Olen menossa vierailulle vauvaperheeseen - mitä vien?
Eräs ystäväni on saanut vauvan ja ilmeisesti perinteeseen kuuluu viedä jotain mennessään, kun menee ensimmäistä kertaa katsomaan vauvaa.
Kyseessä on ensimmäinen tuttavapiirini lapsen saanut, joten en tiedä miten tämä perinne menee. Mitä veisin? Jotain syötävääkö? Suolapiirakkaa, pullaa?
Kiitän avusta!
Kommentit (51)
Niin siis ensivierailusta on kyse eikä mistään kutsusta ristiäisiin/nimiäisiin? Ihan jotain pientä. Vauvalle pörrösukat tai vanhemmille kahvipaketti.
Ei mitään vaippoja! Tosi monet kestovaippailee, ja kerttisvaippapaketit ovat sitten turhia.
Itse veisin vaikka jäätelöä ja koon 56 tai 62 kietaisubodyn.
Itseä harmitti, kun kaikki toi vaatetta ja lelua, joita kertyi hirmuinen määrä.
Vauvankirja (ei siis vauvamuisto-kirja!) eli katselukirja pienelle lapselle, suklaarasia vanhemmille, kukkakimppu, näistä olisin tykännyt paljon enemmän. Pakastettavat pullatkin olisi olleet kiva lahja, tai keksipaketti vierasvaraksi tms.
Ei siis mitään suurta, lahjakortti on mielestäni aika ylimitoitettua.
Terveisin
2013 synnyttänyt ja toivottavasti uudelleen synnyttävä kesäkuussa 2014
Itse varmaan tunnet nämä henkilöt parhaiten :)
Meille tuotiin:
- kukkia (itse en voi sietää kukkia joten huti meni)
- suklaata (se tuli tarpeeseen! Laihduin jo ekoina viikkoina imettäessä ihan liikaa ja suklaa oli hyvä hemmotteluhetki!)
- skumppaa (juotiin vasta puoli vuotta vauvan syntymän jälkeen ja kyllä siitä silloinkin jäi puolet pulloon - kyllä se kahdenkeskinen seura kiinnosti enempi kuin se skumppa)
- vauvan vaatteita (kiva juttu, mutta tykkään itse ostella vaatteita ja olen niistä vielä tosi tarkka joten monia käytettiin vain yhden kerran kuvannottamista varten..)
Parhaita juttuja oli se käsien pesu! Moni ei sitä oma-aloitteisesti tehnyt ja olin siihen pettynyt kun esikoisen hieman ylihuolehtivana äitinä halusin flunssakautena pienokaistani varjella taudeilta. Lisäksi arvostin myös sitä, jos vieras keitti itse itselleen kahvit - vauvan isö ei ollut töiden takia joka vieraan aikana kotona ja yritä itse siinä sitten imettää ja tuudittaa samalla kun keität kahvia - muutoinkin liikkuminen oli vaikeaa sattuneesta syystä...
Suklaata (tai jotain makeaa) ja vauvalle joku pieni lahja (lelu, pehmolelu, vaate). Jos ei itselle maistu suklaa, voi sen tarjota sitten seuraaville vieraille. Ja itse muistan, että oli mukavaa kun esikoiselle lähimmät kaverit toivat esim jonkin suloisen pehmolelun. On kiva, kun on muistona nyt lapsella (5v) nuo lelut, jotka ovat olleet unileluina koko iän. :)
Mutta turhaa painetta viemisistä on ottaa. Tärkeintä on, että osoitat kiinnostusta vauvaa ja ystävääsi ja heidän uutta elämäntilannettaan kohtaan. :)
Itse ilahtuisin leluista vauvalle tai jostain terveellisestä syötävästä, esim. hedelmistä. Vaatetta en toivoisi, kun monesti sieltä tulee sellaista joka ei sovi omaan vaatemakuun.
T. Toukokuussa laskettu aika
Vauvalle joku tuliainen, ehkä vaate. Voi olla hyvä idea viedä vaikka kokoa 68 tai 74, kun lähes kaikki vievät niitä ihan pieniä. Sitten jotain kahvin kanssa mukaan, pullaa, keksiä tms. Ja kaikista tärkein on juuri se, että peset heti sisälle päästyäsi kätesi tidella hyvin. Ja perut vierailun, jos olet yhtään kipeä!!!
Valtavia kuukautissiteitä jälkivuotoa varten äidille, pieniä vaippoja vauvalle, kahvia, maitopurkki, pullapitko. näistä olisin ilahtunut.