Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä rehellistä työhösi liittyvää mielipidettä et voi sanoa ääneen?

Vierailija
13.11.2020 |

Päihdeongelmaiset ovat usein uskomattoman itsekkäitä ja ilkeitä ja lypsävät yhteiskunnasta rahat (esim. toistuvilla tehottomilla katkoilla) jotka mielestäni voisi ennemmin sijoittaa lasten ja vanhusten hyvinvointiin. Sosionomi

Kommentit (3246)

Vierailija
2461/3246 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukiossa aineenopettajan työ on melko helppoa, palkka kohtuullinen (4300 e/kk) ja lomat suhteettoman pitkiä.

-Tätä ei voi sanoa ääneen ainakaan opettajainhuoneessa

Lukioissa ja lukioissa on eroja.

Itse työskentelen ns erityislukiossa, jossa palkat parempia kuin muualla.

Vanhan polven lukion lehtorit taitaa kaikki tienata meillä vähintään 5500 e / kk, eikä näytä hommat puristavan kohti eläkeikää laskeutuessa.

Vierailija
2462/3246 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 50-vuotiaat koko ikänsä samassa työpaikassa olleet duunarimiehet ovat kamalia kiukuttelijoita ja osoittavat mieltään jatkuvasti milloin mistäkin. Ei minkäänlaisia käytöstapoja kollegoja kohtaan. Ilmeisesti ollaan oltu niin kauan samassa työpaikassa että ajatellaan että siellä voi käyttäytyä ihan samanlailla kuin kotonakin.

Sitten itkeskellään jälkeenpäin ja ihmetellään miks ytneuvotteluissa just mulle tuli kenkää.

Sama yliopistokontektissa. Koko ajan pomoa nälvivä äijä, jatkuvasti kellokortti miinuksella, työteho olematon, ihmeellisiä poissaoloja keskellä päivää…

Sitten tuli YTt ja kengän kuva persiiseen ja kauhea vaahtoaminen, miksi just mulle tuli kenkää. Kun potkitun työt jaettiin muille, tajuttiin, että eipä niitä juuri ollut mitä jakaa. Olisi ollut vaan se ns. Mukava Kaveri, niin olisi varmaan yhä suojatöissään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2463/3246 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli 50-vuotiaat koko ikänsä samassa työpaikassa olleet duunarimiehet ovat kamalia kiukuttelijoita ja osoittavat mieltään jatkuvasti milloin mistäkin. Ei minkäänlaisia käytöstapoja kollegoja kohtaan. Ilmeisesti ollaan oltu niin kauan samassa työpaikassa että ajatellaan että siellä voi käyttäytyä ihan samanlailla kuin kotonakin.

Sitten itkeskellään jälkeenpäin ja ihmetellään miks ytneuvotteluissa just mulle tuli kenkää.

Sama yliopistokontektissa. Koko ajan pomoa nälvivä äijä, jatkuvasti kellokortti miinuksella, työteho olematon, ihmeellisiä poissaoloja keskellä päivää…

Sitten tuli YTt ja kengän kuva persiiseen ja kauhea vaahtoaminen, miksi just mulle tuli kenkää. Kun potkitun työt jaettiin muille, tajuttiin, että eipä niitä juuri ollut mitä jakaa. Olisi ollut vaan se ns. Mukava Kaveri, niin olisi varmaan yhä suojatöissään.

Siis eräänlaisia tukipalveluja koski tää.

Vierailija
2464/3246 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimiehet ja johtoryhmä eivät tiedä mitä kaikkea pitää osata tehdä saadakseen tuotteet  valmiiksi ja mitä ongelmia on ollut.  Tuijotetaan vaan lukuja ja tilastoja todeten että taas työntekijät ovat laiskotelleet vaikka syynä olisi komponentti pula.  Etätöitä vaan tehty ja tehtaalle asti ei olla vaivauduttu tulemaan ja toteamaan ongelmia. Liian paljon lukuviisaita mutta käytännön kokemus puuttuu.

Vierailija
2465/3246 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan aivan liian suurta palkkaa verrattuna hoitajiin, jotka tienaavat ehkä 25% palkastani. Suurimmaksi osaksi omat työpäiväni ovat vieläpä paljon kevyempiä kuin hoitajilla. Tienasin silti vielä enemmän, jos lähtisin takaisin töihin privaattiin.

Terveyskeskuslääkäri

Vierailija
2466/3246 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaan koulujen ilmanvaihto kiinni yöksi ja kesäloman ajaksi.

Näin säästetään sähköä, ja kaukolämpöä.

Lopputulos: Koulut homehtuu, päiväkodit homehtuu, kaikki julkiset rakennukset homehtuu.

Seuraus: Miljardien eurojen korjaukset ja veronmaksaja kuittaa.

Säästetään 10€ tässä hetkessä, mutta maksetaan 1000.000.0000€ muutaman vuoden päästä.

Ei saa puhua. Kiellettyä.

Vierailija
2467/3246 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnallisessa varhaiskasvatuksessa löytyy työntekijöitä laajalla tasoerolla, muttei palkkaerolla.

Osa on kyrsiintyneitä saikuttaja-juoruilijoita, joita suojatyöpaikoissaan ei voisi vähempää kiinnostaa toisten lapset. Tämä ei estä heitä vaatimasta lisää liksaa.

Osa tekee työtään sydämellään ja ammattitaidolla, lisäten aidosti lasten ja perheiden hyvinvointia.

Vierailija
2468/3246 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitetaan koulujen ilmanvaihto kiinni yöksi ja kesäloman ajaksi.

Näin säästetään sähköä, ja kaukolämpöä.

Lopputulos: Koulut homehtuu, päiväkodit homehtuu, kaikki julkiset rakennukset homehtuu.

Seuraus: Miljardien eurojen korjaukset ja veronmaksaja kuittaa.

Säästetään 10€ tässä hetkessä, mutta maksetaan 1000.000.0000€ muutaman vuoden päästä.

Ei saa puhua. Kiellettyä.

Meidän koulussa käytiin valittamassa vahtimestarille tarpeeksi.

Kyllästyi.

Huolehti, että ilmastoinnit on päällä edes viikonloput. Kesälomalla ei.

Vierailija
2469/3246 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menestyneen yrityksen made in Finland -tuotteet tulevat muualta ja Suomessa tehdään vain hyvin pieni loppusilaus ja uudelleenpakkaus.

Logistiikkaosaston työntekijä

Vierailija
2470/3246 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni vanhempi käyttää subjektiivista päivähoitoa härskisti hyväksi. Pieniä lapsia pidetään hoidossa niin pitkiä päiviä kuin suinkin vain mahdollista, ja mikä pahinta, koko vuosi saattaa mennä lähes ilman lomaa vaikka jompi kumpi vanhemmista olisi kotona. Tullaan hakemaan aina minuuttia ennen sulkemisaikaa, vaikka vanhempi on koko päivän kotona?? Ja lapsi kyselee pitkin päivää missä äiti tai isä on ja itkeskelee iltapäivisin, kun päivät ovat ylipitkiä, ja kaikki rakastetut ja halutut lapset jo haettu aikoja sitten.

Vierailija
2471/3246 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että olen wilma viestissä rakentava ja ohitan kaikki solvaukset, on puhtaasti ammattimaisuutta. Tosiasiassa tekisi mieli haistattaa v*tut ja käskeä tunkemaan kakaransa tasan samaan paikkaan, mistä se tähän maailman tupsahti.

Terv. Luokanope

Vierailija
2472/3246 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JATKUU..

Apu olisi se, että talousasiani menisi edes lain mukaan ja oikein. Nyt olen oikeutettu toimeentulotukeen sairasmenojen myötä, mutta jäädessäni 10e plussalle kuun alussa niin en saa maksusitoumuksia apteekkiin, en kelatakseihin en mihinkään ja jää 300e kuukaudessa vähemmälle kun terbe toimeentulotuen saaja. Se on vuodessa iso summa ja yllättävät menot suuria. Ei helpota yhtään jos kelassa on 500euron edestö taksien kuitteja ja samaan aikaan kun ne lepää siellä pöydällä, tulee lisää koko ajan eli rahat on siellä kiinni ja toivon kädet ristissä voivani maksaa vuokran ym kunhan saan niitä takaisin. Ehkä osan saan kun taas tulee menoja...eli ne maksusitoumukset auttaisi hurjan paljon. Aika menee ressaamiseen ja hakemuksiin enkä ehdi viedä näitä oikeuteen ja siihenkin tarvitaan jokin päätös mistä valittaa eikä päätöksiä tehdä, ei edes palvelusuunnitelmaa, vaikka sosiaaliasiamies siitä sossuun soittikin.

Samaa asiaa hoen vuosia ja koitan saada järjestymään, mutta asiat polkee paikallaan aina vaan ja vaikeutuu myös siksi, että työntekijät vaihtuu jopa viikottain. Ja taas alusta kun ei ne ymmärrä vaan se tulee vääntää rautalangasta. 

Se 300 euron kuukausittainen vaje tulisi selvittää ja kertoa oikeudet, auttaa niissä jos mahdollista. Niin pienestä olisi kiinni enkä yhtään ylimääräistä pyydä.  Silloin voisin olla se äiti minkälainen haluan olla. Rakastan lapsiani valtavasti ja tahdon olla heidän kanssaan ja tietää mitä kuuluu, olla sellainen, että he uskaltaa kertoa murheistaan eikä se jää sen takia sanomatta kun kuulee minun puhuvan jälleen puhelimeen ja saattavat jättää sanomatta ettei minulle kaadettaisiin huolia lisää. Olen kyllä tuon korjannut, että puhua saa ja pitääkin ja yhdessä on helpompi löytää ratkaisut jne. Se ei vaan mene siltikään aina niin.

Eli auttakaa joskus enemmän, älkääkä olko aina niin typerän pihejä ja sitten rutise vuoden parin päästä miten on kallista huostaanotot ymv on kun perhe ole kenties kestänyt kaikkea painetta yksin.

Käytä tuokin energia työn tekemiseen, niin elämä hymyilee. Yhteiskunnan tuet on väliaikaisten paniikkitilanteiden hoitoa varten. Ei siihen, että niiden varassa vuosia eletään ”koska se on mahdollista”. Vaikka on perussairaus, voi aina jotain työtä tehdä. Asiasta on runsaasti hyviä esimerkkejä. Asennetta.

Vierailija
2473/3246 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että olen wilma viestissä rakentava ja ohitan kaikki solvaukset, on puhtaasti ammattimaisuutta. Tosiasiassa tekisi mieli haistattaa v*tut ja käskeä tunkemaan kakaransa tasan samaan paikkaan, mistä se tähän maailman tupsahti.

Terv. Luokanope

Varmaan nautit työstäsi? :)

Vierailija
2474/3246 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen terveyskeskuslääkäri enkä yhtään piittaisi siitä, että vapaa-ajalla harrastuksen parissa tullaan kertomaan, miten määräämäni lääke on tehonnut ja mikä on oirekuva nykyisellään tai että minä päivänä on varannut ajan määräämääni tutkimukseen ja onko kenties aikeissa tulla uudelleen vastaanotolle.

Leipäpappi… moni asiantuntijatyötä tekevä miettii kyllä työasioita virka-ajan ulkopuolellakin.

Ehkä siellä julkisella sektorilla on erilainen meno, kuitataan kova palkka mutta minuuttiakaan ei tehdä ”ylitöitä”.

Vierailija
2475/3246 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis eräänlaisia tukipalveluja koski tää.

Epäilemättä vahtimestari tai ATK-tuen jamppa.

Yritäpä yliopistolta löytää jompikumpi. Mahdoton tehtävä.

Vierailija
2476/3246 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pastori, ja en ole samaa mieltä seurakuntani kaikista opetuksista

Vierailija
2477/3246 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JATKUU..

Apu olisi se, että talousasiani menisi edes lain mukaan ja oikein. Nyt olen oikeutettu toimeentulotukeen sairasmenojen myötä, mutta jäädessäni 10e plussalle kuun alussa niin en saa maksusitoumuksia apteekkiin, en kelatakseihin en mihinkään ja jää 300e kuukaudessa vähemmälle kun terbe toimeentulotuen saaja. Se on vuodessa iso summa ja yllättävät menot suuria. Ei helpota yhtään jos kelassa on 500euron edestö taksien kuitteja ja samaan aikaan kun ne lepää siellä pöydällä, tulee lisää koko ajan eli rahat on siellä kiinni ja toivon kädet ristissä voivani maksaa vuokran ym kunhan saan niitä takaisin. Ehkä osan saan kun taas tulee menoja...eli ne maksusitoumukset auttaisi hurjan paljon. Aika menee ressaamiseen ja hakemuksiin enkä ehdi viedä näitä oikeuteen ja siihenkin tarvitaan jokin päätös mistä valittaa eikä päätöksiä tehdä, ei edes palvelusuunnitelmaa, vaikka sosiaaliasiamies siitä sossuun soittikin.

Samaa asiaa hoen vuosia ja koitan saada järjestymään, mutta asiat polkee paikallaan aina vaan ja vaikeutuu myös siksi, että työntekijät vaihtuu jopa viikottain. Ja taas alusta kun ei ne ymmärrä vaan se tulee vääntää rautalangasta. 

Se 300 euron kuukausittainen vaje tulisi selvittää ja kertoa oikeudet, auttaa niissä jos mahdollista. Niin pienestä olisi kiinni enkä yhtään ylimääräistä pyydä.  Silloin voisin olla se äiti minkälainen haluan olla. Rakastan lapsiani valtavasti ja tahdon olla heidän kanssaan ja tietää mitä kuuluu, olla sellainen, että he uskaltaa kertoa murheistaan eikä se jää sen takia sanomatta kun kuulee minun puhuvan jälleen puhelimeen ja saattavat jättää sanomatta ettei minulle kaadettaisiin huolia lisää. Olen kyllä tuon korjannut, että puhua saa ja pitääkin ja yhdessä on helpompi löytää ratkaisut jne. Se ei vaan mene siltikään aina niin.

Eli auttakaa joskus enemmän, älkääkä olko aina niin typerän pihejä ja sitten rutise vuoden parin päästä miten on kallista huostaanotot ymv on kun perhe ole kenties kestänyt kaikkea painetta yksin.

Käytä tuokin energia työn tekemiseen, niin elämä hymyilee. Yhteiskunnan tuet on väliaikaisten paniikkitilanteiden hoitoa varten. Ei siihen, että niiden varassa vuosia eletään ”koska se on mahdollista”. Vaikka on perussairaus, voi aina jotain työtä tehdä. Asiasta on runsaasti hyviä esimerkkejä. Asennetta.

Oletko tosiaan noin pohjattoman tyhmä? Mikään ei ole typerämpää kuin kaltaistesi sekopahvien ulinat siitä, miten "aina voi jotain tehdä vaikka on sairas". Jessus mikä pelle. 

Vierailija
2478/3246 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen lastensuojelulaki ei ole lapsen edun mukainen. Sijaishuollon henkilöstöllä tulisi olla suurempi oikeus rajoittaa esimerkiksi lasten ympärivuorokautista puhelimella netissä roikkumista.

Koulukodit ovat ihan vitsi kun mitään ei voi tehdä jos lapsi ilmoittaa ettei ole kouluun menossa.

Vierailija
2479/3246 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnosta pätkän vertaa hiustesi historia kuin korkeintaan vuosi taaksepäin.

Parturi-kampaaja

Vierailija
2480/3246 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen lastensuojelulaki ei ole lapsen edun mukainen. Sijaishuollon henkilöstöllä tulisi olla suurempi oikeus rajoittaa esimerkiksi lasten ympärivuorokautista puhelimella netissä roikkumista.

Koulukodit ovat ihan vitsi kun mitään ei voi tehdä jos lapsi ilmoittaa ettei ole kouluun menossa.

Widu mikä naztsi siellä. Kaappaatte ensin lapset ja sitten he eivät saisi käyttää edes kännykkää. Pala helvetissä sika!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi