Ristiäisissä tarjolla sushia?
Sopiiko se pienen juhliin? Ruoka olisi helppo tilata ravintolasta. Ajattelin jotain suolaista purtavaa ennen seremoniaa, koska osa vieraista tulee vähän kauempaa. - Ja älkää ehdottako sitä ainaista lohikeittoa.
Kasteen jälkeen olisi kakku ja kahvi.
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 01:09"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 01:03"]
Huomaa kyllä, että osa kommentoijista ei ole koskaan syönyt sushia. Se on hyvin täyttävää.
[/quote]
Jaa ei mun mielestäni vaan. Mikä siitä parin sentin graavilohen palasesta ja ruokalusikallisesta riisiä tekisi jotenkin sen täyttävämpää kuin muussa muodossa tarjottuna? En tarjoaisi suolapalana pelkästään sushia kauempaa tuleville vieraille. On niille oltava joku salaatti ja piirakka vähintään lisäksi.
[/quote]
Ja itse siis tykkään sushista, viimeksi söin pari tuntia sitten.
Sushi-mammat alapeukuttaa kaikki viestejä, jossa sushia ei ylistetä :D Itse kirjoitin alapeukutetun viestin nro 14 enkä edes haukkunut sushia tarjottavana, vaan päin vastoin totesin että tarjoaminen ok, jos vieraat tykkää. Mun sukuni ei tykkäisi, mutta sekään ei liene alapeukun arvoinen, sillä minkäs minä suvulleni mahdan. Totesin myös, että hauska mielikuva papista syömässä sushia. Lopuksi mainitsin varmaa sit taikasanat josta lähti automaattinen alapeukku "mun mielestä sushi on vain ok"
Oi, herättipä keskustelua! Joku muukun yökukkuja vauvan kanssa vai...?
Ristiäisvieraamme ovat kyllä kaikki tottuneita sushin syöjiä, uskon siis, että kaikille kelpaa. Juuri pohdin vain, ettei ole kirkolliseen juhlaan liian "erikoista" tai "välipalamaista". En kuitenkaan halua tarjota sekamelskaa sushia + salaattia + piirakkaa tms. Pointti on siinä, että saisin ruuan yhdestä ravintolasta eikä tarvitisi tehdä muuta kuin laittaa tarjottavat esille ja olisi hyvä, jos vieraat eivät syö vatsojaan täyteen vaan jaksavat makeita kahvin kanssa.
ap
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 01:15"]
Sushi-mammat alapeukuttaa kaikki viestejä, jossa sushia ei ylistetä :D Itse kirjoitin alapeukutetun viestin nro 14 enkä edes haukkunut sushia tarjottavana, vaan päin vastoin totesin että tarjoaminen ok, jos vieraat tykkää. Mun sukuni ei tykkäisi, mutta sekään ei liene alapeukun arvoinen, sillä minkäs minä suvulleni mahdan. Totesin myös, että hauska mielikuva papista syömässä sushia. Lopuksi mainitsin varmaa sit taikasanat josta lähti automaattinen alapeukku "mun mielestä sushi on vain ok"
[/quote]
Minä alapeukutin sukusi töykeää käytöstä. Sain jotenkin sen kuvan, että nakkikiskalle lähdettäisiin heti kun selviää, että pöydässä on sushia ja se on junttimaista ja epäkohteliasta.
Anoppi tietysti vetää herneen nenään kun ei ole pottuja ja nakkikastiketta, mutta mitä sitten.
Mutta miksi ylipäätään järjestää ristiäiset? Haluatko aikuisten oikesti liittää pari kuukautta vanhan vauvan uskonnolliseen yhteisöön?
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 01:20"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 01:15"]
[/quote]
Minä alapeukutin sukusi töykeää käytöstä. Sain jotenkin sen kuvan, että nakkikiskalle lähdettäisiin heti kun selviää, että pöydässä on sushia ja se on junttimaista ja epäkohteliasta.
[/quote]
No siitä olen samaa mieltä, että sukuni on junttia sakkia. Meidän suvussa on ehkä kolme ihmistä, jotka eivät ole juntteja, vaikka hieman ikävä näin on omiaan haukkua. Eivät ehkä suoraan nakkikisalle lähtisi, mutta saattaisivat "vitsailla" että tässähän joutuu pian pizzaa hakemaan.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 00:57"]
Haha, huvittaa ajatus papista kaavussaan tunkemassa puikoilla sushia suuhunsa :D mut kyse taisi ollakin ennen seremoniaa syötävästä ruoasta.
[/quote]
Minä olen syönyt Sushia ensimmäisen kerran lapsuudessa muistaakseni aivan 80-luvun alussa Suomen lähetysseurassa tilaisuudessa, jossa oli aika montakin pappia paikalla. Siellä oli muistaakseni jonkun lähettiperheen maan teeman mukainen ruokailu. Pitäisin paljon normaalimpana sitä, että pappi syö sushia tai muuta eksoottista kuin moni suomalainen tapoihinsa kangistunut.
Ja jos laitatte sushia ristiäisiin kylmäkypsennetyn kalan kanssa, älkää käyttäkö tyhjiöpakattua. Ainakin varmistaisin, että raaka-aine on tuoretta ja kotimaista merilohta (ei makean veden kalaa), jolloin yleiset pöpöriskit imettävälle on varmistettu mahdollisimman vähäisiksi. Listeria kasvaa myös kylmässä, eikä suolaus hävitä sitä, joten mitä tuoreempaa saa pöytään, sitä pienempi riski.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 01:40"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 00:57"]
Haha, huvittaa ajatus papista kaavussaan tunkemassa puikoilla sushia suuhunsa :D mut kyse taisi ollakin ennen seremoniaa syötävästä ruoasta.
[/quote]
Kiitos vinkeistä! Otamme kyllä ravintolasta sushit, joten en pääse vaikuttamaan kalaan.
Ja yhdelle kysyjälle, miksi meillä edes on ristiäiset. Juuri siksi, että se on meille hyvin tärkeää. Ei nimenantojuuhlana vaan lapsen päästessä seurakunnan jäseneksi ja kristyksi, kuten vanhempansakin ovat.
Minä olen syönyt Sushia ensimmäisen kerran lapsuudessa muistaakseni aivan 80-luvun alussa Suomen lähetysseurassa tilaisuudessa, jossa oli aika montakin pappia paikalla. Siellä oli muistaakseni jonkun lähettiperheen maan teeman mukainen ruokailu. Pitäisin paljon normaalimpana sitä, että pappi syö sushia tai muuta eksoottista kuin moni suomalainen tapoihinsa kangistunut.
Ja jos laitatte sushia ristiäisiin kylmäkypsennetyn kalan kanssa, älkää käyttäkö tyhjiöpakattua. Ainakin varmistaisin, että raaka-aine on tuoretta ja kotimaista merilohta (ei makean veden kalaa), jolloin yleiset pöpöriskit imettävälle on varmistettu mahdollisimman vähäisiksi. Listeria kasvaa myös kylmässä, eikä suolaus hävitä sitä, joten mitä tuoreempaa saa pöytään, sitä pienempi riski.
[/quote]
Saatko säilytettyä sushin kylmässä ennen tarjollepanoa?
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 01:03"]Huomaa kyllä, että osa kommentoijista ei ole koskaan syönyt sushia. Se on hyvin täyttävää.
[/quote]
Tästä olen kyllä eri mieltä. Minä tarvitsen 25–30 nigiriä, että tulen kylläiseksi (ja olen ihan normaalipainoinen naisihminen).
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 01:03"]
Huomaa kyllä, että osa kommentoijista ei ole koskaan syönyt sushia. Se on hyvin täyttävää.
[/quote]
Ei nyt liioitella. Kotona tehtynä 2,5 reilunkokoista makirullaa syön yksin ja tunnin päästä maistuisi jo ruoka taas. Hyvää on silti.