Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pian vatsa palautuu synnytyksen jälkeen?

Vierailija
07.03.2014 |

Synnytin 2 viikkoa sitten ja enää on 5 ylimääräistä kiloa jäljellä, mutta mietin koska vatsa palautuu ennalleen? Kovasti se on tietysti jo pienentynyt, mutta sellainen pömppö tuossa on. Koska teillä on pömpöt kadonneet?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi vuotta on mennyt ja sellainen pömppö tuossa on vielä jäljellä.

Vierailija
2/24 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin jää pömppö pysyvästi. Älä stressaa. Oikeasti naiset, murheita on monenlaisia, mutta pienimpiä niistä on miettiä, palautuuko vatsa milloin synnytyksessä. Tosin itsekin syyllistyin siihen esikoisen syntymän jälkeen :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolessa vuodessa viimeistään.

Vierailija
4/24 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En stressaa, mutta kysyn koska kiinnostaa. Uskon pömpön häviävän, sillä olin ja olen hyvin hoikka ja urheilullinen. Mietin vain, että koska muilla on vatsa palautunut.

ap

Vierailija
5/24 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla palautui parissa viikossa.. olin nuori kun synnytin, siis 18-vuotias ja kun vauva tuli ulos, niin vatsa laskeutui lähes ennalleen. Semmonen pieni pömppis oli viikon pari ja sitten meni ihan litteeksi niin kuin ennenkin.

Kaverillani taas ei ole palautunut kuudessa vuodessa, mutta eipä tuo ole mitään sen eteen edes yrittänyt tehdä.

Vierailija
6/24 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli litteä vatsa jo kuukauden jälkeen, parissa viikossa olin päässyt takaisin lähtöpainoon eli käytännössä kilot jäivät synnärille..

On todella yksiköllistä miten palautuu, yhtä yksilöllistä kuin ylipäätään raskausmaha ja synnytys. Mutta hyvästä kunnostan on tietysti apua, ainakin itse luulen että nimenomaan urheilullisella taustallani oli vaikutusta siihen että vatsa palautui hyvin :) eikä tullut arpiakaan!!

Vierailija
7/24 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kolmas nyt 8 kk ja litteä vatsa taas. Mutta ei niin kiinteä kyllä kuin nuorempana kun sain ekan eli silloin olin 27 v.

Vierailija
8/24 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä ikinä, vaikka laihtuisi alle lähtöpainon ja treenaisi miten. Ehkä kirurgin veitsen avulla sitä saa vähän paremmaksi.

Yleensä vuosi kaikkineen kestää kropalta palautua synnytyksestä, mut eipä joka kohta palaudu saman näköiseksi ikinä.

Vierailija
9/24 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että monilla on palautunut noin hyvin ja nopeasti. Tiedän toki, ettei kaikilla palaudu, mutta edelleen, kyselin teidän omia kokemuksia.

ap

Vierailija
10/24 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt huolissaan olisi vielä 2 viikon päästä. Kyllä siihen varmaan usein se muutama kuukausi menee niillä nopsaankin palautuvilla.

Vierailija
11/24 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pysyi ihan selkeä pullakka yli puoli vuotta, siis sellainen että käytin säkkejä vaatteina. Silloin aloin taas treenata, vuoden aikana se oli melko hyvin palautunut. Mutta, nyt on yli vuosi kulunut ja entisensä se ei vieläkään ole. Olen hoikka ja rasvaton, se vaan on ainakin vielä sillä lailla, että ne vatsalihakset eivät ole palautuneet mittoihinsa ahkerasta treenistä huolimatta. Lisäksi nahka on hiukan löysä etenkin kun rasvaa ei ole paljon alla eli esim kireiden housujen päälle hiukan roikkuu... Olen skeptinen palautuuko se ikinä. Jos rasvaa olisi pari kolme kiloa vyötäröllä enemmän, tuskin kummoista eroa huomaisin mutta urheilullisemmassa kunnossa se valitettavasti näkyy.

Vierailija
12/24 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla palautui kolmessa viikossa. Käytin sellaista belly bandit-tukikorsettia, en tiedä auttoiko se vai olisiko palautunut muutenkin. Synnärillä heti puin sen.

Vierailija
13/24 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kk mulla

Vierailija
14/24 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ylimääräiset kilot karisseet mutta pömppis jäi. En kyllä ihan littanavatsainen ollut raskautta ennenkään.

Vierailija
15/24 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 jatkaa: synnytyksistä siis vajaa 4 v ja 4 kk.

Vierailija
16/24 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla palautui noin kahdessa viikossa, tosin ikuinen rako jäi vatsalihasten väliin.

Vierailija
17/24 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 21:15"]

Kiva kuulla, että monilla on palautunut noin hyvin ja nopeasti. Tiedän toki, ettei kaikilla palaudu, mutta edelleen, kyselin teidän omia kokemuksia.

ap

[/quote]

No minulla meni, mitäköhän, 3 kuukautta?  Pikkuisen tosin tuli tuon jälkeen lisää painoa ja ihan vanhaa kunnon vatsaläskiä, koska täysimetin lasta 6 kuukautta, enkä halunnut mitenkään riskeerata maidontuotantoa.

Mutta siis kyllähän sinulle kerrottiin synnärillä, että pinnallisia vatsalihaksia ei sitten treenata, ennenkuin suorien vatsalihasten välinen kalvo on palautunut 2 senttiin? Sehän voi venyä paljonkin raskauden aikana. Itselläni kävi näin, koska ponnistin melkein kaksi tuntia. 

Vierailija
18/24 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muuten, aina puhutaan vatsan palautumisesta synnytyksen jälkeen, mutta hyvin vähän ryhdistä. Sehän muuttuu täysin raskauden aikana. Minä ainakin huomasin koko pakin olevan voimattoman, alaselän lihakset vetivät koko vartalon kokoon varmaan 4-5 kuukautta. Joten ihmekös tuo, jos olo oli "lösähtänyt".  

- 18  -

Vierailija
19/24 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoikka ja urheilullinen, ollut aina..8vuotta synnytyksestä eikä vatsa ole palautunut vaan jäi löröksi..isoin ongelma on ylimääräinen venynyt iho ja ihon alla oleva rasva tai mikälie löllö..vatsalihakset on kunnossa sielä alla mutta päällä on löllykkä, en usko että palautuu ikinä. Viime kesänäkin minun luultiin olevan raskaana. Plaah.

Vierailija
20/24 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 21:41"]Ja muuten, aina puhutaan vatsan palautumisesta synnytyksen jälkeen, mutta hyvin vähän ryhdistä. Sehän muuttuu täysin raskauden aikana. Minä ainakin huomasin koko pakin olevan voimattoman, alaselän lihakset vetivät koko vartalon kokoon varmaan 4-5 kuukautta. Joten ihmekös tuo, jos olo oli "lösähtänyt".  

- 18  -

[/quote]

Minulla oli sama! Synnytyksen jälkeen tuntui, että olisi selkäranka vetäisty irti! :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi