Onko tämä teistä ok tarjoilu pikkujouluvierailleni?
Olen vähätuloinen mutta olen kutsunut muutamia ystäviä luokseni viettämään pikkujouluiltaa, lähinnä syödään, jutellaan ja pelataan lautapelejä. En halua nyyttäreitä vaan niin, että ystävät voivat tulla luokseni valmiille ruoalle. Onko liian köyhää, jos tarjottavat olisi:
- riisipuuroa, kanelia, maitoa
- uuniperunoita, uunijuureksia ja kastiketta, jossa kermaviiliä ja salaattijuustoa (ja mausteet)
- torttuja ja/tai pipareita
- glögiä, teetä, kahvia tai kaakaota
Jos saan nipisteyttyä vielä vähän lisää budjettiin niin mitä voisi lisätä?
Kommentit (38)
Joko riisipuuro tai uuniperunat pois.
Jos saan nipisteyttyä vielä vähän lisää budjettiin niin mitä voisi lisätä?
Sokeria puuron päälle kanelin lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Joko riisipuuro tai uuniperunat pois.
Olen samaa mieltä, nää ei oikein passaa yhteen ja riisipuuro yksin on aivan riittävä.
Jotain proteiinia
Ja namuja
Nyt vaan on tyhmää pitää moisia kokoontumisia
Voita ja sokeeia puuron kanssa myös, hyvä jälkkäri. Laittaisin jonkun salaatin, kurkkua, tomaattia, salaatinlehtiä. Tulisi hieman raikkautta. Mutta oikein hyvä noinkin!
Riisipuuro riittää. Itse keittäisin sekahedelmäkeiton sen kanssa.
Minusta puuro riittää hyvin, ei tarvitse perunoita ja uunijuureksia. Suklaata ostaisin jos rahaa riittäisi. Hyvät pikkujoulut tulee!
Uunijuuresten päälle vähän halloumia tai vuohenjuustoa.
Minulle tulee huono olo, jos on pelkkää riisipuuroa tarjolla. Se on niin makeaa, että kaipaan jotain suolaista lisäksi. Nuo suolaiset uuniperunat ovat kyllä yksi vaihtoehto, mutta miten olisi, jos ottaisit tekisit suolaisia pikkuisia ruisleipiä niiden sijaan? Ottaisit piparkakkumuotilla kuvioita, laittaisit voita/margariinia ja pikkuisen kinkkua, kalkkunaa tai joulusilliä? Toki voit tehdä jouluisen perunasillileivänkin, niin hinta ei ole niin suuri. Jäljelle jääneistä ruisleivän pikkuruisista palasista tekisit itsellesi krutonkeja.
Vastauksena kysymykseesi: olisin oikein mielissäni kutsusta ja tarjoiluista.
Jättäisin puuron pois, muuten on liikaa.
Oikein hyvältä kuulostaa muuten!
🇺🇦🇮🇱
Riisipuuro ja uunijuurekset on kyllä tosi outo yhdistelmä
Perunat ja juurekset pois, eivät sovi yhtään puuron kanssa, eikä puuro kaipaa lisäkseen muuta ruokaa. Jos nyt kuitenkin jotain ruokaisaa haluat lisää niin nachopelti on helppo ja halpa
Aikalailla hiilihydraatteja. Voisitko tehdä vain esim suolaisen piirakan vaikks kinkkurouhetäytteellä ja vihreää salaattia? Ja lopuksi tortut ym.
Tai sitten riisipuuro, soppa mutta niiden kanssa kinkkua tms proteiinia leivän kera?
Jotain vihanneksia dipattavaksi ja nakkeja. Kossua glögiin ja viiniä.
Mä tekisin suolaisen piirakan torttujen pariksi ja jättäisin uuniperunan pois
Hyvältä ja ihan kivan monipuoliselta tuo kuulostaa. Jos sulla ei ole ennestään, niin sokeria kahviin/teehen jos joku vieraistasi käyttää olisi hyvä lisä.
Hyviä kommentteja. Sokeria mulla siis on jo puuron kanssa. Ymmärrän, että on ehkä vähän omituinen kombo puuro +uuniperunat ja siksi kyselenkin ideoita :)
Syy, miksi alustavasti mietin tuota on se, että mulla on kotona 3/4 pussi viime vuodelta puuroriisiä (päiväys 5/21, säilytetty ilmatiiviisti) ja lisäksi jääkaappini on puolillaan perunoita ja juureksia (porkkanaa, punajuurta, nauriita). Ajattelin, että olisi kätevää rakentaa tarjottavat noiden ympärille. Maitoa riisipuuroon ja puuron kanssa löytyy aina lähikauppani -30% tarjouksista, kanelia ja sokeria siis jo on. Samoin erilaisia mausteita kaavailemaani juuresten kastikkeeseen löytyy kotoa, kuten myös teetä, kahvia ja kaakaojauhetta. Litra tai pari glögiä ei ole kallista, etenkin kun ostan tarjouksesta. Torttu- ja piparitaikinaa aion myös ostaa tarjouksesta, ne eivät tule kalliiksi, ei myöskään hillo torttuihin.
Ruokarajoitteena seurueemme 2/4 jäsenellä on kasvisruoka (maito ok), muutkin syövät kasvispainotteisesti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jotain proteiinia
Ja namuja
Nyt vaan on tyhmää pitää moisia kokoontumisia
Meitä on yhteensä neljä ihmistä, joten ihan suuresta joukkokoontumisesta ei ole kyse. Ja meilläpäin on varsin maltillinen koronatilanne muutenkin.
ap
Olisin oikein mielissäni tästä. :)