Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lievä virtsatulehdus, kauanko voi seurata kotona?

Vierailija
12.11.2020 |

Tänä aamuna huomasin että pissa haisee oudolta ja oli sameaa.
Join runsaasti vettä ja se haju ja sameus häipyivät. Nyt kuitenkin tuntuu että vähän kirvelee kun käy pissalla, mutta ei pahasti, vähän vain virtsaputken suulta.
Muita oireita ei tunnu, ei muita kipuja, kuumetta tms.
Mulla ei ikinä oo ollut virtsatietulehdusta.
Ostin karpalomehua ja oon juonut runsaasti sitä ja vettä. Pissalla toki täytyy käydä usein, mutta johtunee tuosta juomisesta kun kuuten ihan normaalimääriä tulee. Voisko tää mennä vain ohi ja kuinka kauan uskaltaa seurata?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan miten kauan vaan jos ei kuumetta ole eikä oireet pahene. Itselläni on noita lieviä ollut varmaan kymmeniä, yhteen aikaan sain aina seksistä pissatulehduksen, mutta aina meni 3 päivässä - viikossa ohi itsestään. JOin pirusti kaljaa koska se pissattaa :D 

Vierailija
2/25 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

edeltikö oireita parin viime päivän aikana jotakin poikkeavaa kuten rajua squirtinkia,fistausta taikka epämääräisen henkilön kanssakäymistä intiimisti kuten pillu nuolentaa?

No seksiä on kyl harrastettu sunnuntaina ja maanantaina. Ihan mieheni kanssa. Oli kyllä suuseksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan miten kauan vaan jos ei kuumetta ole eikä oireet pahene. Itselläni on noita lieviä ollut varmaan kymmeniä, yhteen aikaan sain aina seksistä pissatulehduksen, mutta aina meni 3 päivässä - viikossa ohi itsestään. JOin pirusti kaljaa koska se pissattaa :D 

Mahtaako olla sukupuolesta kiinni mutta miehenä voisin vakuuttaa että kun ensimmäiset oireet ilmaantuvat niin on hyvin kiire lääkäriin, "lievistä" oireista ei puhettakaan vaan heti likemmäs 40 kuumetta ja vessakäynnit ihan tuskaa. Muutaman kerran on noita ollut eikä paljon naurattanut millään kerralla.

Vierailija
4/25 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pian oireet yleensä pahentuvat? Ap

Vierailija
5/25 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole virtsatulehdus, olet juonut vaan liian vähän normaaleja oireita siihen liittyen ja menevät ohi kun juot riittävästi.

Vierailija
6/25 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut monia ja monia tulehduksia. Mutta vain kerran meni itsestään ohi. Menisin huomenna lääkäriin, tai soittaisin reseptin - mikä mahtaakaan tällä hetkellä olla ohjeistus.

Vierailija
7/25 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mieluummin ostaa niitä karpalokapseleita, jotka ovat kuivattua karpaloa. Mehussa on sokeria mikä ruokkii vaan bakteereja.

Itse otan aina niitä kapseleita jos vähänkin vaikuttaa että virtsis tulossa ja olen usein ihan sillä siitä selvinnyt ilman antibiootteja.

Mutta siinä pitää olla ajoissa liikkeellä.

Vierailija
8/25 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamassa päivässä paheni minulla oireet. Oli ollut vähän pidempään kestänyt sessio illalla ja aamulla sitten oli vähän oireita. Noita ihan lieviä oireita on ollut joskus ennenkin, mutta mennyt ohi. Nyt kuitenkin vähitellen paheni, lopulta pissaaminen oli ihan tuskaa ja menin lääkäriin. Sain lääkkeet ja seuraavana päivänä oli jo parempi, parissa päivässä meni sit ohi.

Vierailija
9/25 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä lääkärin arvioitavaksi. Lääkäri voi esimerkiksi kirjoittaa sinulle reseptin antibiooteille, jonka otat käyttöön vasta jos oireet jatkuvat vielä pari päivää. Joka tapauksessa et voi tietää, oletko niitä ihmisiä joilla on herkkä taipumus munuaistulehdukseen. Kolme munuaistulehdusta kokeneena neuvoisin, ettet ota riskejä. Luota lääkärin asiantuntemukseen.

Vierailija
10/25 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

VTI on voimakkaasti taipuvainen paranemaan itsekseenkin. Juo paljon, syö extra-annos c-vitamiinia. Kaikki hapan on hyvää, karpalo, sitruuna jne. Jopa etikkavettä voi hörppiä, jos maha kestää ja maun puolesta pystyt.

Jos nousee kuumetta, tai olo on muuten sellainen ettei pysty olemaan, sitten lääkäriin.

Vierailija
11/25 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pian oireet yleensä pahentuvat? Ap

Riippuu ihmisestä ja tapauksesta. Ekalla kerralla mulla ei tullut mitään oireita kuin vasta munuaisiin noustua. Viimeisimmällä kerralla se oireili kystiittinä kaksi viikkoa ennen kuin nousi munuaisiin.

Vierailija
12/25 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä lääkärin arvioitavaksi. Lääkäri voi esimerkiksi kirjoittaa sinulle reseptin antibiooteille, jonka otat käyttöön vasta jos oireet jatkuvat vielä pari päivää. Joka tapauksessa et voi tietää, oletko niitä ihmisiä joilla on herkkä taipumus munuaistulehdukseen. Kolme munuaistulehdusta kokeneena neuvoisin, ettet ota riskejä. Luota lääkärin asiantuntemukseen.

Nykyään lieviin oireisiin ei välttämättä edes anneta antibioottia vaan käsketään seuraamaan pari päivää.

Vierailija
13/25 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään lieviin oireisiin ei välttämättä edes anneta antibioottia vaan käsketään seuraamaan pari päivää.

Ei anneta, selkeisiin oireisiin, kipu, kirvely, kuumeilu annetaan nykyään antibioottia 3päivää, nää tulehdukset ovat joskus olleet aivan turhaan ylilääkittyjä.

Vierailija
14/25 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraa max. pari päivää ja jos yhtään pahentuu, mene heti lääkäriin. Munuaistulehdus ei ole leikin asia. Itse olin kerran aika lähellä, menin lääkäriin vasta virtsiksen aiheutettua kovan kuumeen ja oksentelua, olin ehkä viikon odotellut josko virtsisoireet menisivät ohi (olin niin kiireinen, etten muka "ehtinyt" lääkäriin). Oli ihan viimeiset hetket, ettei tarvinnut mennä sairaalan kautta.

Vierailija
15/25 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka tapauksessa se päätös kannattaa jättää lääkärin eikä av-mammojen tehtäväksi.

Vierailija
16/25 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka tapauksessa se päätös kannattaa jättää lääkärin eikä av-mammojen tehtäväksi.

Tai sitten voi ihan omin avuin seurata sen pari päivää ja jos ei mene ohi/lievity siinä ajassa, on yhteydessä lääkäriin. Lievillä oireilla tuskin edes saa aikaa ainakaan täällä pk-seudulla, paitsi yksityiseltä.

Vierailija
17/25 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karpalomehua on sokerittomanakin. Juot sitä ja esim. molkosania. Juot, juot ja juot ja käyt usein pissalla, että virtsa huuhtoutuu usein pois ja huuhtelee virtsaputkea.

Jos jokainen vtt olisi lääkäriasia, naisia olisi kuollut kuin kärpäsiä ennen vanhaan kun ei ollut antibiootteja.

Vierailija
18/25 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos näistä.

Tosiaan kipu ei oo pahaa, se tulee virtsaamisen jälkipuolella, tuntuu kirveltävän/pakottavan. Muuten olo on normaali, ei selkäkipua, ei alavatsakipua, tosin huomaan että vessaan on päästävä nopeammin mutta pystyn silti pidättämään. Ei kuumetta tms.

Viikonloppu tulossa niin katson aamulla mikä vointi.

Vierailija
19/25 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako seksistä virtsatulehduksen? Eihän raskaana sitten pitäisi seksiä harrastaa. Mutta ei ole kukaan terveydenhuollossa kieltänyt.

Vierailija
20/25 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join paljon vettä, suihkuttelin joka pissan jälkeen ja otin karpalokapseleita (saa ihan tavallisesta marketista). Oireet oli ehkä vjo vähän liian kovat, mutta en halua antibiootteja ja eka tulehdus, ikä silloin 45. Meni ohi, mutta olin huolissani. Sen jälkeen jatkanut karpalovitamiinin käyttöä. Huomasin, että auttavat jostain syystä migreeniin, eli kohtaukset vähentyneet ja lieventyneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän