Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuuko muista siltä, että tämä vuosi on mennyt hukkaan?

Vierailija
12.11.2020 |

Vuosi on mennyt lähinnä tällä palstalla notkuessa, kuten puolet viime vuodestakin. Välillä olen ollut harrastuksissa, mutta nekin olivat pitkään katkolla keväällä. Töitä ei ole eikä parisuhdettakaan, en ole päässyt edes treffeille sitten heinäkuun. Parisuhdemarkkinat tuntuvat olevan pahasti rikki nykyään ja asiaa ei yhtään auta se, että ikää on jo +30 ja parin kuukauden päästä tulee taas yksi vuosi lisää mittariin. Päivät menevät enimmäkseen kotona istuessa ja miettiessäni kulunutta vuotta en keksi mitään kunnollista muisteltavaa, kaikki päivät olivat keskenään lähes samanlaisia. Viime vuosi oli aivan paska eron takia ja odotin, että tästä vuodesta olisi tullut parempi. Mutta ei, ja koronapaska jatkuu edelleen ensi vuonna. Työkokeilu alkaa ehkä ensi vuoden alusta, mutta korona voi vielä estää senkin. Palkallisia töitä en ole hakemisesta huolimatta onnistunut saamaan...

Onko muilla täällä samanlaisia tuntemuksia? Muita samankaltaisessa tilanteessa olevia? Viimevuotisen eron jälkeen elämäni on tuntunut olevan koko ajan jumissa ja umpikujassa, en pääse eteenpäin :(

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toki hukkaan, olen nauttinut etätyömahdollisuudesta ja elämän perusasiat ovat kunnossa. Mutta olisin kyllä halunnut tehdä paljon enemmän; matkustella ja harrastaa. En ole enää nuori joten aikaa ei ole muutenkaan siihen, että ehtisin käydä kaikissa niissä paikoissa, joista olen haaveillut.

Vierailija
22/30 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoin vuosi, mitä koskaan on ollut. Itken joka päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Vaihdoin tänä vuonna alaa. Olen nyt unelmatyössäni. Ostimme maaliskuussa unelmiemme asunnon, jota olemme remontoineet pikkuhiljaa. Korona pakotti reissutyötä tehneen mieheni kotiin ja parisuhteemme voi nykyisin loistavasti. Olen myös tänä vuonna ehtinyt treenaamaan enemmän kuin ennen ja olen parantanut monia ennätyksiäni treeneissä.

Vierailija
24/30 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonoin vuosi, mitä koskaan on ollut. Itken joka päivä.

Olen pahoillani puolestasi.

Vierailija
25/30 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vuosi on ollut  : )

Joskus näinkin.

Vierailija
26/30 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kauhean empaattista hehkuttaa tässä ketjussa, kuinka hyvin itsellä menee elämässä...

Vierailija
27/30 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan:) Olen menettänyt vain matkat mutta saanut paljon muuta tilalle. 

Nyt on ollut rahaa ja aikaa tehdä uutta pihaa eikä ole harmittanut että se on pois matkarahoista. Ei tarvinnut valita. Samalla on tullut tutustuttua lähimetsiin ja järviin paremmin, samoin on viihdytty omassa  pihassa ja nautittu niiden antimista. Kesäaamuina on ollut ihana mennä uimaan kun kukaan muu ei ole ollut vielä hereillä. Viime kesänä ei ollut aikaa kun raksa oli vielä kesken. 

Perhettä ja ystäviä on tavattu ihan normaalisti, joka viikko on ollut joku syömässä tai me olemme käyneet jonkun ystäväperheen luona. Etätyö on ollut meille tuttua jo vuosia joten sekään ei ole rasittanut. Lähimatkailua parin viikonlopun verran, oikeastaan sekään ei nyt kiinnosta. Kotona on kivaa vaikka  toki odotamme maailman avautumista taas. 

Yhtään sairastumista ei ole vielä ollut työ- eikä lähipiirissä

Vierailija
28/30 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vaan vastaajille, nyt vituttaa entistä enemmän.

Vierailija
29/30 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa pohdin itsekin muutama päivä sitten. Voisihan sitä tehdä kaikenlaista välittämättä koronan saamisesta, mutta en halua ottaa riskiä ja sen takia arkemme (ja pyhämme) on tällä hetkellä aika yksitoikkoisia.

Olen siis tällä hetkellä kotona lapsen kanssa (päiväkotijärjestelytkin meni pilalle jatkuvan nuhan takia, joten lopetin työt ja otin lapsen takaisin kotiin) ja lisäksi toinen lapsi syntyy parin kuukauden sisällä eli kohta alkaa taas äitiysloma.

Esikoisen vauva-aikana käytiin paljon kaikkialla, kuten kirjastoissa, perhekahviloissa, vauvauinnissa sekä kylpylöissä keskenään, matkusteltiin yms. ja 6 päivää viikossa olikin jotain menoa/ tekemistä.  Se oli mukavaa aikaa.

Sitten tuli korona, töiden aloitus ja lopetus ja taas jäätiin kotiin, mutta nyt ei käydäkään enää missään. Okei kaksi kertaa päivässä ulkoilemassa, mutta tällä alueella (5 kilometrin säteellä) on puistot todella hiljaisia aamuisin lapsista ja iltaisin siellä on lähinnä koululaiset leikkimässä, joten ei tuota aikuisseuraakaan ole itselle eikä lapselle leikkikavereita (toki hän vaikuttaa ihan tyytyväiseltä minunkin seurassa).

Tässä kun mietin tulevaa äitiyslomaa ja koronan edelleen jatkumista, niin kieltämättä on ankea olo, kun tietää, että ollaan silti edelleen kotiympyröissä. No ehkä kesällä sitten voidaan käydä uimassa tuossa lähirannalla, mutta on tässä vielä yli 6 kuukautta yksinäisyyttä ja ankeutta ennen sitä.

Ja ei, meillä ei ole sukulaisia, joihin olisi läheiset välit, joten ei voida sukuloidakaan ja ystäviä itselläni on 1 kpl, joten ei voi tuttavienkaan sopia tapaamisia tai puistotreffejä yms.

Vierailija
30/30 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu. Tarkoitus oli eron jälkeen matkustella parisen vuotta ja alkaa sen jälkeen katsomaan muuta elämää.Paskat..

mies52v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi