Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pääsee yli varattuun kohdistuvasta ihastuksesta...

Vierailija
07.03.2014 |

...tai varattuna ihastuksesta, joka kohdistuu suhteen ulkopuoliseen henkilöön?

Jos jollakulla on hyviä vinkkejä, erityisesti omaan kokemukseen perustuvia, niin nyt ne olisivat kovasti tarpeen. Onko mahdollista päästä ihastuksesta eroon ja kuitenkin samalla säilyttää ystävyyssuhde ihastuksen kohteeseen?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuksesta pääsee eroon niin ettei pidä mitään yhteyttä eikä näe tätä ihmistä. Helpommin sanottu kuin tehty, jos on yhteisiä ystäviä/ harrastuksia/ työpaikka tms. 

Vierailija
42/50 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 21:20"]

Jos ihastus ei mene ohi, kyse ei luultavasti ole ihastumisesta. Ko henkilö haluaa vain saada sen mikä ei ole saatavissa. Sellainen käytös monesti juontaa juurensa lapsuudesta kun ei ole saanut pyyteetöntä huomiota, vaan joutunut kalastelemaan hyväksyntää. Pikaterapia voisi olla poikaa!

[/quote]

Itse asiassa ko. nainen ymmärtääkseni käykin terapiassa. Miehelle tilanne ei ole yhtä hankala, koska hänellä kuitenkin on jo hyvä parisuhde, johon tukeutua. Mutta tuon naisen tilanne kyllä mietityttää.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 22:16"]

Mä ihastun tosi helposti, joten aika monta ihastusta mahtuu kahteen parisuhteeseeni.

Ekalla kerralla olin tosi järkyttynyt ihastumisesta. Mulle oli opetettu, että se on huoraamista.

Sen jälkeen ihastukset on menny ohi ajallaan, yleensä aika nopeasti. Mulle on ollut kaikkein helpointa siinä tilanteessa vaan tunnistaa ne omat tunteet ja todeta, että jaa taas.

Yhden kerran olen kokenut sen, että vastapuoli on ollut ihastunut kanssa. Tehtiin töitä yhdessä. Hänelle tilanne muodostui vaikeaksi, oisko ollut ns. kokemuksen puutetta. Mun taas oli helppo vaan olla. Olen oppinut, että ihastuminen on vain biologiaa. Se kertoo, että tuon kanssa tuottaisin hyviä jälkeläisiä. Eläimillä on se sama vaisto. Edelleen tehdään töitä yhdessä ja ollaan kavereita. Ei ongelmia.

[/quote]

Oma kokemukseni on juuri samanlainen! En vain keksi, miten saisin nämä kaksi tajuamaan tämän.

Olen miettinyt, olisiko kuitenkin niin, että ylläoleva pätee vain tietynlaisiin ihmisiin eikä universaalisti kaikkiin.

ap

Vierailija
44/50 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 11:56"][quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 21:20"]

Jos ihastus ei mene ohi, kyse ei luultavasti ole ihastumisesta. Ko henkilö haluaa vain saada sen mikä ei ole saatavissa. Sellainen käytös monesti juontaa juurensa lapsuudesta kun ei ole saanut pyyteetöntä huomiota, vaan joutunut kalastelemaan hyväksyntää. Pikaterapia voisi olla poikaa!

[/quote]

Itse asiassa ko. nainen ymmärtääkseni käykin terapiassa. Miehelle tilanne ei ole yhtä hankala, koska hänellä kuitenkin on jo hyvä parisuhde, johon tukeutua. Mutta tuon naisen tilanne kyllä mietityttää.

ap

[/quote]

Hieno juttu. Juuri näin

Tasapainoinen ihminen ihastuu johonkin piirteeseen tai ominaisuuteen tai näiden yhdistelmään. Sen jäkeen etsii sellaisen kumppanin joka on saatavilla ja täyttää kriteerit. Jos jää roikkumaan, saa mielihyvää siitä tavoittelemisen tunteesta, ja jokin kehittymisessä aikuiseksi on vielä elämässä jäänyt kesken.

Vierailija
45/50 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jatkoa edelliseen, miehellä on oma prosessi vielä kesken. Hän tarvitsee edelleen ihailua oman parisuhteen ulkopuoliselta henkilöltä. Nämä henkilöt ruokkivat toinen toistensa tarpeita. Siksi he eivät halua päästää irti toisistaan. Jos he pariutuisivat toistensa kanssa, he toistaisivat samaa mallia myös uudessa suhteessaan. Nainen tavoittelisi jotakuta toista joka ei ole saatavilla ja mies kohtaisi jonkun joka antaisi hälle hänen tarvitsemaansa huomiota. Elämä on aika simppeliä.

Vierailija
46/50 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 12:13"]

Ja jatkoa edelliseen, miehellä on oma prosessi vielä kesken. Hän tarvitsee edelleen ihailua oman parisuhteen ulkopuoliselta henkilöltä. Nämä henkilöt ruokkivat toinen toistensa tarpeita. Siksi he eivät halua päästää irti toisistaan. Jos he pariutuisivat toistensa kanssa, he toistaisivat samaa mallia myös uudessa suhteessaan. Nainen tavoittelisi jotakuta toista joka ei ole saatavilla ja mies kohtaisi jonkun joka antaisi hälle hänen tarvitsemaansa huomiota. Elämä on aika simppeliä.

[/quote]

Näin minäkin uskon, mutta mikä siis neuvoksi? Voiko ulkopuolinen henkilö millään tavalla auttaa tilanteessa siten, että se menisi ohi ilman isompia kriisejä?

Uskon, että miehen ihastus olisi ehkä jo mennyt ohi, jos vastapuolen tunteet olisivat olleet alusta asti selvillä. Mutta tuolla naisella kesti useampi vuosi ennen kuin hän uskalsi myöntää olevansa myös ihastunut. Ko. miehen tuntien tämä on vaikuttanut ihastuksen jatkumiseen (uskoakseni juuri tuon saavuttamattoman haluamisen kautta). Nyt sitten nainen on saanut vihdoin itsestään irti sen verran, että myöntää asian.

Itse en jaksaisi enää odottaa että tilanne menee ohitse. Ohimenevinä ja lyhytaikaisina nämä eivät häiritse minua lainkaan, mutta kun homma vain jatkuu ja jatkuu, niin vähitellen se alkaa kyllästyttää.

ap

Vierailija
47/50 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä roolissa olet näihin joista kerrot ? Miten jotakuta jaksaa muiden asiat kiinnostaa noin paljon????

Vierailija
48/50 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs sinä toisille ihmisille voit. Jos päätät mennä tilanteen väliin, saat luultavimmin vähän jokaiselta draaman osalliselta vihat niskaasi. Toisaalta voit sanoa ettet ystävänä jaksaisi enää kuunnella vuodesta toiseen samaa tarinaa.

Oletko kenties ap tämän miehen vaimo? Pariterapia voisi auttaa jos molemmilla on siihen halua.

Vierailija
49/50 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 17:01"][quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 12:13"]

[/quote]

Näin minäkin uskon, mutta mikä siis neuvoksi? Voiko ulkopuolinen henkilö millään tavalla auttaa tilanteessa siten, että se menisi ohi ilman isompia kriisejä?

Uskon, että miehen ihastus olisi ehkä jo mennyt ohi, jos vastapuolen tunteet olisivat olleet alusta asti selvillä. Mutta tuolla naisella kesti useampi vuosi ennen kuin hän uskalsi myöntää olevansa myös ihastunut. Ko. miehen tuntien tämä on vaikuttanut ihastuksen jatkumiseen (uskoakseni juuri tuon saavuttamattoman haluamisen kautta). Nyt sitten nainen on saanut vihdoin itsestään irti sen verran, että myöntää asian.

Itse en jaksaisi enää odottaa että tilanne menee ohitse. Ohimenevinä ja lyhytaikaisina nämä eivät häiritse minua lainkaan, mutta kun homma vain jatkuu ja jatkuu, niin vähitellen se alkaa kyllästyttää.

ap

[/quote]

Luultavasti ainakin mies tarvitsee nimenomaan sen kriisin, jotta joutuu tilanteeseen jossa on punnittava omaa käytöstään. Mikäli miehen vaimo lähtisi lätkimään, mies joutuisi tekemään valinnan vaimon ja ihanstuksen välillä. Sitä, kumman hän valitsisi, me emme luonnollisesti voi tietää. Koska ko henkilö tuntuu kaipaavan huomiota, hän luultavasti valitsisi tämän ihastuksen jolta huomio on taattu. Kun suhde "arkipäiväistyisi" sama ralli alkaisi alusta jonkin toisen naisen kanssa.

Toki ihmiset ollaan siitä hienoja olentoja, että meillä on mahdollisuus kehittyä. Voihan olla että mies tajuaisi vaimonsa ja olemassa olevan parisuhteen arvon, käsittelisi oman tarpeen saada huomiota, ja liitto voisi jatkua alkuperäistä parempana.

Aivan mielenkiintoista draamaa!

Vierailija
50/50 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap sen miehen vaimo?