Usein flunssassa olevat ihmiset! Miten uskallatte korona-aikana esimerkiksi yskäisenä käydä jossakin?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Hankkikaa ensin WellO, puhalluspullo, nenäkannu, nenäsumute, ilman kostutin, ilmanpuhdistaja, astmalääkkeet, sinkkitabletit, D ja C vitamiinit ja mitä sitten tarvitsettekaan pysyäksenne terveempinä ja palatkaa sitten siihen että tälle ei voi MITÄÄN ja yskin siksi kylillä muista välittämättä.
Antihistamiinit, histamiinin pilkkojat ja allergiaa helpottavat yrtit unohtuivat, kohta on kuitenkin taas kevät ja seuraava kysymys että saako allergian vuoksi pärskiä yleisillä paikoilla.
Ei vaikuta kauapssakäynteihin mitenkään. Niin kauan kuin kotiinkuljetus ei ole ilmaista, eikä alennustuotteita voi tilata kotiinakannettuna on ruokakaupassa vain käytävä kunnossa kuin kunnossa. Jokaisella ihmisellä on oikeus liikkua vapaasti. Eikä pikku köhät tai nuhat asiaa mitenkään muuta, jos ei ole karanteenin määrätty.
Vierailija kirjoitti:
Olen melko usein ollut flunssassa yleensä, mutta nyt korona-aikana eipä ole flunssat tarttuneet, kun koko maailma pesee käsiä ja pysyy kotona räkäisenä.
Yskin kyllä, jopa kaupoissa, vaikka siitä saa pahaa silmää. Minulla on astma, joka oireilee siitepölystä, homeista ja koiran epiteelistä, jota kanssaihmisten takeissakin saattaa olla. Jotkut maskeista myös ärsyttävät enemmän kuin toiset. Sorry, lääkitys on kunnossa, mutta yskin silti. En voi jäädä kotiin pelkän lievän yskän takia, vaan pahojen silmien uhallakin käyn kaupassa ja töissä...
Noin on vain pakko välillä toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään käy yskäisenä yhtään missään. Mitä ihmettä?
Ei taitaisi ainakaan oma työnantaja hyväksyä että olisin puolet vuodesta poissa :D Minulla ei ole yskää, mutta läpi talven hengitystiet erittää runsaasti limaa ja ovat tukossa. Joudun siis niistämään tiuhaan. Näin ollut jo lapsesta asti ja luullakseni johtuu siitä, että Suomessa on talvisin niin kuiva ilma joka ärsyttää limakalvoja. Minun olisi varmaan pitänyt syntyä johonkin kosteaan trooppisen ilmaston maahan, siellä pärjäisi hyvin.
Minullakin on vasomotorinen/krooninen nuha ja aika lailla ympäri vuoden. Talvisin vain korostuu tuo niistäminen, kun se 24/7 tukossa oleva nenä loksahtaakin auki, kun ulkona on kylmää ja kosteaa. Kosteus tosiaan auttaa, myös uimahallissa henki kulkee oikein kivasti, mutta siellä nenukki ei onneksi vuoda, kun ei ole kylmä.
Nenällä on tapana myös aueta ja alkaa vuotaa ulkoa kylmästä sisään tullessa, mikä on oikeastaan ihan normaali nenän funktio, enkä siksi itse pelästy, jos joku pian kauppaan tultuaan sivistyneesti niistää. Kyllä sen normaalin nokan vuotamisen erottaa yleensä flunssasta, joka näkyy myös silmissä, nenän punoituksena ja yleisenä heikkona olona. Samoin flunssan onneksi erottaa kroonisesta nuhasta, kun flunssassa nokka vuotaa koko ajan, sieraimia polttaa ja poskionteloissa on painetta, jota krooninen nuha/tukkoisuus ei ainakaan itsellä aiheuta. Ainoastaan sieraimet turpoaa umpeen. Silti onhan se todella ikävä, kun se nokka aukeaa just kun pääset siihen vaatekaupan kassalle sen ainoan kerran, kun maskia ei ole mukana ja joudut vetämään räät takaisin nenään samalla kun kaupan kassa tuijottaa, että ei helkkari, onko tuolla tauti :(
No, sentään saa henkeä edes hetken ajan. Raskauden aiheuttaman limakalvoturvotuksen ja kroonisen nuhan/tukkoisuuden yhdistelmä kun tuppaa aiheuttamaan sen lieveoireen, että henki ei välillä kulje nenän kautta ollenkaan, ja kun suun kautta hengittää, suu kuivaa ja ärtyy ja saattaa alkaa köhityttää. Onneksi yleensä ei tarvitse yskiä vaan riittää, että kurkkua vähän karaisee, jos ei ensihätään ole vettä tai muuta juotavaa tarjolla. Sitä vettä kyllä litkin, koska se auttaa suun kuivuuteen, mutta ulkona/kaupungilla ollessa kun ei ole vessaa ihan joka nurkan takana, niin ei sitä litratolkulla vaan voi lipittää. Ei tuo pidätyskyky näin viimeisillään raskaana ollessa ole muutenkaan kovin kaksinen.
Mitä ne superpakolliset asiat muuten on näin kotiinkuljetusten, verkkokauppojen, verkkoapteekkien yms luvattuna aikana?
En siis sillä sano etteikö varmasti moneen paikkaan olisi kivaa tai välttämätöntäkin mennä ainakin terveenä. Mutta täällä missä verkkokaupat ja kuljetukset toimii (pieni paikkakunta Etelä-Suomessa) tuntuu vieraalta että on pakko flunssassa olla liikenteessä. Esimerkiksi työ, yksinhuoltajan tapauksessa lapsen asiat ja äärimmäinen köyhyys joka estää palveluiden käytön on ymmärrettäviä mutta en voi välttyä muuten miettimästä että paljonko ”pakosta” on sitä ettei keksi vaihtoehtoisia toimintamalleja koska ”arjen on pakko pyöriä”.
Flunssaisena ei mennä kauppaan. Piste. Pyydetään jotakunta käymään kaupassa tai sitten tilataan tavarat kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaikuta kauapssakäynteihin mitenkään. Niin kauan kuin kotiinkuljetus ei ole ilmaista, eikä alennustuotteita voi tilata kotiinakannettuna on ruokakaupassa vain käytävä kunnossa kuin kunnossa. Jokaisella ihmisellä on oikeus liikkua vapaasti. Eikä pikku köhät tai nuhat asiaa mitenkään muuta, jos ei ole karanteenin määrätty.
Toimit väärin.
Mulla on pölyallergia niin joskus aivastelen tosi paljon. Nenä myös vuotaa aika lailla aina kun olen ulkona. Kyllähän sitä on vähän paaria -olo kun ulkon a kulkee nykyään...
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pölyallergia niin joskus aivastelen tosi paljon. Nenä myös vuotaa aika lailla aina kun olen ulkona. Kyllähän sitä on vähän paaria -olo kun ulkon a kulkee nykyään...
Sama. Toivottavasti koronarokotteet tulevat pian jakeluun, jotta pystyy liikkumaan huolettomammin ihmisten ilmoilla.
Vierailija kirjoitti:
Miten hoidat allergiaa?
Vierailija kirjoitti:
Hankkikaa ensin WellO, puhalluspullo, nenäkannu, nenäsumute, ilman kostutin, ilmanpuhdistaja, astmalääkkeet, sinkkitabletit, D ja C vitamiinit ja mitä sitten tarvitsettekaan pysyäksenne terveempinä ja palatkaa sitten siihen että tälle ei voi MITÄÄN ja yskin siksi kylillä muista välittämättä.
Vannon C-vitamiinin nimeen. Hommasin erilaisia luontaislääkkeitä ja vitamiineja mahdollista koronaa vastaan ja luin, että kipeänä C-vitamiinia pitää pitää koko ajan kehossa vähän "extraa". Minulla on aiempina vuosina ollut vaikka minkälaista nuhaa viikkotolkulla (toissatalvena 6 viikon todella vaikea flunssa). Nyt kun yrittää nuhaa, niin tuppaan C-vitamiinikuurin ja johan kaikkoaa vauhdilla :D
Olen melko usein ollut flunssassa yleensä, mutta nyt korona-aikana eipä ole flunssat tarttuneet, kun koko maailma pesee käsiä ja pysyy kotona räkäisenä.
Yskin kyllä, jopa kaupoissa, vaikka siitä saa pahaa silmää. Minulla on astma, joka oireilee siitepölystä, homeista ja koiran epiteelistä, jota kanssaihmisten takeissakin saattaa olla. Jotkut maskeista myös ärsyttävät enemmän kuin toiset. Sorry, lääkitys on kunnossa, mutta yskin silti. En voi jäädä kotiin pelkän lievän yskän takia, vaan pahojen silmien uhallakin käyn kaupassa ja töissä...