Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehet, pelkäättekö että naisenne ei saa synnytyksen jälkeen painoa alas?

Vierailija
07.03.2014 |

Ahdistaako teitä ajatus, että ennen niin simpsakka naisenne on yhtäkkiä pyöreä mamma ja mietittekö itseksenne, että voi kun se nyt laihtuisi, mitä jos se ei laihdu.

Ja mammat kivittäkää ihan vapaasti, alapeukkua kehiin vaan.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kellään oikeesti ees nousee ylimäärästä paino? T: 3 lapsen äiti, raskausaikoina +20-30 kg ja paino tippunut pari viikkoa synnytyksestä alle lähtöpainon, kun turvotukset ovat lähteneet.

Vierailija
2/38 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää, mitäpä tuota alapeukuttamaan. Varmaan on noinkin pinnallisia miehiä.

Oma mieheni muuten kehui joskus, että olen kivasti pyöristynyt lasten myötä, kun aiemmin olin vähän turhankin laiha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei niin tapahdu. ja noin voi käydä lapsettomallekin.

t. miesten mies

Vierailija
4/38 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintosta :) omaa miestä ei nää ylimääräiset 7 kiloa ole ainakaan haitannut koska roudaa kiellosta huolimatta suklaata. On tuo itsekin kerryttänyt elopainoa jo toisen vauvan tultua

Vierailija
5/38 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kanssa ihmetyttää tuo painokertymisen pelkääminen. Itsellä 15-20kg tullut painoa ja parissa kuukaudessa olen alkuperäisessä painossa ollut nyt kolmasti. Eihän se raskausaikana tuleva paino mikään ylimääräinen läskilasti ole vaan painon kuuluu nousta raskausaikana. Enemmän ongelma on varmaan kotiäiti-ruuhkavuosiaikana vähitellen kertyvä ylipaino. Äidillä ei tässä vaiheessa ole ehkä aikaa, jaksamista tai motivaatiota huolehtia itsestään kuten ennen. Ja sitten yhtäkkiä ikää on 40+ ja sitä huomaa että kiloja 20 enemmän kuin ennen ekaa raskautta. Mutta turha sitä raskausaikaa on niistä kiloista syyttää.

Vierailija
6/38 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon + 50 eikä kiloja ole yhtään enempää kuin ennen viiden lapsen saamista, olen aina ollut hoikka/normaalipainoinen

Vierailija
7/38 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ahdistaa. Vaimoni terveyden puolesta tietysti, ja muutenkin. Kyse ei ole tietystikään pelkästään painosta, vaan ylipäätänsä siitä että hän pitää itsestään huolta ja panostaa itseensä. Jos kiloja kertyy, se olisi yksi merkki siitä että kaikki ei ole okei.

Vierailija
8/38 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en syönyt mitään pahaa raskauden aikana , paino silti nousi nopeasti 50 kg- 70 kg, miehellä kans tuli lisää kiloja, olimme molemmat Raskaana, synnytin, kävin paljon kävelemässä ja juoksemassa, 5 kk olin lähtopainossa plus sain sixpacin, jota ei ollu ennen. Kyl se paino tippuu, jos ei jää sohvalle makaamaan:)

Vierailija
9/38 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en syönyt mitään pahaa raskauden aikana , paino silti nousi nopeasti 50 kg- 70 kg, miehellä kans tuli lisää kiloja, olimme molemmat Raskaana, synnytin, kävin paljon kävelemässä ja juoksemassa, 5 kk olin lähtopainossa plus sain sixpacin, jota ei ollu ennen. Kyl se paino tippuu, jos ei jää sohvalle makaamaan:)

Vierailija
10/38 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole mahdotonta!

Vierailija
11/38 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvinnu pelätä, kun mitään painoa ei tullut lisää. Laihtui vain niin, että piti kehottaa syömään enempi imetyksen aikana.

Vierailija
12/38 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 15:06"]

Mua kanssa ihmetyttää tuo painokertymisen pelkääminen. Itsellä 15-20kg tullut painoa ja parissa kuukaudessa olen alkuperäisessä painossa ollut nyt kolmasti. Eihän se raskausaikana tuleva paino mikään ylimääräinen läskilasti ole vaan painon kuuluu nousta raskausaikana. Enemmän ongelma on varmaan kotiäiti-ruuhkavuosiaikana vähitellen kertyvä ylipaino. Äidillä ei tässä vaiheessa ole ehkä aikaa, jaksamista tai motivaatiota huolehtia itsestään kuten ennen. Ja sitten yhtäkkiä ikää on 40+ ja sitä huomaa että kiloja 20 enemmän kuin ennen ekaa raskautta. Mutta turha sitä raskausaikaa on niistä kiloista syyttää.

[/quote]

Tuolla kysymyksellä tarkoitettiin lähinnä niitä raskauskiloja mitkä ei lähdekään pois, vaan kertyy. Et voi olla niin dille ettet tajua, että raskaudessa kertyy painoa, mitä ei välttämättä saa helposti pois. Ja kun elimistö on läskiin tottunut, se ei siitä luovu! Laihdutus on vaikeaa!

Vierailija
13/38 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paino noussut iän ja eläntilanteen muuttumisen myötä. Ennen lapsiperhe-elämää sai nukkua jos väsytti ja oli aikaa ja mahdollisiuksia liikunnallisille harrastuksille (esim. tanssi, naisten puulaakijalkapallo, jooga, kåvely, pyöräily, yms.). Nyt ei voi edes työmatkaa pyöräillä, kun pitää lapset kyydotä hoitoon. Omaa aikaa on ehkä 3 kertaa vuodessa ja sekin yleensä aikataulutetaan täyteen tai menee univelkojen setvimiseen. Ja omaksi ajaksi ei lasketa parisuhteen hoitamisaikaa. Usein syön makeita herkkuja ihan vsin että jaksaisin. Miheni teker töitä toisella paikkakunnalla arkiviikot ja minä yritän pitää koyia pystyssä ja hoitaa työni. Yleisin tunteeni on väsymys.

Vierailija
14/38 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 jatkaa. Oikein hyvittaa nää "pitää pitää itsestään huolta" kommentit! Joo lähden heti harrastamaan liikuntaa, kun joku muu alkaa hakea kolmesti viikossa lapseni hoidosta ja hoitaa niitä kun mä harrastan (matkoineen 3h/pv).. Ei tuu tapahtumaan..

Vierailija
15/38 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa tä? Taitaa siis oletus olla että ihminen on sipsukka ennen lapsien saamista. Itse aloin kiinnostumaan liikunnasta ensimäisen kerran elämässä vasta lapsia saatuani. Yhdynnässäkin puristusvoiman tunsin vasta kolmannen lapsen saatua kun olin harjoitellut lantiopohjan lihaksia! ;)

Vierailija
16/38 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekosyitä, tekosyitä. Just kerroit että syöt herkkuja.

T. Sama elämäntilanne, Bmi 22.

Vierailija
17/38 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 15:28"]Et voi olla niin dille ettet tajua, että raskaudessa kertyy painoa, mitä ei välttämättä saa helposti pois. Ja kun elimistö on läskiin tottunut, se ei siitä luovu! Laihdutus on vaikeaa!

[/quote]

Onhan noita juttuja kuultu, mutta ehkä olen aika dille kun en vaan tajua (en tosin ole tuo, jolle sanasi osoitit). Minulle painoa kertyi noin 20 kiloa molemmissa raskauksissa, ja olisi kyllä pitänyt oikein taistella, jos olisin halunnut kiloni pitää raskauden jälkeenkin. Ne vain hävisivät ja paino meni itsestään alle lähtöpainon. Joo, kropat on erilaisia, mutta vaikea ymmärtää syytä.

Vierailija
18/38 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

NB. Raskausaikana aineenvaihdunta muuttuu, joten ihan normaaleillakin syömisillä paino voi nousta tai olla nousematta, vaikka söisikin reippaasti.

Vierailija
19/38 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 15:01"]

ei niin tapahdu. ja noin voi käydä lapsettomallekin.

t. miesten mies

[/quote] Miesten mies, entä sinun miesystäväsi, onko hän lihonut paljon seurustelunne aikana?

Vierailija
20/38 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä naiset vastaa "miehenä"...