11 vuotta vanha toivoo leluja joululahjaksi
Hei, olen jo 11 vuotta ja toivon silti vielä lelua joululahjaksi. Ja kirjaa. Mua välillä nolottaa, kun leikin leluilla, osa kavereista jo meikkaa mut musta olis maailman tylsintä saada joululahjaksi jotain vaatteita ja kuullokkeita... Mä haluun 0dotusta jouluun! Mulla on tänä vuonna Schleichin heppajoulukalenteri, mut se ei nolota niiiiiiin paljon, ikäsuositus 5-12v... Mut siis tää lelujuttu ahdistaa liikaa. Kertokaa, mitä ootte mieltä. Mulla on vauvanukkeja, joilla kuvaan videoita puhelimeen, ja näytän isille ja äidille. Lisäksi on paljon lemmikkileluja ja pehmoja. Luen myls paljon, ja leikin hieman harvemmin kuin esim. Ekaluokalla. Kertokaa mielipiteenne, onko liian noloa? Ps. Uskon vielä joulupukkiin, kun meillä käy aina sellainen oikeen näköinen pukki, vähän kyttyrä selkä, ruskee takki ja puukeppi. Jouluna koko perhe aina ihanan tunnelmallisessa mummon vanhassa talossa, ja viime vuonna joulupukki oikeesti vaan... katos yhtäkkiä, niin nopeesti kuin ilmestyikin. Eikä voi olla naapurin tyyppi, asuu vaan lähes sokee vanha mies. Ja musta on vaan kiva uskoo:-)
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se noloa nykyisin että 11-vuotias vielä leikkii? Kyllä ainakin 90-luvulla vielä 12-vuotiaatkin leikki ja se oli ihan normaalia.
Voitteko kuvitella, 90-luvulla mentiin tuossa iässä kouluun talvihaalarit päällä! Itsestäkin löytyy kuva punainen haalari päällä vitosluokkalaisena.
Muistan kun olin esikouluikäinen 90-luvun lopussa niin minusta oli noloa kun äiti osti minulle uuden talvihaalarin kun kaikilla muilla oli (jo) toppatakki ja -housut.
90-luvun alkupuolella oli ainakin haalarit muodissa niin, että niitä oli isoilla koululaisilla ja aikuisilla naisillakin.
Minulla kajahti pyllynsilmästä niin, että housut lepatti!
Vierailija kirjoitti:
Ketjun aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se noloa nykyisin että 11-vuotias vielä leikkii? Kyllä ainakin 90-luvulla vielä 12-vuotiaatkin leikki ja se oli ihan normaalia.
Voitteko kuvitella, 90-luvulla mentiin tuossa iässä kouluun talvihaalarit päällä! Itsestäkin löytyy kuva punainen haalari päällä vitosluokkalaisena.
Mä en ite enää tänä vuonna oo käyttäny ulkohousuja, siksi kun ei löydy kokoja. Oon pitkä...
Ulkohousuja on kyllä ihan aikuisillekin, että kauppaan vaan etsimään! Milloin sulla oli vielä haalarit?
Niin, on mulla jotkut äidin vähän isot toppahousut... Mutta kyse on siitä, että jostain syystä kun mun vartalo on kehittymässä, niin on vaikea löytää sopivia. Vaikka en todellakaan oo lihava, niin ei mee mahan kohdalta kii😄
Vierailija kirjoitti:
Minulla kajahti pyllynsilmästä niin, että housut lepatti!
Pena osastolta 4, nyt ne lääkkeet ja sassiin! Ei provoilla AV:lla päivät pitkät...
Viihdytkö hiekkalaatikollakin? Muovilapioiden, hiekkakakkumuottien ym. lelujen kanssa?
Mun tytär, joka nyt tulee täysi-ikäiseksi, kantoi leluja vähitellen varastoon vasta n. 14-17-vuotiaana. Siihen asti oli Schleisch-tallit ja monet muut mukana elämässä. Esim. Sylvanian Families -sarja. Ja legoista innostui aina välillä rakentamaan, upeita juttuja. Ja erilaisia askartelujuttuja on tehnyt aina mielellään. Kannattaa tehdä niitä asioita mistä itse tykkää, eikä ajatella, mitä muut sanoo tai ajattelee. Uskon että monet "isot" koululaiset leikkii leluilla kotona, mutta eivät vaan kerro siitä koulussa muille. Kyllä sitä ehtii aikuinen olla sitten myöhemmin. Ja sitä paitsi leikki on aivoille paljon kehittävämpää kuin joku teeveen katsominen.
Vierailija kirjoitti:
Viihdytkö hiekkalaatikollakin? Muovilapioiden, hiekkakakkumuottien ym. lelujen kanssa?
Hei, älä nyt viitsi😯
Vierailija kirjoitti:
Mun tytär, joka nyt tulee täysi-ikäiseksi, kantoi leluja vähitellen varastoon vasta n. 14-17-vuotiaana. Siihen asti oli Schleisch-tallit ja monet muut mukana elämässä. Esim. Sylvanian Families -sarja. Ja legoista innostui aina välillä rakentamaan, upeita juttuja. Ja erilaisia askartelujuttuja on tehnyt aina mielellään. Kannattaa tehdä niitä asioita mistä itse tykkää, eikä ajatella, mitä muut sanoo tai ajattelee. Uskon että monet "isot" koululaiset leikkii leluilla kotona, mutta eivät vaan kerro siitä koulussa muille. Kyllä sitä ehtii aikuinen olla sitten myöhemmin. Ja sitä paitsi leikki on aivoille paljon kehittävämpää kuin joku teeveen katsominen.
Lisään vielä. Hänen elämässä on teinivuosina ollut paljon paljon muutakin, nämä lelujutut on ollut vain pieni osa. Ettei tule väärää kuvaa :)
Ja isompien lasten leikki on erilaista. Esim. voi tehdä videoita lelujen avulla.
Vierailija kirjoitti:
Moi, kysyn vaan, että minkä ikäisille se Sylvanian Families on suunnattu? Näyttää kivalta kuulemma mun lapsen mielestä. Terv. 12 vuotta vanhan tytön äiti. Ps, ei oo noloo, ja hienoa, että olet niin taitava kirjoittaja!
Kiitti paljon kivoista kommenteista. Enää tei oikqetesti nolota niin paljon kuin aluksi. Meen puolelta nukkumaan, joten heippa🤗🤗
Vierailija kirjoitti:
Kiitti paljon kivoista kommenteista. Enää tei oikqetesti nolota niin paljon kuin aluksi. Meen puolelta nukkumaan, joten heippa🤗🤗
Ja nalle kainaloon!
🧸
Ai niivn, ehkä saatan kirjoittaa tähän vielä jotain huomenna....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nalle kainaloon!
Hihi😀🙋
🧸
Vierailija kirjoitti:
Ai niivn, ehkä saatan kirjoittaa tähän vielä jotain huomenna....
Muista laittaa aamulla kurikset jalkaan. Märkää on ulkona.
Mudsta on mukavaa, kun sä kirjoitat niin hyvin... kiva että ei nolota enää.
Se, että 11-vuotias leikkii on NORMAALIA. 11-vuotias on lapsi, ja on normaalia, että lapset leikkivät. Se, että nykyään niin moni lapsi kokee painetta siirtyä suunnilleen taaperoikäisestä suoraan teiniksi, on surullista ja tästä vahingollisesta ilmiöstä ovat aikuiset vastuussa.
Kun minä olin sinun ikäisesi, meillä oli leikkihevosia joille tehtiin itse talleja ja varusteita, mielikuvitushevosilla järjestimme kilpailuja ja teimme pihalle esteradankin näille hevosille. Ei sitä kukaan ihmetellyt, mehän olimme lapsia.
Mitä oletat, jos joka toinen sana on kirosana tai "Emt", "K", "Lol" ja "Omg"... Sekä kaikkiin kysymyksiin vastataan "Emmä tiiä". Nuoret itse ovat maineensa tehneet ja näpelöineet puhelimiaan...