Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

leikkaanko pitkähkön tukkani vai en? palstan mielipide.

Vierailija
11.11.2020 |

Olen 56-vuotias nainen. Minulla on aina ollut vahva taipuisa tukka, lapsena vaalea, nuorena kullanpunainen, kolmekymppisenä punaruskea. Sitten aloin sitä värjäämään ja sävyttelemään, niin kuin varmaan useimmat siinä iässä. Kolmevuotiaana se ulottui takamukseen, neljävuotiaana leikattiin sotkeentumisen vuoksi, kahdeksan vanhana se oli taas vyötärölle, 11-vuotiaana leikkautin sen lyhyeksi, ja lyhyt se on ollut sen jälkeen kunnes kolmisen vuotta sitten päätin vielä kerran antaa sen kasvaa.

Nyt se on lapaluumittainen, edelleen tuuhea ja taipuisa. Hiustani vaalennetaan säännöllisesti, koska suurin osa hiuksistani on tyvestä aivan valkoista, mutta takaosa on kovinkin tummaa tyvikasvultaan. Vaalennuksen vuoksi hius vaatii vielä enemmän hoitoa kuin pitkä tukka yleensä. Eli käytän hiusnaamioita 1 - 2 kertaa viikossa, kuivan hiuksen shampoota, sekä märkänä hiukseen laitettavia hoitoaineita että hiukseen jätettäviä hoitoaineita. Toki hius tällä kaikella hoitamisella onkin kiiltävä ja hohtava. Sitä ei juurikaan käsitellä, koska se on luonnostaan ihan riittävän taipuisa, ei littaannu eikä rasvoitu.

Mutta aika homma siinä on. Jo peseminen on iso työ. Nuorena pidin hiukseni lyhyenä monista syistä, mutta yksi tärkein oli, että kasvaessaan hius alkoi olla kivulias: raskas pitkä tukka vääntyili esim. nukkuessani, ja kiskoi päänahkaa. Nytkin samanlaista kipua on alkanut tulla (paljon pidemmässä pituudessa kuin nuorena, ehkä hius ei ole enää yhtä raskasta). Lisäksi vaalennettu hius rajoittaa elämääni. Uimahalleissa uiminen on rajoitettua, koska kloorivesi vihertää hiusta. Kesäpaikkamme kaivovesi on rautapitoista, mikä taas lisää keltaisuutta, joten pesuvesi kesämökille pitää kantaa kotoa. Tosiasia on, että ikinä elämässäni en ole tuhtannut näin paljon hiusteni kanssa kuin nyt.

Tuttavat ihastelevat hohtavaa vaaleaa hiuspehkoani ja moittivat minua kun uhkailen hiustenleikkuulla. Miesystäväni mielestä olen upea ja seksikäs ja nuorekas blondi. Ystävättäreni ihastelevat, miten upeita kampauksia hiuksistani saa (no saahan niistä kyllä, jos jaksaa touhuta - oma ratkaisuni on yleensä poninhäntälenksu). Ajattelin leikata koko pään siiliksi ja antaa kasvaa niin laikulliseksi kuin on kasvaakseen (etuosa valkoinen, takaosa näköjään erittäin tumma punaruskea; luultavasti siellä on hopeaakin joukossa).

Mitäs ehdotatte? Olen normaalipainoinen (164 cm, 59 kg) sirorakenteinen ja melko "hento", vaaleaihoinen ja omasta mielestäni kohtalaisen ryppyinen, monen väittämänä nuoren näköinen mutta omasta mielestäni ihan ikäiseni näköinen.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään pahalla, mutta siilitukka tuon ikäisellä naisella saa minut ajattelemaan ensisijaisesti jotain sairautta - tai siis syöpää. Voisiko tukkaa leikata niin, että jäisi vähän pidemmäksi?

Vierailija
22/33 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään tapauksessa leikkaa, ainakaan lyhyeksi tai siiliksi. Lyhennä vaikka ns. long bob-pituuteen. Pidemmät hiukset ovat upeat, varsinkin jos ovat paksut, kuten sinulla. Lyhyet hiukset tekevät vanhemmista naisista miehekkäitä, sori vaan. Siilitukka ja siihen vielä ruutupaita, niin Seijasta tulee Seppo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt tukka on vaikeampi laittaa kuin pitempi. Älä leikkaa kaunista tukkaasi lyhyeksi. Leikkuuta hartioille tai sentin pari hartioitten yläpuolelle ulottuvaksi. Eihän hiusten pesu mikään iso vaiva ole, pese kork. 2 kertaa viikossa. Voithan tummentaa pari astetta, esim. vaalea kullanruskea. Tai antaa olla vaaleana.

Vierailija
24/33 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä leikkaa, jollet halua muuttua näkymättömäksi tai maskuliiniseksi. Hiuksilla on todella suuri merkitys naisen viehätysvoimaan sekä siihen, miten muut (etenkin miehet) naisen näkevät.

Voit toki voimaantua niin kuin moni muu ikäisesi ja väittää, ettet välitä tippaakaan muiden mielipiteistä, mutta se voi tulla kovana iskuna, kun et yhtäkkiä enää saakaan huomiota keneltäkään.

Vierailija
25/33 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siili??? 

Vanhalla naisella? En ole ikinä nähnyt.

No ensi viikolla näet. Minua voi katsella Helsingin keskustan alueella.

t. aloittaja, joka päätti leikkauttaa tukkansa tyvikasvun mittaan eli tällä hetkellä muutaman millin. Varasin jo ajankin. Takana taas yksi tukala yö kuuman ja vääntyilevän hiuspehkon kanssa.

Vierailija
26/33 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinua mietityttää, ota askel siihen suuntaan. Leikkauta hiuksia vähän, esim. 10-15 cm ja katso, onko se suunta, josta pidät. Suurissa ja radikaaleissa muutoksissa on se vaara, että tulee katumapäälle ja tilanteen korjaaminen kestää tosi kauan.

Mutta hei: 164-senttinen ja 59-kiloinen nainen ei kyllä ole siro eikä hento! t. 10 cm pitempi ja samanpainoinen nainen, joka ei ole koskaan ajatellut olevansa muuta kuin normaalivartaloinen ja hoikahko

Vierailija
27/33 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se siili kannattaa sitten myös värjätä. Maantienharmaa siili saa näyttämään sairaalta.

Vierailija
28/33 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuon tekstin perusteella älä leikkaa. En jaksanut lukea, mutta kun kirjoitat tuollaisen romaanin yksinkertaisesta asiasta, olet selvästi päättämätön jahkailijatyyppi.

Jostain luin ajatuksen: Nainen joka muuttaa kampaustaan on aikeissa muuttaa elämäänsä.

Ap ei aio muuta kuin jaaritella.

Vierailija
29/33 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä leikkaa! Siiliksi ainakaan. Sinuna ehkä vähän lyhentäisin ja tummentaisin. Pitkät ja hyvinvoivat hiukset ovat niin kauniit.

Miten muuten pidät hiuksiasi yöllä? Mulla on hiukset alaselkään ja pistän yöksi vaan ylös sotkunutturalle. En pysty nukkumaan hiukset auki juurikin repimisen takia ja tuntuu että kuristun.

Vierailija
30/33 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinua mietityttää, ota askel siihen suuntaan. Leikkauta hiuksia vähän, esim. 10-15 cm ja katso, onko se suunta, josta pidät. Suurissa ja radikaaleissa muutoksissa on se vaara, että tulee katumapäälle ja tilanteen korjaaminen kestää tosi kauan.

Mutta hei: 164-senttinen ja 59-kiloinen nainen ei kyllä ole siro eikä hento! t. 10 cm pitempi ja samanpainoinen nainen, joka ei ole koskaan ajatellut olevansa muuta kuin normaalivartaloinen ja hoikahko

Joo, ei ole. Itse olen saman mittainen ja tuon painoisena aloin pursuta ulos s-koon vaatteistani. Piti aloittaa elämäni ensimmäinen laihdutus. Nyt 55-kiloisena en vieläkään sanoisi itseäni hoikaksi vaan ihan normaalipainoiseksi.

Vierailija
31/33 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako naiset tehdä yhtään mitään päätöksiä itse vai pitäisikö ne kaikki laittaa edunvalvontaan jos edes hiuksien kohtaloa ei osata itse päättää? Ehkä miehet ovatkin oikeassa, naisten paikka on kotona eikä ne kykene aikuiseen elämään ilman holhoojaa.

Vierailija
32/33 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne sinua, en ole koskaan nähnyt edes kuvaa sinusta. Miksi minulla olisi jokin mielipide juuri sinun tukkasi pituudesta? Teet ihan niin kuin itse haluat.

Vierailija
33/33 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et! En lulenut kuin otsikon mutta et.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän