Etu-Töölön isot kolmiot 800-900 tuhatta euroa?!
Olen asunut ulkomailla kymmenen vuotta ja nyt olen harkinnut muuttoa takaisin Suomeen. Olin ajatellut ostaa kantakaupungista, mieluiten Etu-Töölöstä n. 90-110m2 asunnon, mutta nyt näiden hinnat lähentelee miljoonaa euroa, vaikka olisi jo remontin tarvetta. Olin ajatellut budjetiksi max 650000e. Eihän sillä saa enää kolmiota tuolta. Vaihtoehtoja onneksi tuolla summalla löytyy muualtakin, mutta en voi ymmärtää, mitä hinnoille on tapahtunut tuolla. Ostaako joku noita?
Kommentit (43)
Sisareni asui aikoinaan Aasiassa vuosikymmenen ja ihmetteli palatessaa aivan samaa jo vuosikymmen sitten. Olisi kannattanut ostaa lähtiessä eikä palatessa. Joku on tosin sanonut, että vuokralla asuminen on vapautta.
Onneksi vastapainoksi palkat ovat korkeat ja verotus kevyttä.
So what? 60v laina 1kk euribolla ja lyhennysvapaata niin paljon kun saa.
Kk erä on jotain 150e ja sillähän voi vaan tienata kun stadi asunnot ovat 100% varma sijoitus joitten arvo ei voi mennä kuin ylös.
Helsingin hinnat ovat niin tärkeät että katselisin jotain toista kaupunkia kokonaan. Saat aivan upean huoneiston mistä tahansa muualta.
Vierailija kirjoitti:
Helsingin hinnat ovat niin tärkeät että katselisin jotain toista kaupunkia kokonaan. Saat aivan upean huoneiston mistä tahansa muualta.
...siis törkeät ei tärkeät.
Voin myydä sinulle Nurmijärveltä reilun 60 neliön kolmion 500.000 eurolla.
Etu-Töölö on lempialuettani, aivan ihana.
En kuitenkaan ostaisi Helsingistä mitään juuri nyt, odottelisin noin vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Miksi juuri vuoden?
Miljoona onkin sopiva rangaistus, jos on niin tollo että itsensä sinne änkeää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sillä huoneistolla tekee jossain muualla, jos haluaa asua pääkaupungissa. Täällä on tekemiset, kulttuuri, upeat miljööt, työpaikat
Mä en ostaisi Hgistä enää miltään alueelta asuntoa. Hki on menossa vikasuuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Odottelisit vuoden, miksi?
Vierailija kirjoitti:
Mä en ostaisi Hgistä enää miltään alueelta asuntoa. Hki on menossa vikasuuntaan.
Tuskin sulla varaa on ostaa asuntoa mistään. Vuokrakuutiosta on hyvä itkeä.
Mites sitten Taka-Töölö. Asuisin mieluummin siellä.
Kyllä ne hinnat siitä laskee kun Ohis tuo sinne muutaman tuhat uusiosuomalaista (toki veronmaksajien kustannuksella).
Jokunen vuosi sitten oli jollain kiinteistöjobbarilla myynnissä asunto Väli-Töölössä... :-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odottelisit vuoden, miksi?
Oletan, että hän on niitä, jotka odottavat kieli roikkuen hintojen laskua, jotta voisivat sitten iskeä kiinni.
Fakta vaan on, että kun kovasti toitotellaan ostohaluja, eivät ne hinnat todellakaan laske, josseivät kyllä muutenkaan.
T. Eri
En aio ostaa Etu-Töölöstä mitään. Olin vain aina haaveillut muuttavani sinne ja nyt kun taloudellinen tilanne on aika hyvä ja olen jäänyt perheettömäksi ja muutto takaisin on suunnitteilla, niin aloin katsella asuntoja siellä ja ällistyin hintoja. Espoosta löytyy ihan kivoja rivitaloja, mutta se vaatii sitten auton. Toisaalta nyt korona-aikana asuminen keskustassa ei olekaan niin erityistä.
Ne ostaa, joiden ei tarvitse pennosia laskea.