niissä silti pöpöt pitkään elele
Olen ”töissä” Tuhon ja Hävityksen Laitoksessa 🦠😴
Työskentelen Hgissä keskeisellä paikalla vartalohoitoja (ja jkv kasvohoitoja) tekevässä lafkassa. Öljyämme ja hinkkaamme asiakkaita eteerisillä öljyillä. Arvostelemme asiakkaiden kroppia ikävään sävyyn.
Yllättävän monella kollegalla on alkoholi- tai lääkkeiden väärin käytön ongelma.Olen terveysalalla.
Aina töissä siivoojan palkalla ja toimitusjohtajan vastuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin piestä ne tyypit jotka ostaa tiskistä 15 euron lohifileen ja tumppaa sen jonnekkin maustehyllyyn pilaantumaan.
Työssä kassalla/lihatiskilläEi se ole sulta pois. Taidatkin olla itse kauppias.
Tämä. En ole koskaan käsittänyt, miksi ihmiset tuhlaavat energiaa välittämällä asioista, jotka eivät heille mitenkään kuulu. Vai onko rivimyyjän palkka niin huikea, että se saa välittämään ruokahävikistä ja muista kauppiaan eduista? :)
Jos oikein kovasti mietitte oikein niinkun aivoillanne, niin tajuatte, että se jos tarpeeksi moni jättää sen viidentoista euron fileen pilaantumaan, vaikuttaa myös teidän lohi fileidenne hintaan.. jostainhan se hävikin hinta takaisin on saatava...
Ja vielä lopuksi en ole kauppias enkä edes kaupan työntekijä, mutta ihan tavallisena asiakkaana kun tajuan, ettei se kaupan pyörittäminen hyväntekeväisyyttä ole, eikä kuulukaan olla...
Pidän työstäni, ja ihmisistä joo ei voin auttaa, hoitaa ja tukea.
Isona miinuksena on osa omaisista; jos asioita ei tehdä niin kuin HE haluavat, niin mikään perustelukaan ei riitä, vaikka perustelemassa on vuoroin lh, sh ja lääkäri.
Aivan hirveitä tyyppejä on tullut kohdattua.
Vierailija kirjoitti:
Kuka normihetero halua opiskella gynekologiksi? Jostain syystä aina epäilen että naisgynekologit ovat lesbohtavia ja no miesgynekologeista en edes halua miettiä miksi he on opiskelleet alalle. Olen synnyttänyt 3 lasta, ja koko ikäni gynellä käyntiä olen inhonnut todella paljon.....
En oo koskaan saanut naisgyneistä mitään kiusallista vaikutelmaa. Joillekin naisille naisasiat on tärkeitä ja siksi he hakeutuu alalle jossa naisten terveyttä hoidetaan. En oo käyny miesgyneillä enkä aio käydä.
Vierailija kirjoitti:
Pudota ylipaino normaaliin ja käy pari kertaa viikossa kuntosalilla ja lenkillä niin et kärsi enää niska-hartia ja selkävaivoista. T. Fysioterapeutti
Haha haista sitä p. Olen ollut aina hoikka ja hyvän tukilihaksiston omaava, ja usein on hartiat jumissa. Samoin oli paljon liikkuvalla äidilläni, lylleröisällä taas ei juuri ikinä. Ihme valheita amk-jumppaminnalta.
Vierailija kirjoitti:
Pidän työstäni, ja ihmisistä joo ei voin auttaa, hoitaa ja tukea.
Isona miinuksena on osa omaisista; jos asioita ei tehdä niin kuin HE haluavat, niin mikään perustelukaan ei riitä, vaikka perustelemassa on vuoroin lh, sh ja lääkäri.
Aivan hirveitä tyyppejä on tullut kohdattua.
https://www.vauva.fi/keskustelu/4007899/miamilainen-laakari-kuoli-koron…
Alallani on paljon sadistisia kusipäitä jotka nauttivat eläinten satuttamisesta ja valta-asemastaan niihin. Ei koeta toisen lajin edustajaa kokevana ja tuntevana olentona, jolla tod näk on se yksi ja ainoa elämä, kuten sinullakin. Jatkan taistelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettajasijaisuuksia tehdessäni tyrmistyin opettajanhuonejuttuja. Opettajat kuluttavat pääosan välitunneista juoruamalla oppilaiden ominaisuuksista ja etenkin kotioloista, jotka ovat hämmästyttävän hyvin tiedossa. Opettajat nauravat ja pilkkaavat oppilaita.
Kun kello soi, siemaistaan sumpit loppuun, haalitaan vermeet kasaan ja lähdetään rasittuneen näköisenä pitämään seuraavaa tuntia.Jos koulussa tuntui siltä, että pahimpia kiusaajia ovat opettajat ja että monet opettajat inhoavat ja halveksivat oppilaita ja ovat valinneet ammattinsa koska se on ainoa mistä maksetaan puolipäivätyöstä kokopäivätyön palkka, niin tämä pitää paikkansa.
Totta kai se pitää paikkansa. Kaikki eivät kuitenkaan pääse EDES opettajiksi. Kaikkien työpaikkojen Kahvitauoilla juoruillaan, miksi opettajainhuone olisi poikkeus? 9x% tapauksista oppilas on itse aloittanut perseilyn ja kun saa maistaa omaa lääkettään, opettaja kiusaa tai on ottanut silmätikukseen. Monille pikkumussukoille normaalien sääntöjen noudattamisen vaatiminen on kiusaamista. Toki opettaja on aikuinen, mutta ei missään muussa työpaikassa ei tarvitse päivittäin kuunnella tuollaista pään aukomista keskenkasvuisista kakaroilta ( ja joskus myös vanhemmilta).
Ai että oppilas niiku aloitti sen?
ha haahaa. Ihanan lapsellista.
Kyllä ne juoruilee kaikista oppilaista.
Jaksatko itse kuunnella omassa ammatissani kusipäisen teinin päänaukomista rauhallisesti kuunnellen? Miksi opettajan pitäisi? Mitä tekevät ko. tilanteissa vartijat, poliisit, myyjät jne.
Vierailija kirjoitti:
Parhaat hommat ja ylennykset osuu yleensä niille ''hyville tyypeille'', ei suinkaan kokeneimmille tai pätevimmille.
Tiedän, koska olen itse tällainen ''hyvä jätkä'' miesvaltaisella alalla. Sellainen heti ensimmäisellä luokalla hymypoikapatsaan pokannut oppilas ja hymyilemällä hyviä numeroita kerännyt lusmuilija jo silloin.
Töissä on päässyt etenemään aika vaivatta, ja hieman hävettää miten moneen pestiin ja projektiin olisi kyllä löytynyt ominaisuuksiltaan osaavampia ja fiksumpia henkilöitä, mutta näin se jako nyt on mennyt.
Näin se menee. Yleensä mielipiteissä ei ole eroja, mutta niiden sanojassa katsotaan olevan. Epäsuosittu sanoo mielipiteen niin sille naureskellaan, mutta hetken päästä suositun sanoessa saman niin se onkin paras mielipide ikinä ja päät nyökyttelee ringissä niin että niskat naksuu.
Meidän työpaikalla korkeimmin koulutetut ovat yleensä käytännön asioissa täysiä i*ootteja!
Kyllä ollaan apua huutamassa kun kopiokone piippaa tai Teams ei aukea!
Vierailija kirjoitti:
Meidän työpaikalla korkeimmin koulutetut ovat yleensä käytännön asioissa täysiä i*ootteja!
Kyllä ollaan apua huutamassa kun kopiokone piippaa tai Teams ei aukea!
On hämmästyttävää, miten alas ne "vähemmän koulutetut" arvostavat oman ammatillisen koulutuksensa, osaamisensa ja ammattitaitonsa. Ikään kuin se olisi jotain, mitä kaikkien tulisi osata - ja varsinkin niiden "korkeammin koulutettujen". Meidän työpaikalla varmaan lääkärit ovat kehnoimpia tietotekniikan osaajia, varsinkin vanhemmat lääkärit. Eipä heitä ole sille alalle koulutettukaan. Ja tämä näyttää sihteerien, varsinkien nuorimpien, mielestä olevan tosi hassua.
Ihmettelen tätä. Eikö pitäisi ihmisen olla ylpeä omasta ammatistaan ja siitä, että on töissä tarpeellinen ja osaa jotain paremmin. Ei meidän kirurgit kuitenkaan pidä hassuna sitä että sihteeri ei tunne anatomiaa...
Ei ole olemassa huonoa hammasluuta, eikä huonot hampaat periydy. Uskokaa jo. Huonot hampidenhoito tottumukset ja huono ruokavalio (paljon sokeria, napostelu, virvoitusjuomat) periytyy. Piste.