Kotiäidit/ perheenäidit
Monen aikaan miehenne tulee normaalisti töistä kotiin? Osallistuuko mies ruoanlaittoon/ kotiaskareihin vai olettaako hän sinun hoitavan lapset, kodin ja ruoan valmiiksi?
Kommentit (28)
Mies tulee töistä n. klo 18 ja koti on silloin ok.
Ruoka voi olla valmis tai teemme sen yhdessä tai sitten olemme jo syöneet lasten kanssa tai emme ole edes kotona niin silloin mies syö mitä haluaa.
Mies hoiti usein iltahommat lasten kanssa kun olivat pieniä ja nyt kuskaa heitä harrastuksiin.
Mies käy kaupassa Ti ja Pe käymme kaupassa yhdessä.
Omat kauluspaitansa mies silittää itse tai ovat kyllä yl. mallia silittämättä siistejä ;)
Mies lähtee klo 7 aamulla töihin. Mä olen aamulla ruokkinut pennun ja tehnyt miehelle eväät. Mies tulee illalla klo 19 kotia ja kävelee katettuun pöytään. Tiistaisin ja torstaisin hän kylvettää pojan ja laittaa nukkumaan. Ne on mun vapaa iltoja. Lauantaisin annan miehen nukkua pitkään ja iltapäivä tehdään kolmisteen perhe juttuja, puistoilua tms. Sunnuntaisin mä saan nukkua pitkään ja taas iltapäivällä tehdään jotain kivaa kolmisteen. Me molemmat käymme viihteellä n 1-2 kk ja tapaamme omia kavereita. Kahdestaan emme oikein käy ulkona koska lapsi on niin huono nukkumaan että ei sitä kehtaa muiden vaivaksi antaa. Minä hoidan viikolla kodin, lapsen, kauppareissut, siivouksen, pyykit, silityksen, perus askaroinnin. Viikonloppuisin teemme kahdestaan.
En ole töissä joten mies maksaa kaiken. Minä vuorostani hoidan kaiken kotona. Reilu peli mielestäni
Mieheni lähtee n.08 ja tulee 17-17.30. Laitan ruuan valmiiksi. Kotityöt teemme aika tasan, eli se tekee joka pystyy/jaksaa. Lapset ovat pieniä ja heitä on monta, joten esim. siivous sitoo molemmat, toinen vastaa lapsista sen ajan.
Oman lapsen nimittely pennuksi kertoo, että henkilö ei ole kotiäidiksi tai yleensä vanhemmaksi sopiva.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 20:27"]Oman lapsen nimittely pennuksi kertoo, että henkilö ei ole kotiäidiksi tai yleensä vanhemmaksi sopiva.
[/quote]
Meillä on koiria joten pentu on rakkain hellyyttely nimi mitä tiedän. Semmonen pieni, söpö pallero joka tapittaa ylös isoilla silmillä :)
Kukin tavallaan
Viiden aikaan on kotona, hoitaa osan kotitöistä ja useimmat yösyötöt. Ruuat ja pyykit on ainoot mitkä hoidan kokonaan ite. Mulla on oikee supermies :)
16-17 tulee kotiin. Meillä yksi leikki-ikäinen joten kyllä teen kaikki kotihommat miehen paitojen silittämisestä lähtien.