Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pääsee yli varattuun kohdistuvasta ihastuksesta...

Vierailija
07.03.2014 |

...tai varattuna ihastuksesta, joka kohdistuu suhteen ulkopuoliseen henkilöön?

Jos jollakulla on hyviä vinkkejä, erityisesti omaan kokemukseen perustuvia, niin nyt ne olisivat kovasti tarpeen. Onko mahdollista päästä ihastuksesta eroon ja kuitenkin samalla säilyttää ystävyyssuhde ihastuksen kohteeseen?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä osaa sanoa, jos minulta kysyt;)

Vierailija
22/50 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 18:46"]

Kunpa osaisinkin neuvoa... Itse olen hyvässä parisuhteessa ja kuitenkin ihastunut ystävääni, ja tätä on jatkunut jo vuosia. En ole keksinyt ratkaisua :(

[/quote]

Harmillista. Onko sinullakin tuo tunne enemmän häiritsevä/kuluttava kuin energisoiva, eli nimenomaan haluaisit siitä eroon?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidättäytymällä liian intiimistä suhteesta varattuun, ja varmuuden vuoksi pidättäytymällä myös nykyisestä kumppanistaan, eli pelaamalla varman päälle. Myös ovi säppiin ja verhot vielä eteen!

Vierailija
24/50 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 20:03"]

Pidättäytymällä liian intiimistä suhteesta varattuun, ja varmuuden vuoksi pidättäytymällä myös nykyisestä kumppanistaan, eli pelaamalla varman päälle. Myös ovi säppiin ja verhot vielä eteen!

[/quote]

Ymmärrän, että sinua ärsyttää kun jotkut eivät petä kumppaneitaan tai osallistu pettämiseen edes itse yksin eläessään. Voisitko silti pyrkiä vastaamaan asiallisesti tai jättää kokonaan vastaamatta? Kuittailu parantaa oloasi vain hetkeksi.

Vierailija
25/50 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole mullakaan neuvoja... Tutisen nautinnosta ihan pelkästä ajatuksesta, että saattaisi tilanne mennä eroottiseksi kaverin kanssa ja itsehän en haluaisi perhettäni hajoittaa. Kyseinen mies ei edes ole komea tai mitään. En tajua, mistä tämäkin himotus voi mukamas olla peräisin. Heräsin vaan yksi aamu hinkuen kaverini tattia. Otan myös vinkkejä vastaan.

Vierailija
26/50 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ap mun ystävä. Koska tilanne on kuin mun elämästä. Kun miehen on tuntenut jo vuosia ja takana on paljon yhteistä historiaa, ei kumpikaan haluaisi lopettaa ystävyyssuhdetta. Mies ei saa missään tapauksessa laittaa lusikoita jakoon ja toiseksi naiseksi en ala.

Vierailija
27/50 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele miten ällöttävää olisi joutua esiliukastetulle elimelle?

-Mies 28v-

Vierailija
28/50 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 20:44"]

Onkohan ap mun ystävä. Koska tilanne on kuin mun elämästä. Kun miehen on tuntenut jo vuosia ja takana on paljon yhteistä historiaa, ei kumpikaan haluaisi lopettaa ystävyyssuhdetta. Mies ei saa missään tapauksessa laittaa lusikoita jakoon ja toiseksi naiseksi en ala.

[/quote]

Saanko udella kuinka kauan tilanne teillä jatkunut? Onko mennyt ajan myötä pahempaan vai parempaan suuntaan?

ap

Vierailija
29/50 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala tilanne. Kun töissä näkee toista ja hetkessä ilahtuu puolikkasta sanasta ja hymystä jonka toisen kanssa jakaa, samalla kun pyrkii säilyttämään etäisyyden. Kun molemmat ovat naimisissa ja ei halua lapsillekaan erotilannetta ja kaikkea sitä häslinkiä mitä ihastumisista seuraa. Ehkä parasta on nauttia vain siitä pienestä läikähtävästä ilosta jonka joskus saa, eikä havitella isompia kun kuitenkin oma parisuhde on onnellinen, vakaa ja hyvä.

Ehkä eri olosuhteissa, eri aikaan, eri paikassa...ja pitää mielessä ettei parisuhteessa ollessa joudu siihen eri tilanteeseen.

Vierailija
30/50 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 21:13"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 20:44"]

[/quote]

Saanko udella kuinka kauan tilanne teillä jatkunut? Onko mennyt ajan myötä pahempaan vai parempaan suuntaan?

ap

[/quote]

Useita vuosia. Tilanteesta ja puhuttu ja sitä on jarruteltu jo aikoja sitten, mutta pohjimmiltaan mikään ei ole muuttunut.

Vierailija
31/50 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihastus ei mene ohi, kyse ei luultavasti ole ihastumisesta. Ko henkilö haluaa vain saada sen mikä ei ole saatavissa. Sellainen käytös monesti juontaa juurensa lapsuudesta kun ei ole saanut pyyteetöntä huomiota, vaan joutunut kalastelemaan hyväksyntää. Pikaterapia voisi olla poikaa!

Vierailija
32/50 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 21:20"]

Jos ihastus ei mene ohi, kyse ei luultavasti ole ihastumisesta. Ko henkilö haluaa vain saada sen mikä ei ole saatavissa. Sellainen käytös monesti juontaa juurensa lapsuudesta kun ei ole saanut pyyteetöntä huomiota, vaan joutunut kalastelemaan hyväksyntää. Pikaterapia voisi olla poikaa!

[/quote]

Siis kumman pitäisi mennä terapiaan: vapaaseen naiseen ihastuneen varatun miehen (jolla on perhe) vai varattuun mieheen ihastuneen vapaan naisen?

Jos tilanne on kestänyt jo pitemmän aikaa ja kyseessä on ystävyys, jonka aikana kumpikin on joutunut tutustumaan toistensa huonoihin ominaisuuksiin, mistä on kyse...

Vierailija
33/50 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 17:41"]

Kolmonen, tuskin auttaa tuo sinunkaan neuvosi. Ei se muuta ihastuksen kohdetta yhtään vähemmän viehättäväksi.

Kaipaisin nyt ihan konkreettista ja asiallista pohdintaa tästä aiheesta. Se nyt on selvää että helppoja kikkakolmosia tähän ei ole, mutta onko mitään tekniikkaa, joka toimisi edes ajan kanssa? Kun tosiaan vielä ihastunut henkilö haluaisi säilyttää ihastuksensa kohteen elämässään ystävänä. Välien katkaisu ja unohtaminen ei siis ole vaihtoehto.

ap

[/quote]

Kehitä moraali. Aika paljon kertoo se, ettet tajunnut kolmosvastaajan tarkoittavan sen varatun vaimoa!

Vierailija
34/50 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 21:28"][quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 21:20"]

[/quote]

Siis kumman pitäisi mennä terapiaan: vapaaseen naiseen ihastuneen varatun miehen (jolla on perhe) vai varattuun mieheen ihastuneen vapaan naisen?

Jos tilanne on kestänyt jo pitemmän aikaa ja kyseessä on ystävyys, jonka aikana kumpikin on joutunut tutustumaan toistensa huonoihin ominaisuuksiin, mistä on kyse...

[/quote]

molempien

Vierailija
35/50 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän ihastunut työkaveriini. Hän vapaa, itselläni perhe ja kaksi lasta. Aiemmin näimme eri yhteyksissä enemmän ja ihastus yltyi (oli jopa tunne että saattaisin pettää miestäni). Nyt olen kuitenkin viime kuukaudet pitänyt etäisyyttä (siis ollut poissa työporukan yhteisistä illanvietoista jne.) ja ihastus onneksi laantunut! Nyt ajattelen myös järkevämmin, ihastukseni kohde ei ole mikään ihanne mies, enkä ole perhettäni valmis riskeeraamaan.

Vierailija
36/50 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihastun tosi helposti, joten aika monta ihastusta mahtuu kahteen parisuhteeseeni.

Ekalla kerralla olin tosi järkyttynyt ihastumisesta. Mulle oli opetettu, että se on huoraamista.

Sen jälkeen ihastukset on menny ohi ajallaan, yleensä aika nopeasti. Mulle on ollut kaikkein helpointa siinä tilanteessa vaan tunnistaa ne omat tunteet ja todeta, että jaa taas.

Yhden kerran olen kokenut sen, että vastapuoli on ollut ihastunut kanssa. Tehtiin töitä yhdessä. Hänelle tilanne muodostui vaikeaksi, oisko ollut ns. kokemuksen puutetta. Mun taas oli helppo vaan olla. Olen oppinut, että ihastuminen on vain biologiaa. Se kertoo, että tuon kanssa tuottaisin hyviä jälkeläisiä. Eläimillä on se sama vaisto. Edelleen tehdään töitä yhdessä ja ollaan kavereita. Ei ongelmia.

Vierailija
37/50 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 21:29"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 17:41"]

Kolmonen, tuskin auttaa tuo sinunkaan neuvosi. Ei se muuta ihastuksen kohdetta yhtään vähemmän viehättäväksi.

Kaipaisin nyt ihan konkreettista ja asiallista pohdintaa tästä aiheesta. Se nyt on selvää että helppoja kikkakolmosia tähän ei ole, mutta onko mitään tekniikkaa, joka toimisi edes ajan kanssa? Kun tosiaan vielä ihastunut henkilö haluaisi säilyttää ihastuksensa kohteen elämässään ystävänä. Välien katkaisu ja unohtaminen ei siis ole vaihtoehto.

ap

[/quote]

Kehitä moraali. Aika paljon kertoo se, ettet tajunnut kolmosvastaajan tarkoittavan sen varatun vaimoa!

[/quote]

Tajusin kyllä. Kolmonen puolestaan ei tajunnut, kuka minä olen.

ap

Vierailija
38/50 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon auttaa se, että tuo sinkkunainen löytää jonkun toisen.

Ihan hölmöä roikkua varatussa ihmisessä ja ylläpitää haaveilua, jos ihan oikeasti ei haluta ja aiota asiaa edistää. Eli kyllä ihminen pystyy näivettämään ihastuksen, jos hyväksyy tosiasiat, että jutusta ei koskaan tule mitään eikä haluta tehdä mitään. Voipi olla, että ihana ystävyyskin alkaa menettää hohtoaan, kun lopullisesti hyväksyy sen, että toinen on varattu ja pysyy sellaisena. Viimeistään tämä tapahtuu sitten, kun sinkku löytää vierelleen rakkauden.

Vierailija
39/50 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamppaa se itelles, sillähän siitä pääset! :)

Vierailija
40/50 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta matoa koukkuun vaan!