Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

11 vuotta vanha toivoo leluja joululahjaksi

Onks noloo
12.11.2020 |

Hei, olen jo 11 vuotta ja toivon silti vielä lelua joululahjaksi. Ja kirjaa. Mua välillä nolottaa, kun leikin leluilla, osa kavereista jo meikkaa mut musta olis maailman tylsintä saada joululahjaksi jotain vaatteita ja kuullokkeita... Mä haluun 0dotusta jouluun! Mulla on tänä vuonna Schleichin heppajoulukalenteri, mut se ei nolota niiiiiiin paljon, ikäsuositus 5-12v... Mut siis tää lelujuttu ahdistaa liikaa. Kertokaa, mitä ootte mieltä. Mulla on vauvanukkeja, joilla kuvaan videoita puhelimeen, ja näytän isille ja äidille. Lisäksi on paljon lemmikkileluja ja pehmoja. Luen myls paljon, ja leikin hieman harvemmin kuin esim. Ekaluokalla. Kertokaa mielipiteenne, onko liian noloa? Ps. Uskon vielä joulupukkiin, kun meillä käy aina sellainen oikeen näköinen pukki, vähän kyttyrä selkä, ruskee takki ja puukeppi. Jouluna koko perhe aina ihanan tunnelmallisessa mummon vanhassa talossa, ja viime vuonna joulupukki oikeesti vaan... katos yhtäkkiä, niin nopeesti kuin ilmestyikin. Eikä voi olla naapurin tyyppi, asuu vaan lähes sokee vanha mies. Ja musta on vaan kiva uskoo:-)

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoon perheessä kajahtaa 0 - 1 ! P.R.O.V.O!

Vierailija
22/88 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin osaat pilkutuksen 11-vuotiaaksi.

Kiitos. Hyvä että joku sentään uskoo, että oon sen ikäinen. Mä vaan satun lukemaan ja kirjoittamaan niin paljon, että onnistuu. Sitä paitsi meillä on hyvä opettaja😇😇😇

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti juuri kehua että saat olla ylpeä itsestäsi miten hienosti osaat käyttää välimerkkejä virkkeissä. Oma vitosluokkalaiseni on aika paljon sinua jäljessä.

ps. Aion myös ostaa omalle 11-vuotiaalleni vielä legoja ja pahmoleluja joululahjaksi, leluissa ei ole siis mitään noloa :)

Vierailija
24/88 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostetaan lahjaksi 3-vuotiaalle vuoden lahjakortti autorengashotelliin, arkistokaappi, sekä Kimi Räikkösen elämänkerta. On itse toivonut näitä.

Vierailija
25/88 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piti juuri kehua että saat olla ylpeä itsestäsi miten hienosti osaat käyttää välimerkkejä virkkeissä. Oma vitosluokkalaiseni on aika paljon sinua jäljessä.

ps. Aion myös ostaa omalle 11-vuotiaalleni vielä legoja ja pahmoleluja joululahjaksi, leluissa ei ole siis mitään noloa :)

*pehmoleluja 

Vierailija
26/88 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulitko ettei äikkää enää moni opi?? Miksi on vaikea uskoa että se on 11 v

M17

Ikäiseltäsi sitä osataankin jo vaatia. Harva 11v kuitenkaan osaa. Menisi läpi vielä, jos pilkut olisivat yksinkertaisimmissa kohdissa, kuten ”mutta” sanan edellä. Ap:n kirjoituksista voi päätellä, että ollaan jo 11-vuotiasta kehittyneempiä.

Vierailija
27/88 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulle pitäisi ostaa joululahjaksi kunnon toppahaalari, jotta voit leikkiä ulkonakin.

No haha😀

Mikä vika?

Vierailija
28/88 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kajahtiko housuissakin?

Vierailija
29/88 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua välillä harmittaa se, että oon niin hyvä äikässä. En tiedä, mikä siinä on, mutta kavereille joutuu aina selittää mitä joku sana tarkoittaa. Mut ei se lelujuttu enää nolota niin paljon😚😚😃

Vierailija
30/88 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähe äkkiä karkuun täältä kun vielä voit jos olet oikeasti 11 :'D Vastauksena kysymykseen taas, ei ole yhtään noloa. Leiki leluilla niin kauan kun mieli tekee. Aikuisista tulee monasti ihan mälsiä kun lopettavat leikkimisen.

Vierailija
31/88 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se noloa nykyisin että 11-vuotias vielä leikkii? Kyllä ainakin 90-luvulla vielä 12-vuotiaatkin leikki ja se oli ihan normaalia.

Vierailija
32/88 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulin, että pidettiin provona lapsekkaan kirjoituksen takia. Minuakin luultiin aikuiseksi netissä, kun olin murrosikäinen. Lapsena on aikaa lukea.

Vierailija
33/88 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kajahtiko housuissakin?

Minulla kajahti pyllynsilmästä!

Vierailija
34/88 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se noloa nykyisin että 11-vuotias vielä leikkii? Kyllä ainakin 90-luvulla vielä 12-vuotiaatkin leikki ja se oli ihan normaalia.

Kuten mä jo sanoin, se riippuu vähän niinkuin siitä, millaisia muut ovat. Se kyllä ärsyttää, kun pitää verrata muihin, mutta aika monella on varmaan sama pulma.

Vierailija
35/88 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitteko kuvitella, 90-luvulla mentiin tuossa iässä kouluun talvihaalarit päällä! Itsestäkin löytyy kuva punainen haalari päällä vitosluokkalaisena.

Vierailija
36/88 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin uskon, että se on 11. Luuleeko tosiaan niin moni, että nykynuorista ei osaa kukaan kirjoittaa? Ja vastaus kysymykseen:Ei oo noloa, alakoululaisen tehtävähän on vielä leikkiä.

Vierailija
37/88 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

12-vuotiaana toivoin nukkekotia joululahjaksi. Ja sain sen. Sitä oli ihana sisustaa.

Vierailija
38/88 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitteko kuvitella, 90-luvulla mentiin tuossa iässä kouluun talvihaalarit päällä! Itsestäkin löytyy kuva punainen haalari päällä vitosluokkalaisena.

Mä en ite enää tänä vuonna oo käyttäny ulkohousuja, siksi kun ei löydy kokoja. Oon pitkä...

Vierailija
39/88 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ite enää tänä vuonna oo käyttäny ulkohousuja, siksi kun ei löydy kokoja. Oon pitkä...

Ulkohousuja on kyllä ihan aikuisillekin, että kauppaan vaan etsimään! Milloin sulla oli vielä haalarit?

Vierailija
40/88 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun olin esikouluikäinen 90-luvun lopussa niin minusta oli noloa kun äiti osti minulle uuden talvihaalarin kun kaikilla muilla oli (jo) toppatakki ja -housut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi