Tildan veljelle nimeksi Titus?
Sopiiko?
Isosisko siis Tilda Wilhelmina, pojalle ollaan mietitty Titus Waldemaria.
Ja toinen vanhemmista on suomenruotsalainen. Waldemar on suvussa kulkeva nimi.
Kommentit (29)
Nykyajan Nico hömpötysten mukaanhan kuuluu nämä ulkomailta vedetyt Alexit ja Michelit..
Tilda on kaunis SUOMALAINEN perinteinen nimi.. miksi antaa Tiituksen kaltainen hömppä veljelle..
T. 20
Hyvin käy siskon nimen pariksi. Itse tosin en pidä nimestä, mutta eihän minun tarvitsekaan.
Onneksi se on tullut Suomeen, kaunis nimi! Sinun kaltaisesi olisivat silloin muinoin torpeedoineet alas tämänkin nimen ulkomaalaisena nimenä mutta onneksi silloin oli muutakin tekemistä ihmisillä kuin arvostella toisten nimiä!
Ehkä Tiitus onkin 100vuoden päästä perinteinen nimi ja sopii oikein hyvin Jazminan siskolle, mutta valitettavasti tänä aikana se ei sovi Tildan siskolle kun edustavat aivan eri aikakausia.
Jokainen tietysti päättää lapsensa nimen itse, mutta jos ei kestä kritiikkiä on turha kysellä toisten mielipiteitä.
Ja kukakohan täällä on Urpo kun nimittelee toista, kun toinen on vain vastannut esitettyyn kysymykseen eli ilmaissut mielipiteensä?
T. 20 ;)
ja sopii Waldemarin kanssa loistavasti!
Olisin antanut varmaan omalleni jos ei olisi yhden tutun lapsi. Se muuten kirjotetaan ainakin Titus ja äännetään Tiitus/tiittus tässä tapauksessa.
Outoa, että tuokin nimi nyt on sitten liitetty näihin " hömppä" nimiin :O
Miksi muuten lasten nimien täytyy olla samalta aikakaudelta, jos muuten sopivat yhteen ja sukunimeen?
Samoin Etelä-Afrikan apartheid-politiikka on aika kaukana suomenruotsalaisten asemasta aikoinaan.
Olen samaa mieltä, että monet suomenruotsalaiset ovat 1800- luvulla ja 1900-luvun alkupuolella kuuluneet Suomen johtavaan sivistyneistöön, mutta eivät kaikki. Iso osa suomenruotsalaisista oli ja on yhä ihan samanlaisia taviksia kuin suurin osa suomen suomenkielisistä.
Tiedätkö kirjoittaja hyvä edes mitä Leopold II on edes tehnyt jos vertaat häntä suomenruotsalaisiin? EN ole vielä koskaan kuullut, että Suomen suomenruotsalaiset valtaapitävät olisivat tappaneet ja kiduttaneet satoja tuhansia ihmisiä - saatika leikelleen viidakkoveitsillä eläviltä ihmisiltä käsiä irti.
Vähän suhteellisuuden tajua, pliis.
Vierailija: