Herkkä ja vahva -verkkokurssi
Oookkei. Eli olen hyvin skeptinen kaikkia tällaisia hyvinvointiverkkokursseja kohtaan, mutta olen ilmeisesti niin umpikujassa elämäni kanssa, että olisin valmis tarttumaan mihin tahansa oljenkorteen, jos saisin ns. överiempatiani edes jonkinlaiseen kuriin.
Kärsin siis joka ikisestä kohdasta joka tuon verkkokurssin esittelysivulla mainitaan (joo varmaan me kaikki kärsitään mutta minä en halua). Erosin juuri suhteesta, jossa toisella oli mielenterveysongelma ja niiden laukaisema alkoholiongelma. Kun olen jo valmiiksi nuoresta asti kokenut, että olen hyvä kuuntelemaan, niin koin, että olisin voinut auttaa kumppania jotenkin.
No en voinut. Revin vaan itseni kappaleiksi ja nyt olen paniikinomaisessa tilassa 247. Haluaisin jotain jeesiä, mutta ei huvita mennä terapiaan (ei ole rahaakaan niin paljoa). En ollut ennen tällainen överiempatiaääliö, vaan pystyin pitämään omat ja toisten tunteet erillisinä. Nyt en erota niitä toisistaan vaan koen olevani syyllinen siihen, että toisella on paha olo, ja olen itse epäonnistunut, kun en voi poistaa sitä. Yhhhhh.
Onko kenelläkään kokemusta ko. kurssista? En voi sille mitään, että epäilen sitä täydeksi humpuukiksi, mutta voisi sitä kai kokeilla.
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko sama kurssi, mutta osallistuin itsekin vastaavalla kesällä. Kurssin vetäjä ei ollut psykologi/psykoterapeutti mutta kuitenkin opiskellut aihetta joitakin vuosia.
Koen että auttoi hieman herättelemään ajatuksia oikeaan suuntaan, mutta kurssiin sisältyvät rentoutusharjoitukset tuntuivat kovin vierailta itseä varten. Vertaistuki toimi, koska jokaisessa viikkoosiossa oli keskustelupalsta missä sai jutella aiheesta. Hinta ei tosin ollut paha, joten en koe että mitään menetin.
Jos hinta ei kirpaise, niin kannattaa ehkä kokeilla!
Joo, se kurssi siis löytyy kun googlaa aloituksen otsikolla. Siinäkin on keskustelupalsta, jossa voi jakaa kokemuksia. Ehkä se olisi itsellekin se, mitä eniten kaipaisi.
Noh, olisiko muilla kokemusta?
Ap
En tiedä onko sama kurssi, mutta osallistuin itsekin vastaavalla kesällä. Kurssin vetäjä ei ollut psykologi/psykoterapeutti mutta kuitenkin opiskellut aihetta joitakin vuosia.
Koen että auttoi hieman herättelemään ajatuksia oikeaan suuntaan, mutta kurssiin sisältyvät rentoutusharjoitukset tuntuivat kovin vierailta itseä varten. Vertaistuki toimi, koska jokaisessa viikkoosiossa oli keskustelupalsta missä sai jutella aiheesta. Hinta ei tosin ollut paha, joten en koe että mitään menetin.
Jos hinta ei kirpaise, niin kannattaa ehkä kokeilla!