Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä rehellistä työhösi liittyvää mielipidettä et voi sanoa ääneen?

Vierailija
13.11.2020 |

Päihdeongelmaiset ovat usein uskomattoman itsekkäitä ja ilkeitä ja lypsävät yhteiskunnasta rahat (esim. toistuvilla tehottomilla katkoilla) jotka mielestäni voisi ennemmin sijoittaa lasten ja vanhusten hyvinvointiin. Sosionomi

Kommentit (3246)

Vierailija
1441/3246 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää Suomen etuus- ja palvelujärjestelmä, joka suosii laiskuutta. Maa han muuttajille liian paljon paapomista. Kaikilta pitäisi vaatia enemmän omaa vastuuta nykyisin.

Sossu

Vierailija
1442/3246 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomoni on täysi passka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1443/3246 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukioon tulee vuosi vuodelta enemmän epäkuranttia ainesta. Keskittymiskyky alkaa monella olla kärpäsen tasoa. Epärehellisyys on myös lisääntynyt. Silmää räpäyttämättä valehdellaan, että "en ole palauttanut tutkielmaani, koska mummoni kuolema masensi niin, etten pystynyt tekemään mitään". Mistä lie kaikki tämä johtuukaan.

Vierailija
1444/3246 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärät ihmiset (kympin tytöt) ovat opettajia. Lisää miehiä!

Vierailija
1445/3246 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronahuijaus saa ihmiset sekaisin, en tule käyttämään työssäni maskia, enkä ota myrkkypiikkiä. Varmaan kohta työtön.

Vierailija
1446/3246 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

uudisrakentamisen laatu kiitos Viron

Vierailija
1447/3246 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatus varhaiskasvatus hyvä apu nuorten hyvin vointiin.Näkyy pitkälle elävässä elämässä.Pahin minkä olen tavannut mitä voi kokea.Joutua yritykseen missä muutamat työntekijät alkoivat johtamaan yritystä ilman vähimmäistoimivaltaa luottamusmies mukaan lukien.Talossa oli kylläkin nimetty osastokohtaiset työnjohtajat kullakin työntekijällä.Sivuuttivat heidät ja kertoilivat ylimmälle johdolle mielipiteitään mesevästi ja ylemmät toimihenkilötmenivät vipuun heidän kanssaan.Heidänkin olisi nämä voima varansa pitänyt keskittää omaan työnkuvaansa.Työntekijöiden tasavertaisuus tässä talossa pahasti hakusessa.

Vierailija
1448/3246 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylivoimaisesti suurin osa suomalaisista ei tunne omaa historiaansa tai sitten värittää sitä omien asenteidensa ja ennakkoluulojensa lävitse - tai, vielä useammin, uskoo että popkulttuuri (elokuvat, fiktiokirjallisuus) on faktaa, ja pahoittaa mielensä kun tutkimukset eivätkään tue kuvitelmia, tai kun näyttelyteksteissä käytetään heidän mielestään "vääriä" sanoja (esim. neutraali ja todenmukainen "sisällissota" vain valkoisten käyttämän "vapaussota" -sanan sijasta). Ei pitäisi pitää suuria massoja tyhminä, oppimattomina tai typerinä, mutta kun samat asiat toistuvat vuodesta toiseen, niin...

Terveisin museoalan ammattilainen (kulttuurihistoriallinen museo), useammankin näyttelyn rakentanut ja perinpohjaiset taustatyöt tehnyt.

Tämä pitää paikkaansa, varsinkin nuoremmat sukupolvet ovat aivan pihalla historiastamme. Tänä vuonnahan saatiin vedettyä suomikin ja köyhät suomalaiset mukaan ameriikan mustien orjuuttamiseen..huoh..

Niin, siis juuri tuollaista "ei Suomella ole ikinä mitään kolonialismia ollut eikä täällä rasismiakaan ole koska ollaan puhtaasti monokulttuurinen maa" -asennevirhettä ja historiantunnottomuutta suurelta yleisöltä nimenomaan löytyy. Esimerkiksi saamelaisten kohtelusta ja saamelaiskulttuurin varsin perinpohjaisesta tuhoamisyrityksestä (pakkokäännyttämiset kristinuskoon, naisten perinteisen sarvilakin käytön kieltäminen jne.) on edelleenkin hyvin vaikea keskustella. 

Terveisin 1432, se museoalan ammattilainen, joka tekee perinpohjaista tutkimustyötä (ja ymmärtää, miten näennäisesti eri maihin ja eri kulttuureihin liittyvät asiat sekä asenteet kytkeytyvät toisiinsa ja vaikuttavat myös syrjäiseen Suomeen - ovat aina vaikuttaneet)

Ei Suomella ole ikinä mitään siirtokuntia eli kolonioita ollut, joten täällä on turha yrittää jotain kolonialismin syntitaakkaa selittää. Suomalaisia on päinvastoin kaapatyu tuhansittain itään orjiksi.

Saamelaisten kohdalla ei ole kyse mistään siirtokunnista, vaan tuhansia kertoja ihmiskunnan historiassa tapahtuneesta vahvemman tulijajoukon aiheuttamasta heikomman karkottamisesta alueelta. Siihen yhdistettynä vahvempaan sulautuminen.

Saamelaiset itsekään eivät ole täällä mitään alkuperäisikansaa, koska itse syrjäyttivät heitä edeltäneen indoeurooppalaisen kansan. Vielä tämäpäivänä porotaloussaamelaisten jälkeläiset kieltäytyvät tunnustamasta maanviljelijäsaamelaisten jälkeläisiä saamelaisiksi. Porukka evää oikeuden identiteettiin sen mukaan miten 1700-luvulla eläneet esi-isät saivat elantonsa. Sama kansa, sama kieli. Tuollainen ei saisi mennä enää läpi, mutta kun etelässä ei tunneta saamelaisten riitojen taustoja.

Ohi aiheen, mutta pakko reagoida virheelliseen tietoon.

Saamelainen: jommankumman isovanhemman äidinkieli on saame.

Saamen kieli: Suomessa puhutaan kolmea saamenkieltä; inarin-, koltta- ja pohjoissaamea.

Riitojen taustat: paliskuntien rajat. Liikaa poroeloa suhteessa alueeseen!

Porotaloudesta maanviljelykseen siirtyneet Etelä-Lapin saamelaiset, ovat siis kyllä saamelaisia, jos tuo saamelaisuuden (kieli)määritelmä täytyy. Sitä ei kukaan saamelainen kiellä!

Kannattais vähän guuglettaa, ennenkuin kommentoi!

Vierailija
1449/3246 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vain Insinööri.Käytänöstä ei mitään tiedä.Kieltä osaa kääntää ja vääntää.Onpa monasti hyvä työn jarru ja hidaste.Ammatti maailmassa.

Vierailija
1450/3246 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin piestä ne tyypit jotka ostaa tiskistä 15 euron lohifileen ja tumppaa sen jonnekkin maustehyllyyn pilaantumaan.

Työssä kassalla/lihatiskillä

Ei se ole sulta pois. Taidatkin olla itse kauppias.

Tämä. En ole koskaan käsittänyt, miksi ihmiset tuhlaavat energiaa välittämällä asioista, jotka eivät heille mitenkään kuulu. Vai onko rivimyyjän palkka niin huikea, että se saa välittämään ruokahävikistä ja muista kauppiaan eduista? :)

Ei ole huikea palkka, mutta se työaika, minkä joutui käyttämään hyllynreunoille jätettyihin tavaroiden noukkimiseen ja paikalleen viemiseen, on poissa omien työtehtävien hoitamisesta!

Tosi kiva saada työnantajalta "pyyhkeitä", kun ei noiden idioottien takia ehdinyt hoitamaan kaikkia töitään, vaan ne jäivät seuraavaan vuoroon tuleville, joilta sitten sai murhaavia katseita ja jopa keskisormea!

Opin, että vähät välitän, vaikka vaikeaa se on, kun omaa korkean työmoraalin.

Jos asiakkaiden sotkujen korjaaminen ei kuulu työnantajan kanssa sovittuihin työtehtäviisi, älä tee niitä. Tee ensin omat työtehtäväsi ja sitten korjaile asiakkaiden sotkuja, jos aikaa jää. Silloin esimies/työnantajakin näkee mitä tarvitaan ja millä resursseilla hommat pysyvät sellaisessa kunnossa kuin työnantaja haluaa. Ei ole asiakkaan vika, jos työnantaja ei anna tai ei ymmärrä antaa tarpeeksi resursseja kaikkien tehtävien hoitamiseen.

Kirjoitinkin oppineeni, että vähät välitän. Banaanit vessapaperihyllyssä, maitopurkki kissanhiekkahyllyssä... annan olla! Hoidan vain ne omat työni, hyvä jos nekin ehtii tekemään.

Lisäkädet maksaa jokainen asiakas tuotteiden hinnoissa, myös sinä ja minä!

Vierailija
1451/3246 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kaikessa on niitä jotka elää muiden siivellä. Rentut hakee sossusta jos sellaiseen elämään tyytyvät, rikkaat kiertää verot ja huijaa tukiaisia yrityksilleen... vain keskiluokka maksaa kiltisti koko lystin.

Silti Suomi on onnellisin maa, paras paikka asua ja yrittää. Parempaa ei siis oo keksitty, joten ehkä kannattaa kiinnittää huomio hyviin puoliin niin vituttaa itseäkin vähemmän.

Vierailija
1452/3246 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle maksetaan 100k vuodessa ja teen töitä tehokkaasti pari pvää viikossa. Otan päikkärit useinpina päivinä näin korona-aikaan, ja iltapäivisin olen hyvin harvoin enää tuottelias.

Vierailija
1453/3246 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vammaisilla ei pitäisi olla henkilökohtaisia avustajia. Yhteiskunta luo siinä valheellista tasa-arvoa, ihmisille joilla ei ole kykyä aitoon itsenäisyyteen, luodaan illuusio siitä, että elävät itsenäistä elämää.

Voitko kertoa, mitä haittaa siitä olisi? Tunnen muuten henkilökohtaista avustajaa tarvitsevan ihmisen ja hän kokee kyllä olevansa muiden avun varassa, eikä itsenäinen ihminen. Henkilökohtaisen avustajan tunnit tulevat todennäköisesti yhteiskunnalle edullisemmaksi kuin laittaa laitokseen, jossa hoitajat ovat saatavilla 24/7. Tuollaisilla huolilla varustettujen ihmisten täytyy olla kognitiivisesti vajavaisia. 

Vierailija
1454/3246 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikuntavammaiset saavat (välillisesti) varmaan enemmän tukia kuin mikään muu ryhmä. Joka päivälle saattaa olla oma terapiansa, yhteiskunta tarjoaa puoli-ilmaiset taksikyydit ja avustajan vammaisen mahdollisten työpäivien ajaksi.

Apuvälineet saa ilmaiseksi ja ne menettää ääriharvoin, vaikka ne olisivat viikottain rikki huolimattomuuden ja piittaamattomuuden takia.

Lisäksi liikuntavammaisilta katsotaan usein sormien läpi sellaista käytöstä, josta normaalisti poikisi rikosilmoitus.

Vai niin. Itse olen liikuntavammaisena taistellut oikeudesta edes fysioterapiaan noin 10 vuotta, mutta ei tuota tulosta. Ei varmaan tarvitse mainita, ettei ole myöskään mitään taksikyytejä, vaikka en pysty kulkemaan julkisilla. 

Vierailija
1455/3246 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Ylessä. Siellä ei voi missään tapauksessa sanoa ääneen että 

- johtajat ja esimiehet saattavat joskus erehtyä jossain päätöksessään (tulee kenkää)

- pakkoveroa maksavia taviksia vituttaa Ylen yksipuolinen punavihreä vähemmistöpaasaus (tulee heti sosiaalinen eristys)  

- ruotsinkielisillä ohjelmatoiminnoilla (ja heidän avustavilla työntekijöillään) Ylen budjetista n 40% osuus vaikka ruotsinkielisiä pakkoveron maksajia n 4% (tulee kenkää) 

Vierailija
1456/3246 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remontti- ja rakennusfirmat eivät yritäkään toimia siten, että voisivat olla ylpeitä aikaansaannoksistaan. Pientä kusetusta vähän joka asiassa, koska asiakkaat eivät ole alan asiantuntijoita.

Vierailija
1457/3246 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle maksetaan 100k vuodessa ja teen töitä tehokkaasti pari pvää viikossa. Otan päikkärit useinpina päivinä näin korona-aikaan, ja iltapäivisin olen hyvin harvoin enää tuottelias.

Mitä sä teet? Miksi sulle maksetaan noin helvetisti? Kukaan ei voi tuottaa parissa päivässä tuottoa 100k/vuosi.

Vierailija
1458/3246 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä teet? Miksi sulle maksetaan noin helvetisti? Kukaan ei voi tuottaa parissa päivässä tuottoa 100k/vuosi.

Mä oon eri, mutta mä saan noin 60k/vuosi ja töitä mulla on noin 1-2 h per päivä. Keskisuuressa yrityksessä asiantuntijatehtävissä. Olen yrittänyt haalia lisää, mutta vastaus on, että sähän teet nyt jo niin paljon. Whaat?

Vierailija
1459/3246 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi saa kaatuessaan polveen naarmun, ei tarvitse lähteä lääkäriin. Polveen voi laittaa itse laastarin.

Jos ollaan lähdössä matkalle, ei ole tarpeen etukäteen tulla lääkäriin tarkistuttamaan kaikkien perheen aivan terveiden lasten korvia.

Vierailija
1460/3246 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toiminut opettajana ja apulaisrehtorina jo hyvin pitkään. Tietäisittepä kuinka paljon aika monet rehtoreista käyttää "hyväkseen" työaikansa: ns. kokonaistyöaika ja "johtava virkamies".

Käydään koulupäivän aikana asioilla,"siis omilla asioilla", lähdetään kaiken maailman kursseille, joista ei koululle ole mitään hyötyä. Tehdään turhanpäiväisiä ylitöitä (noin kello 16.00 jälkeen), jotka pystyisi tekemään itse koulupäivän kun aikana ja näin saadaan ylimääräisiä vapaapäiviä, jotka voi pitkää vaikka mukavasti itse tavallisen kouluviikon aikana...

Entäpä rehtorin suosikkiopettajat ym. asiat .. paljon olisi kerrottavaa..

Riviopettaja ei pääse näille "eduille".

Ja muutenkin rehtorin työ on helpottunut kovasti viime vuosikymmenien aikana verrattuna "vanhoihin aikoihin", vaikka muuta julkisuudessa esitetään kun.

Mietipä esim. tätä korona-aikaa, kuka sen opetuksen itseasiassa koulussa tekee...