Miksi jokainen päivä vie niin voimia?
Lapsi jo 4-vuotias. Kiltti tyttö ja nukkunut vauvasta asti hyvin. Silti tämä arjen pyörittäminen tuntuu tosi raskaalta. Kun kaikki pitää tehdä yksin ja mies (lapsen isä myös) vie energiaa ja tukee vain taloudellisesti.. tulisi pitkä stoori jos jaksaisin nyt avautua..
Mutta en vaan jaksa elämää enää!!:(
Kommentit (38)
Yhden 33v miehen vastaus jos Se ketään täällä kiinnostaa... En tiedä miten tänne eksyin. Olen itse 2 lapsen isä 9v ja 4v. Itse käyn töissä arkisin klo 7-15.30, käyn nuoremman hoidosta. Puoliso osa-aikainen, välillä aamu välillä iltavuoroa, yleensä la töissä. Viikolla hänellä n. 2pv kotona olemista joista joskus nuorempi on hoidossa. Käyn itse salilla n. 3x/vk (autotallissa). En käy kapakoissa, mielestäni ne kuuluvat sinkuille, ei siellä voi jutella vaan pitää huutaa vierustoverille. Se taustatiedoista... Puolisoni ei rajoita menemisiäni, salilla käymistä (ainoa vapaa oma-aikani). En juurikaan koskaan käy yksin kavereideni luona, vaan perhe on mukana. En rajoita puolisoni menemisiä vaan paremminkin kannustan häntä harrastamaan, menemään kavereidensa kanssa... Olen joskus kateellinen hänen vapaapäivistään. Mielestäni miehesi on aivan MULKKU... Keskustele asiasta, aloita keskustelu kertomalla omista "virheistäsi" parisuhteessanne, älä hyökkää heti hänen "kimppuunsa", näin luot ystävällisen keskustelu tilanteen... Huomasin tämän itse kun aloitin kerran meidän keskustelun näin... Saatiin tosi hyvä keskustelu aikaan kun ei suoraan oltu toistemme kurkuissa kiinni
Miks toi viesti ei näkyny kokonaan... Turhaan kirjotin romaanin... No siis toivottavasti saatte asiat selvitettyä ja keksit itsellesi kivan harrastuksen jossa saat omaa aikaa, mulla ainakin treenin jälkeen on aivan huippu olo, kuin ois jossain huumeissa. Nyt joku luulee et oon joku huumeveikko ja kohta on kytät ratsaamassa autotallin...
Ei näy taas kokonaan... Mutta siis ei me kaikki miehet olla ihan paskoja... Ainakin luulisin niin... Oon minäkin kyllä aika kusipää yleensä...
Käyttääkö mies henkistä väkivaltaa, rajoittaa tekemisiä ja vaatii paljon sillä perusteella, että maksaa elämänne? Tutustu väestöliiton sivuihin, lue parisuhteesta, väkivallan muodoista yms. Ja hae apua. Elämän ei kuulu olla jatkuvaa suossa tarpomista ja parisuhteen tulisi antaa enemmän voimia kuin viedä niitä. Olet vastuussa onnellisuudestasi itsellesi ja lapsellesi, ole rohkea ja tee asioille jotain. Juttele vaikka ensin äidillesi, hyvälle ystävälle tai soita kriisipäivystykseen, jos tilanne hyvin ahdistava.
Mikä siinä tuntuu raskaalta? Vastuu? Sitä on perheessä kannettava. Epäluottamus mieheesi? Juttele hänen kanssa ja yritätte yhdessä parantaa. Lapsen kanssa ei kertomasi mukaan ole ongelmia, eikä oman ajan puutetta varmaan ole kun lapsia on vain yksi, tai sitten olette organisoineet hommat huonosti.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 21:33"]Käyttääkö mies henkistä väkivaltaa, rajoittaa tekemisiä ja vaatii paljon sillä perusteella, että maksaa elämänne? Tutustu väestöliiton sivuihin, lue parisuhteesta, väkivallan muodoista yms. Ja hae apua. Elämän ei kuulu olla jatkuvaa suossa tarpomista ja parisuhteen tulisi antaa enemmän voimia kuin viedä niitä. Olet vastuussa onnellisuudestasi itsellesi ja lapsellesi, ole rohkea ja tee asioille jotain. Juttele vaikka ensin äidillesi, hyvälle ystävälle tai soita kriisipäivystykseen, jos tilanne hyvin ahdistava.
[/quote]
Siis kun en ikinä pääse mihinkään. Tiedän etten ole ainoa äiti tässä maailmassa joka ei koskaan pääse omille menoilleen, eikä minua haittaa olla lapsen kanssa, mutta kun mies matkustelee ja harrastaa, baareilee joka viikko ja ei koskaan suostu olemaan lapsen kanssa jos minä haluaisin tehdä jotain..
Anoppi hoitaa lasta yleensä vain silloin jos päiväkoti on kiinni ja minulla on töitä..
Työ on henkisesti kuluttavaa ja kun tulen kotiin, niin tavallaan työpäivä jatkuu.
Mies on töissä ja menee töiden jälkeen kavereiden kanssa parille, tai sitten salille tms..
Se ottaa päähän kun ei ole ikinä kivaa, siis itselläni. Kaveritkin ovat kyllästyneet ajat sitten kun en ole koskaan päässyt heidän kanssa mihinkään ja sosiaaliset taidot kadonneet jonnekkin hevoon..
Jos sanon miehelle asiasta, hän tiuskaisee: "Kuka tämän kaiken maksaa?!"
Ja on sitä paitsi sanonut vanhemmilleen ettei lapsemme saa tulla heille hoitoon silloin jos minä tahdon mennä pitämään hauskaa.. Ja minun äitini ei jaksa ottaa yökylään koska hoitaa viikot päiväkodissa lapsia ja minulla on pienempiä sisaruksia..
Voi kuulostaa naurettavalta, mutta viime vuosina elämäni kohokohdat ovat ne kun kerran parissa kuussa käymme miehen äidin kanssa ostoksilla ja syömässä, ja kun menen lapsen kanssa kahdestaan lapsuudenkotiini minun vanhemmilleni :) jos noita ei olisi niin en kestäisi.
Onko sinulla yhtään aikaa tehdä jotain sellaista, josta pidät? Liikunta hetki kuusi kertaa viikossa auttaa ainakin itseäni valtavasti ja tuo paljon lisäenergiaa, että jaksaa ne arjen rutiinit pyörittää.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 21:38"]Mikä siinä tuntuu raskaalta? Vastuu? Sitä on perheessä kannettava. Epäluottamus mieheesi? Juttele hänen kanssa ja yritätte yhdessä parantaa. Lapsen kanssa ei kertomasi mukaan ole ongelmia, eikä oman ajan puutetta varmaan ole kun lapsia on vain yksi, tai sitten olette organisoineet hommat huonosti.
[/quote]
Siis kun minusta tuntuu että jäin ihan yksin ja katson elämääni jotenkin sivusta..
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 21:53"]Onko sinulla yhtään aikaa tehdä jotain sellaista, josta pidät? Liikunta hetki kuusi kertaa viikossa auttaa ainakin itseäni valtavasti ja tuo paljon lisäenergiaa, että jaksaa ne arjen rutiinit pyörittää.
[/quote]
No käyn lenkillä lapsen kanssa. Ja kuuntelen musiikkia ja katson salkkarit illalöa kun lapsi nukkuu.
Ei ole tervettä miehesi toiminta. Arvosta itseäsi, kerro tilanteesta luotettavalle ihmiselle, mielellään ammattilaiselle.
Henkinen väkivalta
Henkistä väkivaltaa on esimerkiksi kumppanin verbaalinen alistaminen nimittelemällä häntä erityisesti toisten läsnä ollessa tai nolaamalla hänet julkisesti. Sitä on myös sosiaalinen eristäminen esimerkiksi ystävistä tai sukulaisista, taloudellinen alistaminen, mielipiteiden ilmaisun tai pukeutumisen kontrollointi, vapaasti ulos menemisen estäminen, seksuaalisuuteen liittyvä psyykkinen alistaminen tai fyysisellä väkivallalla uhkaaminen. Henkinen väkivalta liittyy lisäksi aina fyysiseen väkivaltaan. Jo väkivallan uhka on äärimmäistä henkistä väkivaltaa. Henkistä tuskaa, kuten pelkoa, voidaan pitää väkivallan merkittävimpänä ja yleisimpänä oireena pahoinpitelyjen määrästä ja laadusta riippumatta. Monet naiset ovat kokeneet parisuhdeväkivallassa pahimmaksi pelossa elämisen ja väkivallan uhan.
Miehesi on kusipää. Ei ansaitse teitä. Olette hänelle vain rahaa vieviä yksiköitä.
Huh huh ap, itse olisin tullut jo kauan sitten hulluksi tilanteessasi! Kyllä miehen ja isän tehtävä on olla lapsensa kanssa säännöllisesti niin, että äiti pääsee liikkumaan yksin, viettämään iltaa, mitä vaan haluaa. Jättäisin miehen, sillä jopa tuleva miesystäväsi voisi ottaa enemmän vastuuta lapsestasi, kunhan vaan olisi fiksu aikuinen ja teistä välittävä mies!
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 22:00"]Miehesi on kusipää. Ei ansaitse teitä. Olette hänelle vain rahaa vieviä yksiköitä.
[/quote]
Kiitos kun kirjoitit tuon. Miehelle raha on ollut aina kaikki kaikessa.. ihan joka asiaa ajattelee rahalla.. En silti koskaan ole tajunnut tuota ja nyt ymmärrän..
Ja miehen äiti ei laita poikaansa kuriin?
sinulla ei ole omaa elämää, itsekäs mies ja kukaan ei sinua siitä nosta kuin sinä itse. Jos mies ei hoidä lasta, hommaat hoitajan siksi aikaa kun käyt vaikka jumpassa tai ostoksilla tai mistä sitten pidätin, teet mitä haluat tehdä.
eihän tuo ole mikään parisuhde. Asutteko kuitenkin yhdessä?
voi olla että miehelläsi ei ole mallia tasavertaisesta suhteesta ja on vannonut että hän ei ole se tossun alle jäävä omassa suhteessaan.
Jos et aio lähteä, ala pikkuhiljaa venyttämään reviiriäsi laajemmalle ja pitää kiinni siitä että myös sinä olet oikeutettu omaan aikaan, harrastusiin ja ystäviin.
Ehkä miehesi ei ole niin paha, jos vaan huutaa: anna sen raivota ja teet silti niinkuin tykkäät. Meillä on tämä elämä, muusta ei ole takeita. Mieti miten sen tahdot käyttää