Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

47 % naisista kokenut väkivaltaa?

Vierailija
08.03.2014 |

Mun on hyvin vaikeaa uskoa tuohon lukuun. Mitä mieltä te olette, palstailijat? Onko teidän tuttavapiirissä ollut perheväkivaltaa? Mulla on vain yksi ystävä, joka on joutunut miesystävänsä pahoinpitelemäksi, ja kyse oli yhdestä kerrasta (Ja siinä kyse oli ihan oikeasti miehen hetkellisestä mielenhäiriöstä, vaikka tuo pariskunta on eronnut jo vuosikausia sitten, he ovat edelleen hyviä ystäviä). Totta kai väkivaltaa tapahtuu usein piilossa, eivätkä väkivaltaa kokeneet siitä välttämättä kerro, mutta luulisi, että edes joku tuttavapiiriini kuuluva olisi joskus puhunut asiasta.

Joten, kuten jo kysyin, mitä mieltä te olette asiasta? Uskotteko tuohon lukuun? Kuinka moni palstalainen on kokenut väkivaltaa?

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 18:47"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 18:37"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 18:32"]

Lue vähän ylempää kohta: "Kuolemansyytilaston mukaan vuonna 2009 kuoli väkivallan seurauksena 110 henkilöä. Heistä 27 oli naisia."

Eli kokonaisuudessaan väkivaltaan kuolleista ihmisistä 75% oli miehiä. Siinä sitä "tasa-arvoa". Ja tästä epäsuhdasta huolimatta vain naisiin kohdistuvasta väkivallasta uutisoidaan ja sen kitkemiseksi kampanjoidaan.

[/quote]

Parisuhdeväkivalta. Se, että miehet tappavat toisiaan ei ole kai naisten vastuulla.

[/quote]

Väkivalta on väkivaltaa, huolimatta siitä mitä sukupuolta tekijä on. Vai väitätkö, että on hyväksyttävämpää kun mies tappaa miehen, kuin että nainen tappaa miehen? Kovin feminististä puhetta.

[/quote]

Juu, toki. Vaiko niin, että jos puhutaan parisuhdeväkivallan seurauksena kuolleista, on turha verrata lukua esim. liikenneonnettomuuksissa kuolleisiin. Ihan saat itse valita.

Vierailija
62/62 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 19:07"]

Juu, toki. Vaiko niin, että jos puhutaan parisuhdeväkivallan seurauksena kuolleista, on turha verrata lukua esim. liikenneonnettomuuksissa kuolleisiin. Ihan saat itse valita.

[/quote]

Ketjun aihe on väkivalta yleisesti. Siksi mainitsemiasi parisuhdeväkivaltatilastoja on syytä verrata väkivaltaan kokonaisuudessaan. Muuten jollekin saattaa jäädä se virheellinen mielikuva, että naiset kokisivat enemmän väkivaltaa kuin miehet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan