Mitä rehellistä työhösi liittyvää mielipidettä et voi sanoa ääneen?
Päihdeongelmaiset ovat usein uskomattoman itsekkäitä ja ilkeitä ja lypsävät yhteiskunnasta rahat (esim. toistuvilla tehottomilla katkoilla) jotka mielestäni voisi ennemmin sijoittaa lasten ja vanhusten hyvinvointiin. Sosionomi
Kommentit (3246)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikallani alkoholisteja ja kiusaajia jostain syystä suojellaan tai ollaan niin kuin mitään ongelmaa ei olisi. Asia on tabu ja kaikki vain hyssytellään maton alle ettei vaan tule kellekään paha mieli, varsinkaan niille alkoholisteille ja työpaikkakiusaajille. Olen myös huomannut, että kaikenlainen suhmurointi, oman edun tavoittelu, laiskuus, toisten syyttely, selkään puukottaminen, sekä piilo että ihan avoin kettuilu toiselle päin namaa, itkupotkuraivarit ja muu aivan käsittämättömän huono ja ylipäänsä epäkunnioittava, kiittämätön ja epäkohtelias käytös on työpaikalla hyvin yleistä. Kun olin luullut, että olen nähnyt ja kuullut kaiken niin silti joku aina onnistuu yllättämään aivan järkyttävällä käytöksellä. Aina. Ei uskoisi, että on aikuiset ihmiset kyseessä. Työpaikka on Kauniit ja Rohkeat tai Salatut Elämät potenssiin tuhat. No, eipä ole ainakaan tylsää, joskus voi ottaa popparit esiin ja seurata huvittuneena vierestä.. : ) En väitä että olisin täydellinen
itsekään, ihmisihän tässä ollaan, mutta luulisi, että edes peruskäytöstavat jokaisella olisi hallussa..Minkä alan työpaikka on kyseessä?
Eduskunta.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa artisteista ei tajua sitä työn määrää, että mikä heidän n. tunnin esityksensä eteen on tehty. Silti kuittaavat valtaosan keikan tuotosta ja tekniikkafirmat pyörii konkurssin partaalla. Räppärit on pahimpia tälläkin alalla ja polkevat hintoja. Onneksi virus saattaa tuoda näitä maanpinnalle.
Olen jatkuvasti järkyttynyt siitä kuinka niin uskomattoman paskalla musalla voi tehdä niin hirveesti rahaa. Enkä edes nyt puhu suomalaisesta kenestäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikallani alkoholisteja ja kiusaajia jostain syystä suojellaan tai ollaan niin kuin mitään ongelmaa ei olisi. Asia on tabu ja kaikki vain hyssytellään maton alle ettei vaan tule kellekään paha mieli, varsinkaan niille alkoholisteille ja työpaikkakiusaajille. Olen myös huomannut, että kaikenlainen suhmurointi, oman edun tavoittelu, laiskuus, toisten syyttely, selkään puukottaminen, sekä piilo että ihan avoin kettuilu toiselle päin namaa, itkupotkuraivarit ja muu aivan käsittämättömän huono ja ylipäänsä epäkunnioittava, kiittämätön ja epäkohtelias käytös on työpaikalla hyvin yleistä. Kun olin luullut, että olen nähnyt ja kuullut kaiken niin silti joku aina onnistuu yllättämään aivan järkyttävällä käytöksellä. Aina. Ei uskoisi, että on aikuiset ihmiset kyseessä. Työpaikka on Kauniit ja Rohkeat tai Salatut Elämät potenssiin tuhat. No, eipä ole ainakaan tylsää, joskus voi ottaa popparit esiin ja seurata huvittuneena vierestä.. : ) En väitä että olisin täydellinen
itsekään, ihmisihän tässä ollaan, mutta luulisi, että edes peruskäytöstavat jokaisella olisi hallussa..Minkä alan työpaikka on kyseessä?
Kuulostaa ihan hoitoalan työpaikalta?
Hävettää ihan älyttömästi myydä halpaa kiinalaista roskaa ihan järjettömällä katteella.
-myyjä
Turvallisuusjärjestelyt on vain rehellisten ihmisten kiusaksi, systeemit on ihan hyödyttömiä kun ammattivaras on liikkeellä
Asiakkaat pitävät sua palvelijana, esimiestaso ja valtio orjana. T.entinen lähihoitaja. Never again.
Työnantajan velvollisuus ei ole kustantaa työntekijälle kaikenkattavaa terveydenhuoltoa johon kuuluu kaikki mahdolliset tutkimukset ja toimenpiteet. Varsinkin koska iso osa sairauksista onomilla elintavoilla aiheutettuja. Inhoan valittavia, mihinkään tyytymättömiä asiakkaita jotka haluavat kaiken mutteivat ole valmiita otse maksamaan mitään esim. gynen palveluja halutaan.
Terveisin työterveyshoitaja, vielä ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Asiakkaat pitävät sua palvelijana, esimiestaso ja valtio orjana. T.entinen lähihoitaja. Never again.
D o n e
e
p e t `s
i l l
Yhteinen nimittäjä siinä. Olisi pitänyt osata valittaa siitä, kun sen takia ihmisistä tulee sietämättömän ilkeitä:-(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketuttaa neuvoa jotakin maa han m uuttajaa täyttämään KELA:n lomaketta. Siis minun pitää käsipuolesta viedä hänet lomakkeen äärelle ja neuvoa, mitä kirjoitetaan mihinkin ruutuun. Kieltämättä mielessäni pyörii, että mitä hyötyä on Suomen työelämälle tästäkin kirjoitus- ja kielitaidottomasta ihmisestä?
Tätä en kuitenkaan voi ääneen sanoa, koska olenhan korkeakoulutettu virkamies ja maksan palkastani veroja hänenkin ylläpitämisekseen. Lievä asenneongelma, mutta etsin koko ajan muita töitä.
Sinun työsi on neuvoa asiakkaita. He voivat oppia suomen kielitaidon myöhemmin. Myös monet kantasuomalaiset rarvitsevat vastaavanlaista apua. Ärsyttääkö sinua neuvoa heitäkin?
Jos asiakas on vaikka itsenäistymisikäinen nuori tai vanhus, mutta että täysin työikäiselle pitää kädestä pitäen neuvoa, vissiin vähä-älyisiä.
Vähä-älyäisiä ?
Siis jos joutuisit täyttämään Kela-anomuksen Iranissa ja olis hiukan hankalaa niin olisit vähä-älynen ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vammaiset, etenkin kehitysvammaiset, saavat todella paljon etuuksia jo nyt. Siitä juurikin tämä ryhmä on aina ensimmäisenä äänessä, jos käydään keskustelua resursseista, siis että heiltä ei missään nimessä saa leikata mitään. Nyt uusin juttu on, että talousvaikeuksissa oleva kunta yrittää asuttaa kehitysvammaiset aikuiset edullisempaan, pysyvään paikkaan, jossa palveluntarjoaja olisi kunta itse eikä yksityinen puoli. Ainoa syy, miksi vammaiset ja heidän omaisensa tappelevat tässä vastaan, on että mitään ei saisi periaatteesta muuttaa. Mitään huononnusta asumisoloihin tms. ei ole tulossa, ei vaan saisi olla muutoksia. Helvetin raskasta porukkaa.
Vammaisaktivistit ovat pahimpia. Kunta maksaa kotiin hoitajat, jotka käyvät yötä päivää kääntelemässä, syöttämässä jne. ihmistä, joka ei ehkä pysty edes nielemään kunnolla itse. Mutta kun on se OIKEUS asua omassa kodissaan ITSENÄISESTI. Kuinka itsenäistä tuollainen elämä sitten on, sitä sopii kysyä. Mutta niin vaan heidänkin pitäisi nyt saada alipalkatut hoitajansa vääntelemään heitä erilaisiin seksiasentoihin, koska heidän OIKEUTENSA.
Ja vähävaraisten lapsille ei yhteiskunta kustanna retkiä Särkänniemeen tai vaikkapa konserttiin, kun taas kehitysvammaiset pääsee sinne taksilla. Monella normaaliälyisellä vähävaraisen lapsella olisi kuitenkin tulevaisuus edessä, mutta perheen heikot tulot, joista vaan leikataan, voivat vaikuttaa lapsen mielenterveyteen.
Olen jutellut yhden fyysisesti vammaisen kanssa ja kysyin, että onko hänen mielestä vammaiset onnellisia, kun tuli mieleen Sanna Sepponen, jonka mielestä vammaiset osaa iloita. Kaverin mielestä ei se mene näin, ja vammaisillakin Sepponen tarkoitti kehitysvammaisia. Kaveri on kyllä itsekin nähnyt, kuinka kehitysvammaisten raha-asioista ja lääkäreistä huolehtii lähipiiri. Juu, totta kai on aikaa olla onnellinen eikä varjopuolet elämässä paina. Kaveri joutuu taas pähkäilemään, että riittääkö rahat laskujen maksamiseen ja hammaslääkärillekin pitäisi itse varata ajat.
Tuttu, jolla on kehitysvammainen lapsi, on kova kerjäämään kaikkea mahdollista veronmaksajien maksettavaksi. Olisi heti kauhuissaan, jos joku aromaheppaterapia pitäisi maksaa edes osittain! Nyt hänen lapsellaan on varmaan kolmas iPad, jonka tietysti taas rikkoo suutuspäissään ja yhteiskunta maksaa uuden tilalle. Onnistuisiko vähävaraisten terveiden lasten saada iPad tuolla tavalla?
Kaupungin omistamissa osakeyhtiöissä johtajille maksetaan järjettömiä palkkoja työn vaativuuteen ja työmäärään nähden.
Tekisi mieli ottaa yhteyttä johonkin lehteen tai MOT-ohjelmaan.
Vierailija kirjoitti:
Turvallisuusjärjestelyt on vain rehellisten ihmisten kiusaksi, systeemit on ihan hyödyttömiä kun ammattivaras on liikkeellä
https://areena.yle.fi/1-356671
Jotakin samaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketuttaa neuvoa jotakin maa han m uuttajaa täyttämään KELA:n lomaketta. Siis minun pitää käsipuolesta viedä hänet lomakkeen äärelle ja neuvoa, mitä kirjoitetaan mihinkin ruutuun. Kieltämättä mielessäni pyörii, että mitä hyötyä on Suomen työelämälle tästäkin kirjoitus- ja kielitaidottomasta ihmisestä?
Tätä en kuitenkaan voi ääneen sanoa, koska olenhan korkeakoulutettu virkamies ja maksan palkastani veroja hänenkin ylläpitämisekseen. Lievä asenneongelma, mutta etsin koko ajan muita töitä.
Sinun työsi on neuvoa asiakkaita. He voivat oppia suomen kielitaidon myöhemmin. Myös monet kantasuomalaiset rarvitsevat vastaavanlaista apua. Ärsyttääkö sinua neuvoa heitäkin?
Jos asiakas on vaikka itsenäistymisikäinen nuori tai vanhus, mutta että täysin työikäiselle pitää kädestä pitäen neuvoa, vissiin vähä-älyisiä.
Vähä-älyäisiä ?
Siis jos joutuisit täyttämään Kela-anomuksen Iranissa ja olis hiukan hankalaa niin olisit vähä-älynen ?
Hyvä vertaus, joo.
- Meille maksetaan aivan liikaa työn vaativuuteen sekä työn määrään nähden. Työ myös jakautuu erittäin epätasaisesti yksilöiden kesken, tosin suurimmallakaan työkuormalla ei todellakaan ajaudu burn-outtiin.
- Kukaan ei uskalla sanoa asioita suoraan, koska joku saattaa loukkaantua ja siitä seuraa ongelmia.
- On mahdollista pyöriä limbo -tilassa toimistotyön ja kotityön välillä. Kukaan ei tiedä missä kukin on. Ihmettelen kyllä miten pystymme edelleen tekemään samanlaista tulosta kuin aikaisemminkin
- Yli 50-vuotiailla on aivan järkyttäviä haasteita ottaa uusia työkaluja käyttöön. Ei vaan onnistu. Nuorilta onnistuu mukautuminen aivan hetkessä, ja tätä ihailen suuresti. Kuulun itse välimalliin, jolloin opin kyllä mutta hetki menee. En ihmettele lainkaan että yritykset suosivat nuoria tiettyihin tehtäviin. Tätä ei tietenkään voi sanoa ääneen, koska se on syrjivää....
Terveisin: Inssitoimiston Inssi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö, sairaan"hoitaja", nuo tutkimuksiin ja hoitoihin tulevat ihmiset voivat olla sairaita ja siksi heidän kogninitiiviset kykynsä ovat heikentyneet eivätkä tiedä, mitä ja minne. Siksi te hoitajat olette heitä siellä auttamassa. Ymmärrät varmaan tämän?
Toisekseen potilaat voivat olla vanhoja ja eivät hallitse nykyajan systeemejä.
Kolmanneksi keskussairaaloiden kirjallinen viestintä potilaan suuntaan kuten ohjeistukset kuvantamisiin on vaikeaselkoista. Olen ammatiltani äidinkielen opettaja ja olen vuoden kulkenut syöpäsairaan omaisen rinnalla tutkimuksissa ja hoidoissa, ja olen lukenut yhden jos toisenkin ohjeen .Ja täytyy sanoa, että selkeyttämisen varaa näissä ohjeissa olisi PALJON. Ihmetellä täytyy, miten sairas tai heikolla lukutaidolla varustettu kansalainen ottaa selvää ohjeista, joissa ei ole käytetty juurikaan tekstillisiä keinoja kuten isompaa fonttia, kappalejakoa jne.
Kaltaisesi kovat hoitajat ovat tehneet tästä syöpätaistelusta raskaamman kuin se muuten olisi. Onneksi yhdellä kymmenestä on vielä sydän paikallaan ja silmät, joilla näkee ihmisen.
Kyllä suurin osa ihmisistä ovat vain niin tyhmiä, että mikään ohje tai neuvo ei mene perille. Mikään ohje, neuvo tai apukeino ei näitä auta. Ja meinasin unohtaa tuon syöpätaistelulla sädekehää hakevat. Se on ehkä rasittavin potilasjoukko ikinä, sillä sitä "kun minulla on tämä syöpä, mutta taistelu voitetaan" -narinaa ei jaksa kukaan kuunnella. Ei jonkun täysin tuntemattoman sairaudet oikeasti ketään kiinnosta. Ei syöpä ole mikään erityinen sairaus, joka aiheuttaa erityisiä tunteita hoitajissa.
Mutta jaxuhalit sulle!
Nojaa, itse emme omaiseni kanssa ole hakemassa "sädekehää" (häh?!) vaan ihan ihmisarvoista kohtelua haemme. Että ei pidettäisi lapsena esimerkiksi. Haemme kohtaamisen taitoa siinä lyhyessä ajassa, jonka potilas ja hoitaja kohtaavat. Ei tarvitse olla kiinnostunut potilaan sairauksista, mutta täytyisi osata n ä h d ä potilas.
Sinulla selvästikin on paha olla omassa ammatissasi, koska et tunnista empatian merkitystä hoitotyössä. OLet varmaankin kuluttanut voimasi loppuun tai alun alkaen valinnut väärän ammatin. Ainakin asenteesi kuulostavat murhaavilta. :) En usko, että kenelläkään sairaalla on lähelläsi turvallinen olo.
Näistä sairaanhoitajista pitäisi päästä eroon, en todellakaan olisi heitä jaksanut kohdata sairaana ollessani. Sitä lian kaatamista niskaan ja jatkuvaa nälvimistä ja negatiivista ilmapiiriä. Juu, olin unohtanut hakea aiemmin lisää lääkkeitä ja siksi nyt täällä taas jonossa ( Olin aika sekaisin väsymyksestä ja lääkityksestä ja tosiaan luulin yhtä tyhjää rasiaa täydeksi, hyvä kun haukuit minut vastuuttomaksi. Nyt ei enää ikinä käy noin.) Tai osastolla kun lääkepäissäni en päässytkään sängyltä ylös vessaan, vaan tipahdin siihen sängyn viereen, anteeksi nyt kamalasti. Harkitsin välillä itsemurhaa niiden kipujen kanssa, kun sh:t lisäksi äyskivät. Ihme kyllä paranin lopulta ( ihana lääkäri kannusti kovasti, kiitos hänelle) ja toivon etten enää ikinä joudu sairaalan sängylle josta en pääse pois noiden harpyjoiden kynsistä.
Suurin osa IT-alalla olevista naisista on epäpäteviä ja heillä on huono stressinsietokyky.
Etätyöt vaan laiskistavat ja laskevat työtehoa, vaikka itse aina kerron esimiehille päinvastoin.
-Etätyöntekijä
Työni on tärkeää, mutta koska kukaan ei sitä juuri arvosta, ja monet sen käytöksellään myös tekevät hyvin selväksi, on mun itsenikin hiukan vaikea arvostaa sitä. Tätä en missään nimessä voi sanoa ääneen, ja mietin koko ajan alanvaihtoa. Työni teen kuitenkin hyvin koska tiedän, että mulla on mikrobien leviämisen estämisessä varsin suuri vastuu.
T. laitoshuoltaja isossa sairaalassa
Ei varsinainen mielipide, mutta esimerkkejä miten järjettömiä vammaisten saamat tuet ovat:
Uuden auton verran maksanut sähköpyörätuoli kuljetetaan ilmaisella taksilla ilmaiseen huoltoon, koska vammainen on jälleen kerran ajanut sillä kännissä ruusupuskan kautta päin seinää.
Liikuntavammainen pariskunta saa lapsen. Yhteiskunta tarjoaa 24/7 avustajan hoitamaan vauvaa. Avustajatunteja saa helposti ainaki 8h/pvä, vaikka toinen vanhemmista liikkuisi täysin normaalisti.
Liikuntavammainen, jonka eläke on suurempi kuin hoitajien palkka, saa maksusitoumuksen kodinkoneisiin.
Eduskunta.