Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen menossa vierailulle vauvaperheeseen - mitä vien?

Vierailija
07.03.2014 |

Eräs ystäväni on saanut vauvan ja ilmeisesti perinteeseen kuuluu viedä jotain mennessään, kun menee ensimmäistä kertaa katsomaan vauvaa.

Kyseessä on ensimmäinen tuttavapiirini lapsen saanut, joten en tiedä miten tämä perinne menee. Mitä veisin? Jotain syötävääkö? Suolapiirakkaa, pullaa?

Kiitän avusta!

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötävästä ilahtuvat varmasti! Ehkä tulppaaneja tai muita kukkia... Lahjakortti esim. lastenvaatekauppaan tai markettiin (vaippojen ostoa varten).

Vierailija
2/51 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

15000 euroa rahaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vien yleensä paketin vaippoja ja ehkä jonkun vauvan vaatteen. Myös syötävät ovat hyvä vieminen. Vauvan vanhemmat ehkä valvovat paljon yöllä, niin ei jaksa kestitä vieraille seitsemää sorttia. Jos hyvin läheinen, niin ihan tavallista ruokaa voi viedä, siitäkin olisin ainakin minä mielissäni tuossa tilanteessa. Riippuu niin ihmisestä ja sen tyylistä, mitä voi kuvitella ottavan mielellään vastaan. Minä en taas tykkäisi ollenkaan mistään koriste-esineistä tms.

Vierailija
4/51 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötävää!!! KAikki kelpaa.

Kahvia jos haluat juoda, vie kahvipullaa kanssa. Tarjoudu kattamaan pöytä ja laitat kaiken valmiiksi, siivoa myös jälkesi.

Ihan ekana menet vierailun alussa vessaan ja peset kätesi tosi huolella. Se kertoo sinun kunnioituksesta vauvaa kohtaan ihan kaikkein eniten.

Vierailija
5/51 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvalle jotain, vaate tai lelu. Muille vaikka jotain kahvin kanssa tarjottavaa esim. suolaista tai makeaa piirakkaa, kahvikakkua, pullaa jne. Tai sit ihan jotain pakastettavas ruokaa. Kukkia. Itse vein pienen ruukkukukan koko perheelle. Voivat kasvattaa sitä samalla kun lapsi kasvaa. Tästä ystävä tykkäsi ja nyt kukka on jo iso.

Vierailija
6/51 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minustakin lahjakortti kiva äidille esim kampaamoon tai kauneishoitolaan! Vauvalle pikku lelu ja vanhemmille skumppaa.

Vierailija
7/51 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

poni

Vierailija
8/51 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 17:36"]

minustakin lahjakortti kiva äidille esim kampaamoon tai kauneishoitolaan! Vauvalle pikku lelu ja vanhemmille skumppaa.

[/quote]

Just joo,  sillä mammalla onkin aikaa mennä se lahjakortti käyttämään....3v päästä?

Leluja ei tarvita ja mamma ei juo skumppaa, jos imettää.

Onko sulla lapsia?

Vierailija
9/51 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vein Ainu ensipupun. Sellaisen ison jolla on suomileijona vatsassa.

Vierailija
10/51 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä haluais mun kavereiden tekemää ruokaa. Joku pulla tm. olis ok. Vaippapaketti, vauvanvaate, suklaata - siinä aika varmoja juttuja.

Vierailija
11/51 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 17:36"]

[/quote]

Jos äiti imettää niin silloin hän ei ehkä halua juoda skumppaa. Tee joku ihana salaatti ja sit ostat tuoretta patonkia ja tuorejuustoa. Jälkkäriksi leivot jotain ihanaa suklaakakkua ja viet vielä jätskipaketin ja suklaalevyn mukanasi :)

Nimim. Meille ei kukaan tuonut syötävää kun tulivat uutta vauvaa katsomaan. Suurimman osan paketeista löytyi vaaleanpunainen 56cm tai 62cm body ja sukat.

Vierailija
12/51 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ööh, vanhan tavan mukaan ainakin iso pullarinkeli, jotain muuta kahvileipää, esim. mustikkapiirakkaa,  jotain vauvalle, ja äidille konjakkipullo (jota ei kuulu juoda kerralla tyhjäksi)

Tosi on, mummo opetti. Minun äiti ei tuonu konjakkipulloa.

mielestäni yliveto vieminen on kaurapussi, se on ihana rintojen ja vauvan sänhyn lämmitykseen. Sitte jotain hyvää syötävää ja hyvää juotavaa.

Vierailija
13/51 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaippakakku. Googleta, niin löydät erilaisia kuiva, saa myös valmiina lastentarvikekaupoista. 

Vierailija
14/51 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elävä sianporsas. Tai kultaisennoutajan pentu.

Vierailija
15/51 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat erottua joukosta, niin älä ainakaan osta vauvalle vaatetta! Muista mieluummin kovan työn tehnyttä tuoretta äitiä.

Vierailija
16/51 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet vähävarainen, niin viet sen mitä voit. Sämpylät tai piirakka ovat kaunis ele itsetehtyinä. Jos ne voi pakastaa, niin eivät varmasti mene hukkaan. Jos tiedät ystäviesi lemppariruokaa, niin sen mukaan sitten. Vauvalle voi viedä vaikka yhden ruusun. Käsipesu ja jälkien korjaaminen olivat hyviä ideoita myös.

Vierailija
17/51 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 17:40"]

Mä en kyllä haluais mun kavereiden tekemää ruokaa. Joku pulla tm. olis ok. Vaippapaketti, vauvanvaate, suklaata - siinä aika varmoja juttuja.

[/quote]

Itse olet valinnut kaverisi. Mulle kyllä kelpaa kavereideni tekemät ruoat.

Vierailija
18/51 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 17:40"]

[/quote]

Kelpaako sulle einekset?

Mites olis maksalaatikko ja hk sininen ja sinappi?

Vierailija
19/51 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en kyllä mitään ruokia haluaisi... enkä kyllä pullaakaan(ne raskauskilot!!). Kivointa on tuoda kukkia tai joku pieni muistaminen vauvalle. Kortti ja halauskin on ihana :)

Vierailija
20/51 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpiirakoita, nyhtöpossua, Hanna-tädin kakkuja, lusikkaleipiä, sahtia sekä mustaviinimarjamehua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi