Miten pukeuduit baariin, kun olit 18v
Mitä piti ehdottomasti olla ja mikä oli ehdoton no no. Miten laitoit hiukset?
Kommentit (32)
Kun olin 18, baarissa tarjottiin kahvia ja pullaa. Diskossa kävin pukeutuneena paloautonpunaiseen, kiiltäväpintaiseen, suoralinjaiseen mekkoon ja leveään patellavyöhön. Usein oli valkoiset farkut ja valkoinen t-paita ja ohut, punainen vyö. Kun Eppu Normaali soitti lavalla, yllä oli farkut ja valkoinen, kirjailtu miesten paita. Kaulassa oli aina valkoinen, pyöreistä korallilevyistä koottu ketju/panta. Hiuksia en osannut laittaa juuri mitenkään, permanenttikiharat olivat muodissa, mutta minulle ne eivät sopineet. Paasikampauksella mentiin.
Ribbipoolo ja liivi. Farkut ja purkkarit. Ihanaa!
12 vuotta sitten. Tiukat housut ja huppari/muu rento paita. Olin kaunis tyttö ja ujo, pelkäsin huomiota jota sain etenkin vanhemmilta mieilhtä ja pukeuduin sen takia isoihin vaatteisiin.
Hyi kamala... näytin järkyttävältä, koska en halunnut eikä olis ollut varaa ostella mitään bilevaatteita. Niinpä mulla oli joku perus- lyhythihainen paita, huonosti istuvat farkut ja tennarit. Hiukset sentään kiharsin ja meikkiin panostin.
12 vuotta sitten. Tiukat housut ja huppari/muu rento paita. Olin kaunis tyttö ja ujo, pelkäsin huomiota jota sain etenkin vanhemmilta mieilhtä ja pukeuduin sen takia isoihin vaatteisiin.
Tiukat farkut (mitkä tosin menee vieläkin jopa arkena, hoks! korkea vyötäröiset ettei perse vilku ;) ja ihan tavallinen rento toppi, korkeat korot tai ballerinat + hiukset auki. Samat menee edelleen ja olen nyt 19-vuotias.
Mulla oli hyvin lyhyt poikatukka, farkut ja yleensä joku farkkupaita tai Ball:n huppari. Joskus laitoin minihameen ja topin, mut yleensä könysin juuri noissa baareissa ja yökerhoissa.
Vuosi oli 1991 :)
Oih, muistoja.
Jakkupuku, helmet kaulassa, mustat avokkaat, kiiltäväpintaiset sukkikset ja tiukka, kuivahtanut käkkäräpermis etuheitolla. Lakkaa noin kolme Elnett -pullollista. Helmiäispinkkiä huulipunaa, sinistä ripsaria. Mentoliröökit pikkurepussa.
Arvaako kukaan vuotta? :-D
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 18:19"]
Oih, muistoja.
Jakkupuku, helmet kaulassa, mustat avokkaat, kiiltäväpintaiset sukkikset ja tiukka, kuivahtanut käkkäräpermis etuheitolla. Lakkaa noin kolme Elnett -pullollista. Helmiäispinkkiä huulipunaa, sinistä ripsaria. Mentoliröökit pikkurepussa.
Arvaako kukaan vuotta? :-D
[/quote]
Sininen ripsari laittaa vuoden jonnekin 1985 - 88 hujakoille? :)
Bootcut farkut ja naruolkaintoppi mallia heruttava. Tummaa kajalia. Hyi, en kehtaisi enää sen näköisenä liikkua missään. 18v vuonna 2005!
Viis vuotta sitten. Aika vaihtelevaa. Välillä pikkumekko, välillä farkut ja t-paita. Olin jo silloin laiska pukeutumaan hienosti baariin tai laittamaan hiuksia.
Hienoin yhdistelmä oli varmaan 501 tyyliset farkut, musta, poolokauluksinen "ribattu" napapaita ja läskipohjaiset tennarit, joita käytin lähinnä keskiviikkoisin baarissa. Uskomattominta on, että napapaidat ja läskipohjaiset tennarit ovat taas in.
Tuota samaa napapaitaa käytin myös paljon lauantaisin diskossa kermanvärisen minimekon, jossa oli solmittavat olkaimet, alla. Seurana olivat kermanväriset, pitsikärkiset mokkanilkkurit, joissa oli puukorot ja kaunoluistinmainen nauhoitus (eli ne koukut, joiden ympäri nauhat vedettiin). Joku voi tunnistaa minut puvusta ja kengistä, ostin Italiasta lomamatkalta, ja olivat uniikit Suomessa.
Hiukset oli sävytetty L'oreal Castingin - joka tuli markkinoille noihin aikoihin - kuparinsävyllä, ja huulissa oli Gamayn 24 h kestävää (ja myös huulten pinnan poistaessa vievää) tiilenpunaista huulipunaa.
Täysi-ikäistyin loppuvuodesta, joten 18-v. baareilut osuivat abivuoteen 1994-95.