Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ristiäisissä tarjolla sushia?

Vierailija
07.03.2014 |

Sopiiko se pienen juhliin? Ruoka olisi helppo tilata ravintolasta. Ajattelin jotain suolaista purtavaa ennen seremoniaa, koska osa vieraista tulee vähän kauempaa. - Ja älkää ehdottako sitä ainaista lohikeittoa.

Kasteen jälkeen olisi kakku ja kahvi.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän perheen juhla, teidän perheen tarjottavat. Jos ei ihmislihaa ole tarjolla, niin tuskinpa pappi tai Jumalakaan pahastuu.

Kannattaa tosin huomioida, ettei raaka kala sovi kaikille, mutta sehän ei ole ongelma, jos tarjolla on erilaisia vaihtoehtoja.

Vierailija
2/32 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei uppoaisi kovinkaan monelle, mutta jos vieraiden maku on tiedossa niin mikä ettei.. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosi hyvältä!

Vierailija
4/32 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sushi olisi loistava eväs siihenkin tilaisuuteen.

Vierailija
5/32 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohisashimia ja soijaa, mmm...

Vierailija
6/32 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka pidän sushista todella paljon, mutta se ei tosiaankaan ole ristiäisruokaa.

Vierailija
7/32 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushi kuulostaa hauskalta vaihtoehdolta, mutta kannattaa tarjota sen ohessa jotain muutakin. Kaikki eivät pidä siitä.

Vierailija
8/32 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 00:23"]

Vaikka pidän sushista todella paljon, mutta se ei tosiaankaan ole ristiäisruokaa.

[/quote]

No mikähän on sitten "ristäisruokaa"?

Vierailija
9/32 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 00:26"][quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 00:23"]

[/quote]

[/quote]

Varmaan se AP:n mainitsema lohikeitto :D

Vierailija
10/32 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 00:34"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 00:26"][quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 00:23"]

[/quote]

[/quote]

Varmaan se AP:n mainitsema lohikeitto :D

[/quote]

Tai läskisoosi ja karjalanpiirakat.

Vierailija
11/32 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja karjalanpaisti ja keitinperunat..... 

Ei vaan, sushi on herkullista ja helppo tilata juhliin. Varmasti ap tuntee vieraat ja jos joukossa on epävarmoja sushin syöjiä niin ehkä jotain muuta lisäksi.

Vierailija
12/32 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ja ei,  mikään ei ole kamalampaa kuin limainen raaka kala, siis olen niin kaikki ruokainen mutta sushi muukin kuin raaka kala on niin YÄK ja uskon että aika monta muutakin on samaa mieltä.

Vierailija
13/32 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 00:45"]

Ei ja ei,  mikään ei ole kamalampaa kuin limainen raaka kala, siis olen niin kaikki ruokainen mutta sushi muukin kuin raaka kala on niin YÄK ja uskon että aika monta muutakin on samaa mieltä.

[/quote]

Sushia on paljon muutakin kuin sitä raakaa kalaa, mm. erilaisista kasviksista, tofusta, munakkaasta jne. tehtyä.

Vierailija
14/32 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, itse en kyllä tosiaankaan tykkäisi. Juhlissa pitäisi olla kunnollinen ruoka (vähintäänkin ruokaisa salaatti + voileipiä) että jaksaa. Olispa kiva lähteä vieraassa kaupungissa juhlien päälle etsimään ruokapaikkaa, jos tarjoilut koostuvat vain muutamasta kalanpalasta. :x

Vierailija
15/32 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushi on kyllä täyttävää. 

Vierailija
16/32 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, huvittaa ajatus papista kaavussaan tunkemassa puikoilla sushia suuhunsa :D mut kyse taisi ollakin ennen seremoniaa syötävästä ruoasta. Käyhän se sushi, jos vieraat siitä tykkäävät. Mun oma sukuni lähtisi varmaan nakkikiskalle, jos sushia tarjottaisi. No, en itsekään erityisemmin sushista välitä, se on vain ok. Syön jos tarjotaan.

Vierailija
17/32 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 00:45"]Ei ja ei,  mikään ei ole kamalampaa kuin limainen raaka kala, siis olen niin kaikki ruokainen mutta sushi muukin kuin raaka kala on niin YÄK ja uskon että aika monta muutakin on samaa mieltä.

[/quote]

Sushi ei tarkoita raakaa kalaa, vaan sitä tietyllä tavalla valmistettua riisiä, josta voi tehdä suupaloja loputtomilla variaatioilla. Kala on yleinen ainesosa, mutta esim avokadosta tulee todella hyvää sushia. Eikä ainakaan minun sushissani kala ole koskaan ollut limaista?

Vierailija
18/32 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa kyllä, että osa kommentoijista ei ole koskaan syönyt sushia. Se on hyvin täyttävää.

Vierailija
19/32 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ilman muuta! Itse söisin sitä mielelläni. Mietin tässä vähän, että miksi on monen mielestä ok olla tykkäämättä "eksoottisesta" kuten just aasialaisesta ruuasta ilman erityistä syytä, mutta jos vastaavanlaisesti ei tykätä perinteisestä kotiruuasta niin saa kyllä heti kuulla olevansa hemmoteltu ja kiittämätön. Itse en esim. tykkää kinkusta, ja olen vaikka kuinka monta kertaa saanut kuulla tämänlaisia kommentteja sen takia etten haluaisi syödä kinkkupitsaa/piirakkaa/kastiketta yms. Vähän kyllä ärsyttää!

Vierailija
20/32 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 01:03"]

Huomaa kyllä, että osa kommentoijista ei ole koskaan syönyt sushia. Se on hyvin täyttävää.

[/quote]

Jaa ei mun mielestäni vaan. Mikä siitä parin sentin graavilohen palasesta ja ruokalusikallisesta riisiä tekisi jotenkin sen täyttävämpää kuin muussa muodossa tarjottuna? En tarjoaisi suolapalana pelkästään sushia kauempaa tuleville vieraille. On niille oltava joku salaatti ja piirakka vähintään lisäksi.