Mulla nyt päällä: hiivatulehdus, herpesrakkulat, menkat (endometrioosi)
Voin kertoa, että ei oo herkkua... Hiiva tuli kun levitin sheivausvaahtoa alakertaan, herpes tarttui yhen illan jutulta viikonloppuna ja menkat on ihan perkeleen kivuliaat kun sairastan endometrioosia. No, onneksi en ole raskaana, sekin kun olisi mahdollista.
Olisin ehkä miettinyt kahteen kertaan sitä kortsun käyttämistä, jos olisin tiennyt millanen olo mulla on nyt. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
Tulkaa nyt pliis joku kertomaan, että asiat voisivat olla huonomminkin!
Kommentit (28)
Lohdutan sinua. Minullakin on herpes, mutta se onneksi tulee tosi harvoin eikä ole sen takia tarttunut mieheeni. Ei siis ole tarttunut passiivisena keneenkään. En koe sitä isoksi vaivaksi, pahempiakin tauteja on. Minulla taisi olla kerran yhtä aikaa kondyloomasyyliä, herpes aktiivisena ja hiivatulehdus... Kyllähän se masensi.
Hiivatulehdus onneksi menee nopsaa ohi, kun haet tujut lääkkeet.
Hurjasteluita tuskin tarvitsee lopettaa, koska jos sinulla on jo kondylooma, niin jos käyttää kortsua, niin muuta ei voi enää saada. =) Olettaen tietysti, että hoitaa kaikki pienetkin syylänalut pois ettei tartu muille. Mutta kiva jos sinulla ei ole kondyloomaa, sitten olet vielä paremmalla puolella. :)
Kiitos 23, olet herttainen! Auts, tuo tautiyhdistelmä ei kuulosta kivalle. Hiiva on onneksi mullakin jo helpottamaan päin. Mutta en ymmärtänyt tuota kondyloomajuttua (muuta ei voi saada)? Olen siis katsellut netistä kuvia eri rakkuloista ja herpesrakkuloita nuo minun näpyt selvästi ovat... valitettavasti. -ap
Ei paljoa huonommin voi olla ne sun asiat. Se herppes on noista pahin. Se ei lähe koskaan pois ja oireilee jatkuvasti ja on rakkulainen ja rupinen useita viikkoja yhteensä kerrallaan. Toivottavasti edes nautit siitä seksistä. Jos sitä liikaa yrittää hoitaa lääkkeillä pois niin se saattaa mennä suolistoon ja aiheuttaa siellä pahoja tulehduksia tai jopa karsinoidituumorinkin. Syöpä.:(
[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 19:57"]
Itääkö herpes tosiaan noin nopeasti?
[/quote]
Usein kyllä, jos oireita on tullakseen.
Miten hiiva ja menkat samaan aikaan? Itsellä "lähtee" hiivan oireet menkkojen ajaksi, tai kyllä kutitraa, mutta vuoto vaihtuu..
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 00:04"]
Ei paljoa huonommin voi olla ne sun asiat. Se herppes on noista pahin. Se ei lähe koskaan pois ja oireilee jatkuvasti ja on rakkulainen ja rupinen useita viikkoja yhteensä kerrallaan. Toivottavasti edes nautit siitä seksistä. Jos sitä liikaa yrittää hoitaa lääkkeillä pois niin se saattaa mennä suolistoon ja aiheuttaa siellä pahoja tulehduksia tai jopa karsinoidituumorinkin. Syöpä.:(
[/quote]
Heh, en tiedä olitko tosissasi, mutta minua kyllä vähän nauratti. Monilla tuo herpes ei kuulema oireile ollenkaan sen ekan kerran jälkeen, ja se eka kerta on aina pahin... En ole kuullut lääkäriltä tmv. luotettavalta taholta mitään tuosta syöpäjutusta, joten kuittaan huuhaana enkä ajattele enempää, kiitos :)
P.S: Tilannepäivitys: hiiva ja menkat ohi, rupipillu olen edelleen! Mutta on jo huomattavasti mukavampi olla, vaikka kyllä tää on välillä tuskaista. -ap
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 00:15"]
Miten hiiva ja menkat samaan aikaan? Itsellä "lähtee" hiivan oireet menkkojen ajaksi, tai kyllä kutitraa, mutta vuoto vaihtuu..
[/quote]
Ihana kun täällä tulee aina hirveästi näitä epäileviä kysymyksiä, kytätään jokaista lausetta että voitaisiin sanoa provoksi :D
Valkovuotoa en tosiaan nähnyt muuta kuin ekana päivänä parin paakun verran, sitten katosi veren sekaan. Muita oireita mulla ei olekaan kuin tuo, limakalvojen turvotus ja kutina. -ap
[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 20:12"]
Tiedätkös ap, että sukuelinherpes tarttuu silloinkin, kun se ei ole aktiivisena, eli vaikkei olisi yhtään rakkuloita. Eli jos et halua tartuttaa tulevia kumppaneitasi, on sinun aina jatkossa käytettävä kondomia yhdynnässä.
[/quote]
Tiesin, ja kyllä tämä tapaus pistää stopin näille hurjasteluilleni. -ap
Ja 21 oli ap...