Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäidit/ perheenäidit

Vierailija
06.03.2014 |

Monen aikaan miehenne tulee normaalisti töistä kotiin? Osallistuuko mies ruoanlaittoon/ kotiaskareihin vai olettaako hän sinun hoitavan lapset, kodin ja ruoan valmiiksi?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona n. puol 3. Joskus tekee ruokaa ja joskus siivoaa. Varsinkin nyt kun olen itse kipeänä. Käy välillä lapsen kanssa puistossa ja leikkii. Ihana mies. ♡

Vierailija
2/28 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni tulee 16.30 kotiin. Tietenkin hän osallistu kaikkiin kotitöihin ja lasten hoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen työssäkäyvä äiti ja teen lapsille ruoan joka arkipäivä. mies tulee töistä n 18-18.30, mä olen aikaisemmin kotona. mies siinä sitten auttaa läksyissä, käy kaupassa tms. mies kokkaa viikonloppuisin. onneks siivooja käy kerran viikossa ja mä imuroin "julkitilat" kerran siinä välissä.

Vierailija
4/28 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelevasti. Voi tulla klo. 16 tai sitten 20. Mä hoidan arjen askareet. Lapset, harrastukset, kodin, kaupassa käynnit, siivoamiset, pihan, koiran lenkityksen, lasten kouluun liittyvät asiat jne.

Teen ruuan joka päivä valmiiksi. Joskus teen kaiken alusta saakka ja joskus läiskäsen vain ranskalaiset uuniin, mutta ruoka on aina valmiina miehelle.

Mun mielestä olis naurettavaa, että mies tulee raskaan työpäivän jälkeen kotiin ja alkaa kokkailemaan, kun mä olen kuitenkin koko ajan kotona ja pystyn sen hyvin tekemään.

Toki joskus on ollut aikoja, kun 3 lasta on vuoronperään sairastanut viikon vatsataudin ja sen jälkeen mä, silloin meillä on KAAOS eikä kenellekään ruokaa. Silloin mies hoitaa kaiken mukisematta niin kuin kuuluukin.

Mies ei ruikuta mun rahan käytöstä enkä mä hänen kotitöidensä vähyydestä ja kaikki ovat tyytyväisiä.

18 yhteistä vuotta takana.

Vierailija
5/28 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee vuorosta riippuen aamulla kuuden jälkeen, iltapäivällä kahden jälkeen tai illalla kymmenen jälkeen.

Olemme sopineet jo ennen lapsia mitä kumpikin tekee sitten, jos ja, kun lapsia on, ja minä olen kotiäitinä. Minä hoidan suurimman osan ruuiasta ja siivouksista, mies käy kaupassa, vie lapsia ulos, osallistuu siivouksiin välillä ja hoitaa paljon pihatöitä.

Vierailija
6/28 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 17:33"]

Monen aikaan miehenne tulee normaalisti töistä kotiin? Osallistuuko mies ruoanlaittoon/ kotiaskareihin vai olettaako hän sinun hoitavan lapset, kodin ja ruoan valmiiksi?

[/quote]

Kerron nyt ensiksi sen että asumme maassa jossa en saa kotiäitiyden takia mitään tukia vaan miehen palkalla elellään. Miehen palkkatuloihin saa kuitenkin verovähennyksiä koska olen kotona enkä ansiotöissä.

Mies lähtee aamulla kahdeksalta töihin ja tulee kuudelta. On sitten joskus kokonaisia päiviä kotona kertyneistä ylityötunneista. Antaa paljon huomiota lapsille, vie nukkumaan ja pesulle joka toinen ilta ja tekee sekalaisia kotitöitä, mitä milloinkin, useimmiten tiskinpesukoneen täyttöä, vastaa kokonaan roskispusseista:)

Vierailija
7/28 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

wau, mamma suostuu hoitamaan kodin ja lapset vaikkei käy töissä! mikä uhrautuja!

Vierailija
8/28 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 17:43"]

wau, mamma suostuu hoitamaan kodin ja lapset vaikkei käy töissä! mikä uhrautuja!

[/quote]

Ja taas joku elämäänsä kyllästynyt ja muille kateellinen tuli paikalle.

Vierailija
9/28 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoidan pääasiassa kodin ja lapset ja laitan ruoan. Mies tuo kotiin leivän, hoitaa autot, hoitaa pihan ja siinä sivussa hoitelee vähän mua niin kaikki osapuolet on tyytyväisiä.

Vierailija
10/28 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Olen tuo ulkomailla asuva. Paras ystäväni on paikallinen tuomari ja hän on ollut muutaman vuoden kotona kolmen pienen lapsen kanssa perheen isän käydessä töissä. Jostakin syystä täällä päin kotiäitiyttä arvostetaan ja miehet pitävät kuin kukkaa kämmenellä. Ehkä siksi että ne lapsukaiset ovat sen isukin omaa kallisarvoista verta ja perua. Minulla on kaksi kouluikäistä joten en tarvitse enää kotiapua mutta ystävälläni käy päivittäin kodinhoitaja/lastenhoitaja auttamassa. Hänen miehensä hoitaa ja maksaa sen. Käymme myös muutaman kerran vuodessa naisten porukassa viikonloppulomilla tai pidemmilläkin lomilla ja miehet tietysti maksavat ovat samalla lasten kanssa kotona. Yleensä miesten äidit tulevat silloin apuun joskus tulevat meidän mukaan ja lapset ovat täysin isien ja isoisiensä hoidettavina. Tykkään enemmän kuin suomen systeemistä jossa kaikki vastuu on äidillä ja mies avustaa jos haluaa.

Vierailija
11/28 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivävuoro loppuu klo 16, mutta yleensä menee ylitöiksi. Pitkä vuoro jos on niin se on klo 09-06 ajan töissä - eli melkein vuorokauden.

Ruokaa Ei tee koskaan, mutta hoitaa lapsia ja tiskaa usein. Kaikki muu lähinnä minun hommaa.

Vierailija
12/28 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla lasten kotihoitoa arvostetaankin. Suomessa jos olet 3 vuotta lapsen kanssa kotona, sua jo katsotaan pitkään ja mietitään mikä vikana. Jos olet pidempään kotona olet luuseri. Jos sulla on kouluikäisiä lapsia ja olet edelleen kotona, olet mahdottoman kamala luuseri, joka imee yhteiskunnan ja miehen rahat ihan kuiviin. Laiska paska, jota ei kuulu arvostaa. Todennäköisesti joku saladeeku joka panee kaikkia naapurin miehia aamupäivisin.

Vierailija
13/28 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 18:05"]

Ulkomailla lasten kotihoitoa arvostetaankin. Suomessa jos olet 3 vuotta lapsen kanssa kotona, sua jo katsotaan pitkään ja mietitään mikä vikana. Jos olet pidempään kotona olet luuseri. Jos sulla on kouluikäisiä lapsia ja olet edelleen kotona, olet mahdottoman kamala luuseri, joka imee yhteiskunnan ja miehen rahat ihan kuiviin. Laiska paska, jota ei kuulu arvostaa. Todennäköisesti joku saladeeku joka panee kaikkia naapurin miehia aamupäivisin.

[/quote]

Kyllä kotiäitejä arvostetaan täälläkin! Ainakin kaikki jotka yhtään ymmärtävät lapsen edusta. Arvostan korkealle! Enkä todellakaan katso ketään tuolla tavoin.

Vierailija
14/28 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 17:56"]

[/quote]

Olen tuo ulkomailla asuva. Paras ystäväni on paikallinen tuomari ja hän on ollut muutaman vuoden kotona kolmen pienen lapsen kanssa perheen isän käydessä töissä. Jostakin syystä täällä päin kotiäitiyttä arvostetaan ja miehet pitävät kuin kukkaa kämmenellä. Ehkä siksi että ne lapsukaiset ovat sen isukin omaa kallisarvoista verta ja perua. Minulla on kaksi kouluikäistä joten en tarvitse enää kotiapua mutta ystävälläni käy päivittäin kodinhoitaja/lastenhoitaja auttamassa. Hänen miehensä hoitaa ja maksaa sen. Käymme myös muutaman kerran vuodessa naisten porukassa viikonloppulomilla tai pidemmilläkin lomilla ja miehet tietysti maksavat ovat samalla lasten kanssa kotona. Yleensä miesten äidit tulevat silloin apuun joskus tulevat meidän mukaan ja lapset ovat täysin isien ja isoisiensä hoidettavina. Tykkään enemmän kuin suomen systeemistä jossa kaikki vastuu on äidillä ja mies avustaa jos haluaa.

[/quote]

Ja niin se maailma on taas musta taikka valkoinen...

Vierailija
15/28 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa vaan mieleen, kun olin kotiäitinä, minun hommaani olivat ruoka, siivous, lasten hoito ja monet "miehen" hommatkin (lumityöt, talon lämmitys yms). Muutaman kerran tilasin mieheltä "tuo töistä tullessa pizzaa tai jotain nopeasti tehtävää ruokaa" tai sit olin vaikka lasten kanssa syönyt ulkona ja en tehnyt ruokaa. Olenpa kuullut tuosta vielä vuosien jälkeenkin mieheltä kuinka "hän aina teki jatkuvasti ruokaa vaikka olit kotona tai aina piti jotain valmista olla tuomassa, vaikka sulla ollut muuta kuin aikaa tehdä sitä sapuskaa".

Vierailija
16/28 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siellä ulkomailla kaikilla miehillä on rakastajattaret ja piika kotona

Vierailija
17/28 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-17 tulee kotiin. ei tarvi tehä kotiaskareita tai ruokaa, mutta lasten kanssa leikkii tai kuskaa harrastuksiin kyllä.

Vierailija
18/28 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 18:15"]

ja siellä ulkomailla kaikilla miehillä on rakastajattaret ja piika kotona

[/quote]

Ei ole:) Enkä sanonut että joka paikassa näin on. Sattuu olemaan vain täällä näin asiat ja minä olen tyytyväinen samoin mieheni:) Yleensä kun kerrotaan kuinka perhekeskeisiä tietyissä maissa ollaan niin Suomessa oletetaan että se tarkoittaa automaattsiesti sitä että mies pettää. Joskus näin tietenkin on mutta aika harvoin työssäkäyvillä miehillä on siihen aikaa. Lounaallakin käydään kotona syömässä ja illat vietetään perheen kesken, toki mukana voi olla naapurit ja naapurin naapurit ja pubiinkin mennään puolison kanssa yhdessä. Siinä ei oikein ehdi pettämispuuhiin. Jos joku pettää niin kotona oleva vaimoke sen nuoren ja naimattoman putkimiehen kanssa;)

Vierailija
19/28 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen asunut ulkomailla 15 v ja ollut koko ajan töissä, samoin mieheni. meillä on useampi lapsi, eikä kukaan meitä paheksu. näin täällä keski-euroopassa suurin osa ihmisistä elää.

Vierailija
20/28 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan vie roskat tai tiskaa kattiloita. Yleensä iltapäivällä ei ole mitään suurempaa tekemistä. 

Teen ruoan ja katan pöydän valmiiksi ja laitan annoksen miehen lautaselle. Viikonloppuisin menee ehkä lasten kanssa puistoon. Illalla kun olen lenkillä niin mies yleensä netissä. Antaa kyllä huomiota lapsille. 

Joskus mieskin tekee ruokaa, mutta itse tykkään kokata, joten ehdin lähes aina ensin. Minä myös pesen pyykit ja viikkaan ne kaappeihin, vaihdan lakanat ja teen viikkosiivouksen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi