Mitä rehellistä työhösi liittyvää mielipidettä et voi sanoa ääneen?
Päihdeongelmaiset ovat usein uskomattoman itsekkäitä ja ilkeitä ja lypsävät yhteiskunnasta rahat (esim. toistuvilla tehottomilla katkoilla) jotka mielestäni voisi ennemmin sijoittaa lasten ja vanhusten hyvinvointiin. Sosionomi
Kommentit (3246)
Vierailija kirjoitti:
Laitetaan koulujen ilmanvaihto kiinni yöksi ja kesäloman ajaksi.
Näin säästetään sähköä, ja kaukolämpöä.
Lopputulos: Koulut homehtuu, päiväkodit homehtuu, kaikki julkiset rakennukset homehtuu.
Seuraus: Miljardien eurojen korjaukset ja veronmaksaja kuittaa.
Säästetään 10€ tässä hetkessä, mutta maksetaan 1000.000.0000€ muutaman vuoden päästä.
Ei saa puhua. Kiellettyä.
Aivan. Tätä tehtiin omalla työpaikallani. Maanantaiaamuna kun meni töihin, niin ovella vastassa oli melko tunkkainen ilma. Vaksi sai jotain bonusta palkkaansa, kun sähkölaskut pienenivät.
Oli siinä rakennuksessa muutakin ongelmaa ja hometta löytyi monesta paikkaa. Tasakatto vuoti, ikkunat falskasivat, kun ne metalliset levyt ulkopuolella oli kallistettu väärinpäin jne. Korjattiin ja korjattiin. Nyt koko höskä on purettu. En osaa arvioida, kuinka paljon rahaa paloi hukkaan. Lisäksi pari kollegaa sairastui.
Että työkaverini häititsee.
Urkkii ja hiplaa, tarjoo lappusiaan jossa kertoo ihastuneensa ja puh nro.
Kysyy tuutko vkl hänen luokse, kulkee samalla bussilla, pidän aina laukkuja vapaalla puolella ettei tuu viereen.
Toi pelkotiloja, kiersin töihin, ja viivyttelin lähtöäni töistä.
Kerroin asiasta kahdelle muulle, he vain nauroivat.
Suurimmassa osassa ravintoloita on ihan turhaa tehdä ruokia itse,ei ne asiakkaat sitä osaa arvostaa.
Iso annos ja halpa hinta on se minkä perässä suomalainen asiakas tulee 80 % ravintoloista. Henkilökuntaa ei ole ja samaa palkkaa joudutaan maksamaan ammatti- ja kielitaidottomalle apulaiselle ja osaavalle kokille. Ylitöitä ei saa tehdä. Kaikki vaan valmiina mitä on mahdollista saada.
Loput 20% sitten ovat näitä hifistelijöitä, alan ihmisiä ja harrastajia. He kyllä tietävät mihin mennä että saa kaiken itse tehtynä.
Myös 49v miehen näkövinkkelistä. Ja kaikenikäisten ja sukupuolisten näkövinkkelistä..☝😄
Vierailija kirjoitti:
Valtion virasto. Paperinpyörittämö, jossa siitä puhe mistä puute: konkreettinen asioiden edistäminen, tehokkuus, asiakaslähtöisyys, saavutettavuus. Paskan marjat, käykää vaikka nettisivuilla - ei löydy tietoa ja asiantuntijoita kuin tuurilla. Sähköistä paperia pyörii, hommat edistyy hiii-taaasss-thii. konkretia: ei ole.
Tuttu tunne julkisella sektorilla
Vierailija kirjoitti:
Suurimmassa osassa ravintoloita on ihan turhaa tehdä ruokia itse,ei ne asiakkaat sitä osaa arvostaa.
Iso annos ja halpa hinta on se minkä perässä suomalainen asiakas tulee 80 % ravintoloista. Henkilökuntaa ei ole ja samaa palkkaa joudutaan maksamaan ammatti- ja kielitaidottomalle apulaiselle ja osaavalle kokille. Ylitöitä ei saa tehdä. Kaikki vaan valmiina mitä on mahdollista saada.Loput 20% sitten ovat näitä hifistelijöitä, alan ihmisiä ja harrastajia. He kyllä tietävät mihin mennä että saa kaiken itse tehtynä.
Missä ylipäätään keritään tekemään kaikki itse alusta loppuun, Niitä rafloja on aika vähän. Ja varmaan aika pikku paikkoja, juuri niitä yksittäisiä gourmet paikkoja
Vierailija kirjoitti:
Toimittajat ovat tietävinään kaikesta kaiken, haluavat päteä ja määräillä. Aina jutut myöhässä kun työaikaa käytetään kampaamossa, hierojalla, jalkahoidossa tms. Toimituksessa haukkuvat haastateltavien kodit ja tyylit. Kaksinaamaisia.
Terveisin graafikko
Haluaisin kuulla millä konsernilla oot töissä?
Vierailija kirjoitti:
Iso annos ja halpa hinta on se minkä perässä suomalainen asiakas tulee 80 % ravintoloista. Henkilökuntaa ei ole ja samaa palkkaa joudutaan maksamaan ammatti- ja kielitaidottomalle apulaiselle ja osaavalle kokille. Ylitöitä ei saa tehdä. Kaikki vaan valmiina mitä on mahdollista saada.Loput 20% sitten ovat näitä hifistelijöitä, alan ihmisiä ja harrastajia. He kyllä tietävät mihin mennä että saa kaiken itse tehtynä.
Lapsi ammatiltaan kokki ja selittää aina kun käydään syömässä, mitkä jutut on tehty valmiista aineista. Kuulemma erottaa selkeästi ulkonäöstä, rakenteesta ja mausta. Pari kiinalaistakin ravintolaa pistetty boikottiin ihan vaan tuosta syystä.
Käydään usein kaksistaan viikonloppuna syömässä
Mä tykkään työstäni. Siisti sisätyö, etämahdollisuus, asiakaspalvelua puhelimessa. Palkka saisi olla korkeampi, koska kiire ei koskaan lopu ja täytyy pitää useampi lanka kädessä. Eli, ns. Paskaduuni ja siitähän ei saisi tykätä?
Vierailija kirjoitti:
En ole töissä mutta totean silti että tietyt kunnalliset työpaikat (ainakin) hhödyntävät pitkälti kaikenmaailman ilmaisharjoittelijoita.
Mene töihin, loinen
Hoitotyö on huonoin ammatti jonka tiedän.Naiset ovat yhteiskunnan mielistelijöitä!
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäiset naiset näyttää järkyttävältä vaaleaksi raidoitetussa pitkässä kuivassa tukassa. Kuten suuri osa tv-kasvoistamme.
TV kampaaja
Olen lukenut muuten vastaavaa tällä nimenomaisella palstalla aiemminkin! Sama kommentoija?
Sinulle voi muuten varmasti tunnustaa, että valtaosa nykyisistä lehtien kaunottarista ja malleista ja misseistä ovat ihan hirviön näköisiä. Tätä en voi missään sanoa ääneen tulematta teilatuksi, mutta murros selkeästi kävi 2000-luvun vaihteessa, ja kaipaan aidosti luonnonkauniita tai itsensä tyylikkäästi kantavia ihmisiä takaisin. Osa taas on teettänyt ihan hyviä operaatioita itselleen, mutta osa on vetänyt aivan överiksi niiden kanssa. Mitä itse muuten ehdottaisit noiden vaaleiden raitojen tilalle?
Meikkaajamaskeeraaja, TV-tuotanto
Matkamirkku tässä hei.
Firmat keksii kummallisia säästötoimia ja ei ota vastuuta mistään.
Pakotetaan sihteerit tekemään varauksi, jotka sössitään. Ei osata.
Tekisi suoraan sopimuksen matkatoimiston kanssa. Nämä ehdot
Viikottain näkee onlinesta varattuja businesslippuja, laitetaan koodi halvimmat lennot.
Jos halutaan säästöjä, ottakaa matkatoimisto mukaan. Palvelumaksut tulee nopeasti kuitattua.
Vierailija kirjoitti:
Laitetaan koulujen ilmanvaihto kiinni yöksi ja kesäloman ajaksi.
Näin säästetään sähköä, ja kaukolämpöä.
Lopputulos: Koulut homehtuu, päiväkodit homehtuu, kaikki julkiset rakennukset homehtuu.
Seuraus: Miljardien eurojen korjaukset ja veronmaksaja kuittaa.
Säästetään 10€ tässä hetkessä, mutta maksetaan 1000.000.0000€ muutaman vuoden päästä.
Ei saa puhua. Kiellettyä.
Hoh. Päiväkodeissa ei ole ilmastointia vaikka olisi tuliterä juuri valmistunut rakennus. Siellä piltit ja työntekijät hikoilee sen kesän ajan, kun "eihän se lämpö kauaa kestä" ja "nauttikaa nyt". Vaikka siellä ollaan kesäajat töissä ja paikalla, ja iltakäyttöäkin liikuntasalissa on.
Ja sitten tehdään uusia kouluja, joissa kunnon ilmastointi ym, ja ovat kesän tyhjillään.
Näin Pohjois-Pohjanmaalla.
Taitaa olla aika harvassa ne, jotka valitsevat köyhyyden omasta tahdostaan. Etenkin kun rahalla on taipumus mennä rahan luo.
Hienoa, että olet oppinut valitsemaan seurasi vertaistesi joukosta. Muista, että toisinaan ylpeys käy lankeemuksen edellä.
Työtunnit ei riitä ruoan valmistukseen alusta loppuun.
henkilökuntaa vähennetään jatkuvasti, joten on turha luulla saavansa pelkkää itse tehtyä ravintolassa. Esimerkiksi kananmunat tulevat valmiiksi keitettyinä kuorittuina dyno pakkauksessa tehtaalta. Kenellä täällä on aikaa munia keitellä tahi kuoria. Ei kenelläkään. Keittiössä mätetään jäätäviä määriä tavaraa buffet asiakkaiden suuhun.
Että puhe naisten pienemmistä palkoista alani sisällä liittyy vähempiin työtunteihin.
Kuntapuolella olisi syytä tehdä valikoivia muutoksia työsuhdeturvaan ja vastuunjakoihin. Harmittaa nähdä, miten omassa yksikössä työskennellään niska limassa ja tehostetaan jatkuvasti, kun taas joissain toisissa vältellään päätöksentekoa ja pallotellaan vastuuta henkilöltä toiselle niin, ettei mikään asia ikinä edisty. Lusmujen tilalle löytyisi aivan varmasti innokkaampaa porukkaa.
Olet oikeasti valtion virastossa? Mulla nimittäin on kokemusta parista yksityisestä ennen valtion virastoa ja pahin on ollut yksityinen perintöfirma -laiska viinaanmenevä jälkeläinen TJ:nä.
Sen aika meni krapulaan, golffaamiseen ja veneilyyn. Vara-TJ pyöritti firmaa ja hyvin pyrittikin, muutkin teki hyvää työtä mutta se saatiin revittyä voittoa meni lähes kokonaan tälle perintöprinssille jota ei työasiat kiinnostelleet. Vähän juteltiin että perustettais kilpailija tälle firmalle mutta ei perustettu: useimmat lähti kilpailijalle. TJ varmaan pitää firman pystyssä niin kauan kun saa itselleen hyvän osingon ja firmalle velkaa, ja sitten kaataa sen pankin syliin.
No kun tämän jälkeen menin valtion virkaan niin ilahdutti miten että vaikka virkakoneisto on mutkikas ja sääntöjen puristuksessa toimitaan niin jonkinlaista intoa ja ahkeruutta siellä osoitettiin.