Lasten nimet: WT:llä J-aikuinen, entä akateemisilla?
Eli tosta nyt on puhuttu niin paljon, että wt-vanhempien lasten nimet alkaa usein J-kirjaimella, mutta miten on akateemisten perheiden lasten nimien laita? Itse väitän, että V-alkuiset nimet olisivat akateemisissa perheissä tavallisia.
Kommentit (41)
V:llä ja A: lla alkaa meillä, akateemisia ollaan.
Jos lisää lapsia saadaan, seuraavan nimi alkaa K:lla.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 20:40"]V:llä ja A: lla alkaa meillä, akateemisia ollaan.
Jos lisää lapsia saadaan, seuraavan nimi alkaa K:lla.
[/quote]
Mitä mitä? Eihän akateemisessa perheessä tehdä montaa lasta!?
Nyt meidän roskaperheemme ehti kastaa lapsensa vahingossa akateemisten suosimilla nimillä :( Kauankohan maistraatin kautta tehdyssä nimenmuutoksessa kestää..? Kamalaa, jos joku nyt luulee meidän olevan akateemisia!
T: huolestunut vanhusten pesijä-siivooja-elämänkoulun käynyt wt-mamma
Kimppaan kyllä tuota V-kirjainta, Verneriä, Venlaa ym. löytyy lähipiiristä.
Olen edelleen tyytyväinen kahden lapseni S-alkuisiin nimiin. Hieman harvinaisia, mutta ainakin vanhemmille ihmisille tuttuja, suomalaisia nimiä. Eivät koskaan olleet muodin terävimmässä kärjessä.
E ja P ja hyvin vanhanaikaisia suomalaisia nimiä molemmat.
Johan on typerä ketju! :D Entäs niillä, joilla toinen vanhempi on akateeminen ja toinen duunari?
H, K ja R löytyy täältä (siis itse olen yksi näistä lapsista, en vanhempi). Tuttavaperheistä löytyy Lauria, Aleksia, Taijaa, Oonaa, Karoliinaa, Katariinaa, Minnaa, Alina, Petra, Maija, Lotta, Anna-Liisa, Anna-Elisa ja mitähän vielä. Ensimmäinen mieleen tuleva wt-perheen lapsi on Jessika (kirjoittaa itse nimensä aina c:llä) ja toinen Jatta joka on vääntänyt lempinimekseen Jade. On kyllä molemmat sellaisia tapauksia että huh huh...
Tällaisen hölmöläisketjun aloittaja on ainakin ihan WT.
Hölmö ketju. Vastaan kuitenkin, että meidän akateemisesa perheessämme P ja P.
Ellen on aika tyypillinen "ollaan olevinaan parempia kuin olemmekaan"-nimi. Emil samaa sarjaa. Tuskin kukaan korkeasti koulutettu laittaa lapselleen nimeksi Ellen...
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 02:21"]
E.
Emil, Ellen, Emilia, Erik...
[/quote]
Ei se nimen alkukirjain pelasta sinua huonolta maulta ap.
Pahimmat tuntemani wt-perheen lasten nimet on:
Milja x2
Emilia
Joonas
Aleksi ja Alex
Mikko
Jemina
Elena
Niklas
Olivia
Oskari
Mun akateemisilla kavereilla on paljon V-alkuisia lapsia:
Valtteri, Verneri, Viljami, Varpu, Valma, Vilja, Vaula, Vilma
Mun tuntemien akateemisten parien lasten nimet alkaa kirjaimilla 4xJ, 2xR, 2xS 2xK, 2xL, 2xi ja sitten on vielä lisäksi yksittäisiä kirjaimia. Mutta nuo J:t ei ole mitään Jessicoita yms.
Hihhih miten hauska keskustelu. Lisää näitä ;)
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 02:45"]
Johan on typerä ketju! :D Entäs niillä, joilla toinen vanhempi on akateeminen ja toinen duunari?
[/quote]
Miehen ammatti määrittää perheen statuksen tuossa tapauksessa.
Mitä V-alkuisia nimiä tarkoitat? Mä veikkaan, että akateemisilla olisi A-alkuisia lasten nimiä, ei nyt ehkä näitä perinteisiä Aavaa ja Aadaa, vaan Alma, Aino, Alina, Alvar, Alva, Anni jne.