Mitä rehellistä työhösi liittyvää mielipidettä et voi sanoa ääneen?
Päihdeongelmaiset ovat usein uskomattoman itsekkäitä ja ilkeitä ja lypsävät yhteiskunnasta rahat (esim. toistuvilla tehottomilla katkoilla) jotka mielestäni voisi ennemmin sijoittaa lasten ja vanhusten hyvinvointiin. Sosionomi
Kommentit (3246)
Olen tuotantokoneen yksi operaattorista ja teen n.1 h töitä päivässä...loppuajan kattelen kännykkää. Tienaan yli 3000e/kk. Ei paha..
Kaikki maksaa sen tuotteiden hinnoissa, kuten varastetut tavaratkin, miten pihalla olet muistakin asioista?
Tuo operaattoriksi itseään kutsuva on aika kaukana operaattorista, jos nyt cnc-sorvia tai jyrsintä niinsanotusti "ohjelmoit" niin valvoahan sitä pitää ja materiaalit asettaa, on muuten raskasta,kun ei ole järjellistä tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Olen tuotantokoneen yksi operaattorista ja teen n.1 h töitä päivässä...loppuajan kattelen kännykkää. Tienaan yli 3000e/kk. Ei paha..
Siksi oletkin minimipalkkaluokassa.
Huomasitteko Nissanin maahantuojan viestintää; Airbag vakiona peräkonttiinkin.
Omassa työssä mättää monikin asia. Pomo ei pomota silloinkaan kun pitäisi, markkinointia hoitaa ihminen, jolla ei ole mitään koulutusta alalle. Yhtä pelätään terävien kommenttien takia, yksi on hikipinko. Itse ahdistun, väsyn ja itken vessassa. Uusia ideoita muka kaivataan ja kannustetaan esittämään, mutta kun jotain uskaltaa ehdottaa, viesteihin ei edes vastata ja ”kunnianhimoiset” ideat lakaistaan maton alle. Kulurakennetta olisi varaa järkevöittää, mutta siihen ei kai ole aikaa tai kiinnostusta. Tuntuu, että olemme suojatyöpaikka.
Monet nuoret ovat itse hankkineet itselleen keskittymishäiriön puhelinriippuvuuden kautta.
Lukiolaisten älykkyyserot ovat aivan valtavia.
Kotitausta vaikuttaa valtavan paljon koulumenestykseen, esimerkiksi arvostetaanko sivistystä, keskustellaanko, tuleeko kotiin lehtiä, luetaanko jne.
Vihaan sydämeni pohjasta kaikkia työkavereitani. Tylsiä ja rumia ihmisiä.
Kukaan ulkopuolinen ei voi kuvitellakaan kuinka pihi esimieheni on...suorastaan sairaalloisen pihi.
Taas tulee kesä ja kesätöihin otetaan säännöllisesti johtoportaan poispilattuja lapsosia häiritsemään työntekoa. Ottaa niin nuppiin kun muistaa omista kesätöistä että silloin piti jotain tehdäkin eikä vain näprätä "äly"puhelinta ja nostaa palkkaa. Ja kun tietää, että moni köyhemmän perheen lapsi tosissaan tarvitsisi niitä kesätyöpaikkoja ja vähän fyrkkaa itselleen edes kerran.
Mutta ne paikat menee aina niille johtoportaan lapsille, jotka oikeasti ei sitä raha tarvitsisi eikä ne kuitenkaan opi mitään kun ovat patalaiskoja. Saati että niistä olisi yhtään mitään hyötyä niinä viikkoina.
Eikä voi kieltäytyä pitämästä huolta noista lusmuista, kun semmoinenkin työtehtävä on omassa työnkuvassa.
Olen sanonut määräaikaisessa mm. että ei vittuakaan kiinnosta olla siellä, mutta silti uusivat sopimuksen.
Ravintola alalla kylmäkkönä. Liian vähän työntekijöitä, joten työn laatu kärsii ja syntyy enemmän suttua. En jaksa välittää enää tarkemmista siivouksista, teen vain sen minkä kerkeän. Ylitöitä kun ei saa tehdä, niin tietäähän sen, mikä on työn jälki. Huomaa hyvin, että kollegat ovat samassa jamassa. Nimittäin sotkuisuus omassa työpisteessä. Ei se työntekijän vika ole.
Olemme muutaman sadan henkilön yksikkö, jonka osti vajaa 10 vuotta sitten vanha varakas kansainvälinen yritys.
Osto oli kait jokin taktinen ostos, en tiedä. Omistaja ei (toivottavasti) tiedä pätkääkään, miten ammattitaidottomasti tätä putiikkia täällä pidetään. Sitä rahan määrää, mikä palaa taivaan tuuliin, niitä virheitä ja aivan älyttömiä kämmejä, mitä täällä tehdään, jumankeisson!
”Vanha” johto sai pitää paikkansa kaupan yhteydessä ja heillä onkin päähommana huolehtia siitä, että paikka säilyy, ja omilla kavereilla kans.
Käytännöt on ihan n 1980-luvulta, jopa tietokoneohjelmat on uusimatta.
Säännöt on arpalpeliä ja niitä rikotaan, jopa lakia rikotaan, mutta kaikesta ollaan hipihiljaa, ettei joku omistaja yhtäkkiä hoksaa, että hetkinen, mikäs homma meillä tuolla onkaan.
Olen niin monta kertaa ajatellut, että jos osaisin omistajien äidinkieltä, niin laittaisin pienen memorandumin menemään.
Vihaan sitä että 2022 ollaan vielä siinä tilanteessa että 50% töistäni toimistolla on wordilla pelleilyä..
Pyrin kaikin keinoin tekemään myyrän työtä ja kampittamaan firman alati pahenevaa Kiina-kiimaa. Pidän kiinalaistamista moraalittomana ja arvojeni vastaisena. Teeskentelen ja valehtelen joutuessani väkisin mukaan ko. toimintaan.
Valtion virasto. Paperinpyörittämö, jossa siitä puhe mistä puute: konkreettinen asioiden edistäminen, tehokkuus, asiakaslähtöisyys, saavutettavuus. Paskan marjat, käykää vaikka nettisivuilla - ei löydy tietoa ja asiantuntijoita kuin tuurilla. Sähköistä paperia pyörii, hommat edistyy hiii-taaasss-thii. konkretia: ei ole.
Työkaverini ovat paria ihmistä lukuunottamatta köyhiä ja keskinkertaisia. Oikeasti mua ei kiinnosta keskustella köyhien kanssa, koska olemme niin eri aaltopituudella. Esitän töissä kyllä, että meillä on mukava työporukka ja hyvä yhteishenki.
Toimittajan työssä ottaa pattiin, että tarkistan faktoja juttuun hiki päässä, mutta yleisö uskoo mieluummin somen huuhaapuhetta. Ja klikkiotsikot luetaan tyylillä "oletko aina pukenut kumisaappaat väärin".
Oot varmaan joku meidän asiakas?
Toki lapsella pitää olla mahdollisuus pitää yhteyttä vanhempiinsa ja ystäviinsä. Mutta jos lapsi on sijoitettu koulunkäymättömyyden, epäsäännöllisen vuorokausirytmin ja rikollisen toiminnan vuoksi, niin onko hänen edun mukaistaan keskellä yötä kännykällä edelleen harjoittaa rikollista toimintaa, esimerkiksi järjestää huumekauppoja tai joukkotappeluja? Ja nukkua koulupäivien ajan.
Me voimme tehdä päätöksen puhelimen haltuunotosta joko kokonaan tai yöaikaan, mutta jos asiakas ei sitä itse luovuta, emme saa kädestä ottaa.
Tervetuloa todellisuuteen.