Rakastunut ulkomaalaiseen mieheen ja kaikki varoittelee
Olen hiljattain tavannut slaavimiehen ja olen umpirakastunut.
Mies on ihana, mutta yhteistä kieltä ei ole.😡
Oletteko olleet tilanteessani koskaan?
Kommentit (136)
KaveRi oli. Oli kosovolaisen. Erittäin hyvä mies. Sitten mies lähti apuun kotimaahansa, kun se oli sodan runnoma. Oli menettänyt sukulaisiaan siellä sodassa ja halusi auttaa.
Huonompi homma jos ei ole kieltä. Kehonkieli ei aina riitä. Tai ei riitä hirveen pitkälle. Ellette ole luolamiehiä, niin opiskelua se vaatii. Kumpi opettelee toisen kielen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Slaavilainen. Eli venäläinen??
Romanialainen
Eli Romanian romani, tuskin muut sieltä Suomeen tulevat?
Nyt järki käteen, teillä on liian iso kulttuuriero, lähtömaassa 15 V. Tytöt on siinä kulttuurissa jo naimisissa ja koulunkäynti loppuu siihen. Naiset tekee työt ja ukot chillailee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikista näistä puheista huolimatta ei tarvitse kokonaan luovuttaa! Opetelkaa yhdessä kieliä ja oppikaa tuntemaan toisenne kunnolla. Ei ole mihinkään kiire. Voit ihan hyvin edetä hitaasti suhteen kanssa. Teillä on koko loppuelämä aikaa olla yhdessä.
Sen kielen haluaisin oppia, olen lukenut kolmea eri romaanista kieltä, mutta tämä poikkeaa niistä aika paljon, eikä ole mikään kaunis kieli todellakaan.
Mun mielestä taas on kaunis kieli. Ja en kokenut mitenkään vaikeaksi oppia. Helppo lausua. Verbien taivutus ja kirjainmuutokset piti vaan opetella, vaikka tylsää olikin. Aluksi raskainta oli se, kuinka usein lyhyitä sanoja sidotaan toisiinsa tavuviivalla ja samassa rytäkässä tippuu kirjaimia pois. Niihin meni pitkä aika tottua.
Ihana kuulla😍
Tämän tavuviivahomman olen itsekin havainnut.
Miten kauan kesti opetella, että tulit tällä kielellä juttuun?
Oletko ap ylipainoinen? Kuvailisitko itseäsi kauniiksi? Koska jos hän ei ihastunut ulkonäköösi, eikä tietystikään luonteeseen (koska ei voi sinusta paljoa tietää), niin sitten hänellä on muut syyt olla kanssasi.
Onko se sellainen kerjäläisparoni, joka kerää kerjäläisten rahat itselleen? Vai käykö Suomessa kuparivarkaissa?
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap ylipainoinen? Kuvailisitko itseäsi kauniiksi? Koska jos hän ei ihastunut ulkonäköösi, eikä tietystikään luonteeseen (koska ei voi sinusta paljoa tietää), niin sitten hänellä on muut syyt olla kanssasi.
Olen alipainoinen. Ja kyllä,kuvailisin itseäni todella kauniiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikista näistä puheista huolimatta ei tarvitse kokonaan luovuttaa! Opetelkaa yhdessä kieliä ja oppikaa tuntemaan toisenne kunnolla. Ei ole mihinkään kiire. Voit ihan hyvin edetä hitaasti suhteen kanssa. Teillä on koko loppuelämä aikaa olla yhdessä.
Sen kielen haluaisin oppia, olen lukenut kolmea eri romaanista kieltä, mutta tämä poikkeaa niistä aika paljon, eikä ole mikään kaunis kieli todellakaan.
Mun mielestä taas on kaunis kieli. Ja en kokenut mitenkään vaikeaksi oppia. Helppo lausua. Verbien taivutus ja kirjainmuutokset piti vaan opetella, vaikka tylsää olikin. Aluksi raskainta oli se, kuinka usein lyhyitä sanoja sidotaan toisiinsa tavuviivalla ja samassa rytäkässä tippuu kirjaimia pois. Niihin meni pitkä aika tottua.
Ihana kuulla😍
Tämän tavuviivahomman olen itsekin havainnut.Miten kauan kesti opetella, että tulit tällä kielellä juttuun?
Vuosi siihen, että tohdin puhua kieltä. Tosin olen aivan älyttömän arka ja epäsosiaalinen. Ei varsinaisesti auta vieraan kielen opiskelussa. Asuin Romaniassa, joten harjoittelumahdollisuuksia kyllä oli.
Duolingo-sovelluksessa on muuten romanian kielen kurssi. (Englannista romaniaan)
Vierailija kirjoitti:
Onko se sellainen kerjäläisparoni, joka kerää kerjäläisten rahat itselleen? Vai käykö Suomessa kuparivarkaissa?
Sillä on duunia täällä ja rahaa itsensä elättämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana kuulla😍
Tämän tavuviivahomman olen itsekin havainnut.Miten kauan kesti opetella, että tulit tällä kielellä juttuun?
Vuosi siihen, että tohdin puhua kieltä. Tosin olen aivan älyttömän arka ja epäsosiaalinen. Ei varsinaisesti auta vieraan kielen opiskelussa. Asuin Romaniassa, joten harjoittelumahdollisuuksia kyllä oli.
Duolingo-sovelluksessa on muuten romanian kielen kurssi. (Englannista romaniaan)
Kiinnostaisi kuulla, millainen kuva sinulle muodostui romanialaisista miehistä?
Älä ap puhu potaskaa kolmen romaanisen kielen opiskelusta, jos kehtaat väittää ettei romania ole yhtään samanlainen. Mun mies puhuu romaniaa ja monesti todennut miten paljon samaa esimerkiksi italiassa on, pystyy monesti arvaamaan sanoja tuon kielisukulaisuuden pohjalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana kuulla😍
Kiinnostaisi kuulla, millainen kuva sinulle muodostui romanialaisista miehistä?
Jos ihan rehellinen olen, niin konservatiivisia ja seksistisiä. Kyseessä tietenkin 20-miljoonainen kansa, joten kaikenlaista varmasti löytyy. Todella mukavaa ja lämminhenkistä porukkaa juttuseurana, mutta ei kyllä olleet paikalliset miehet parisuhdemielessä siellä asuvien länsi- ja pohjoiseurooppalaisten naisten suosiossa.
Vierailija kirjoitti:
Onko se j ä n n i s ?
Luultavasti joku sotarikoksiaan paossa oleva jugoslavialainen shukupolli.
Omilla huudeilla myös pyörii näitä romanialaisia miehiä. Töissä raksalla ja kovia työmiehiä, mutta se ovat kyllä aika seksistisiä ja jokaista naista yrittävät pokata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Romanialainen
Kerjäläisenkö olet matkaasi poiminut? Eikös Suomen romanialaiset ole lähinnä tulleet paremman elannon perässä tänne?
Lue aiemmat kommentit kerjäläisyyteen liittyen.
Mulla on ollut yliopistoaikoina romanialainen vaihto-opiskelijatyttö kämppiksenä. Siis huom ei romani, loukkaantuvat verisesti jos heidät sekoitetaan romaneihin. Erittäin älykäs ja paljon lukenut, vihasi kotimaansa seksististä ja hyperuskonnollista kulttuuria eikä siis romanialaiset miehet kiinnostaneet häntä yhtään, suomalaiset kylläkin. Tämän pohjalta itse harkitsisin romanialaista miestä ainoastaan jos tämä olisi korkeakoulutettu ja inhoaisi kotimaansa vanhoillisuutta avoimesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Romanialainen
Kerjäläisenkö olet matkaasi poiminut? Eikös Suomen romanialaiset ole lähinnä tulleet paremman elannon perässä tänne?
Nuo kerjäläiset ei ole romanialaisia. Kannattaa googlata sellainen henkilö kuin Sebastian Stan jos haluat nähdä miltä oikea romanialainen näyttää. Nuo kerjäläiset on mústálaisia. Suomeen on tullut vähän oikeita romanialaisia 30v sitten kun kommunismi kaatui. Romanialaiset suosivat Italiaa, Ranskaa ja Espanjaa eikä pohjoismaita. Provohan tämä koko ketju oli tosin.
T: Puoliksi romanialainen
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut yliopistoaikoina romanialainen vaihto-opiskelijatyttö kämppiksenä. Siis huom ei romani, loukkaantuvat verisesti jos heidät sekoitetaan romaneihin. Erittäin älykäs ja paljon lukenut, vihasi kotimaansa seksististä ja hyperuskonnollista kulttuuria eikä siis romanialaiset miehet kiinnostaneet häntä yhtään, suomalaiset kylläkin. Tämän pohjalta itse harkitsisin romanialaista miestä ainoastaan jos tämä olisi korkeakoulutettu ja inhoaisi kotimaansa vanhoillisuutta avoimesti.
Romanialaiset ovat todellakin älyttömän uskonnollisia. Se on välillä jotenkin huvittavaa. Ratikkakin kun menee kirkon ohi, niin monen matkustajan kädet viuhtoo ristiä otsasta rintaan ja olkapäästä olkapäähän.
Ja tosiaan nainen hoitaa lapset ja kodin. Miehet rilluttelee kavereiden kanssa missä milloinkin. Tästä toki saa palstallakin lukea usein, eli tuttua monelle suomalaisenkin kanssa suhteessa olevalle. Keskiluokkaisilla ja sitä varakkaammilla miehillä on yleensä tyttöystävä tai vakipano, vaimo laittaa lapset nukkumaan.
Kotiväkivallasta on Romaniassa tullut tuomittavaa vasta ihan viime vuosina. Tämäkin lähinnä vain nuorten keskuudessa. Ennen 90-lukua syntyneiden mielestä kyse on eurooppalaisten tuputtumasta feminismipropagandasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Romanialaiset ovat todellakin älyttömän uskonnollisia. Se on välillä jotenkin huvittavaa. Ratikkakin kun menee kirkon ohi, niin monen matkustajan kädet viuhtoo ristiä otsasta rintaan ja olkapäästä olkapäähän.
Ja tosiaan nainen hoitaa lapset ja kodin. Miehet rilluttelee kavereiden kanssa missä milloinkin. Tästä toki saa palstallakin lukea usein, eli tuttua monelle suomalaisenkin kanssa suhteessa olevalle. Keskiluokkaisilla ja sitä varakkaammilla miehillä on yleensä tyttöystävä tai vakipano, vaimo laittaa lapset nukkumaan.
Kotiväkivallasta on Romaniassa tullut tuomittavaa vasta ihan viime vuosina. Tämäkin lähinnä vain nuorten keskuudessa. Ennen 90-lukua syntyneiden mielestä kyse on eurooppalaisten tuputtumasta feminismipropagandasta.
Niin? Italiassa on ihan sama juttu. Kannattaa katsoa kummisedän vyökohtaus. Kovia yleistyksiä sulla. Tiedän romanialaisen miehen joka otti suomalaisen naisen ja kasvatti tämän ä pä rä lapsen omanaan, koska hänen suomalaisesta isästä ei ollut muuhun kuin kännäämään ja paneskelemaan ympäriinsä. Toki saivat omia lapsia myös keskenään, mutta kuitenkin.
Eiköhän tuossa viehätä enemmän eksoottisuus ja salaperäisyys kuin ulkonäkö varsinaisesti. Ihan sama miehilläkin, samasta syystä thaikut yms. köyhien maiden naiset kiinnostaa. Ei tarvitse olla erityisen hyvännäköinen.
Ajatus siitä, että voisi tarjota toiselle ”jotakin parempaa” ja siitä syystä kuvitellusti suhdekin onnistuisi?