Miksi te jotkut naiset haisette? (Yleiset vessat)
Joskus kun jonottaa johonkin vessaan niin sietä tulee vastaan tyrmäävä silakanhaju tai sitten ummehtunut kusen lemahdus. Kaiken lisäksi pisaroita renkaalla. Miksette hoida ja huolla itseänne haisulit?
Kommentit (37)
Ihmisten eritteet nyt vaan yleensä haisee. Jos se häiritsee teitä, niin älkää menkö niihin yleisiin vessoihin. Te joita yleisten vessojen haju häiritsee, tyhjätkää perusteellisesti rakkonne ja peräsuolenne ennen kotoa lähtöä ja ajoittakaa syömisenne ja nesteiden nauttiminen sillä tavalla, että virtsaamisen ja ulostamisen tarve ei sitten yllätä julkisella paikalla ja säästäkää ne omat tuoksuttomat tuotoksenne omaan vessanpönttöönne.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 15:03"]
Ei se varmaan omaan nenään haisekaan, mutta toisen hajut kyllä haistaa. Sama ilmiö kun itse käy kusella, niin ei haise, mutta kun menee vaikka perheenjäsenen jälkeen vessaan, niin sen kusen kyllä haistaa. Toiset enemmän, toiset vähemmän. Voihan olla, että AP on itsekin kärypimppi, muttei haista sitä itse.
[/quote]
Jos on ollut ihan kunnolla iso hätä, niin kyllä sen poikkeuksetta haistan. Tosin vastaava hätä jonkun toisen jäljiltä varmastikin haisee vielä pahemmalta... :-)
En ikinä pissaisi istumalla renkaan päälle ilman suojaa. Eli levitän reilusti WC-paperia koko renkaan mitalta.
Näin olen opettanut tyttärellenikin.
No ihan omaksi ilokseni. Ei oo mun vika että sä tuut nuuskimaan just sillon!
No ei vaan, ehkä se on pesemättömyys, tai sitten se että pieneen kopperoon mennään niin peräkkäin lähinnä virtsaamaan tai ulostamaan. Ei kenenkään kusi vettä sentään ole. Pisarat renkaalla ovat muuten vielä pientä siihen verrattuna mitä venäläiset saavat aikaan yleisessä vessassa. Itä-Suomessa on paikoin jopa kuvalliset ohjeet siitä miten vessanpöntölle istutaan, kun venakot kusevat seisaaltaan välttääkseen pöpöjä. Eihän niitä pöpöjä olisi koppi ja istuin täynnä jos ne tajuaisivat kusta istuviltaan...
Kaikista ärsyttävintä on mennä vessakoppiin jonkun sellaisen jälkeen joka on käynyt purkamassa kolmen viikon ummetukset ja makkaraperunapierut sinne eikä se löyhkä ehdi haihtua sen aikana kun tirautat itse silmät hajusta kirvellen kuset ja poistut ja seuraava tulee saman tien jälkeesi sinne koppiin. Tietää kyllä ketä siitä epäillään.
Mä olen ehkä kerran tai pari kertaa elämässäni törmännyt kusiläikkiin pöntön renkaalla, mutta vettä siellä on aika usein. Joten voisiko olla kyse siitä, että ne "kusiläikät" ovat oikeasti vettä? Siis jos ihmiset käyttävät bideesuihkua, niin silloin väkisinkin läiskyy sitä vettä vähän reunoillekin. Tai jos he ovat harjanneet pönttöä jälkikäteen ja nostaneet harjan reunan yli...
ummehtunut pissanhaju kertoo nestehukasta.
Minua ei ällötä virtsan tai ulosteen haju. Kyllähän pissa ja kakka usein jollekin haisee ruokavaliosta riippuen. Kaikista pahinta minusta on kopin täyttävä pillun lemu. Hyi helkkari.
Reps :)
Kiitos päivän nauruista!
Tuo kärypimppi-sana oli minulle ihan uusi mutta aina oppii jotain uutta.
Olen joskus nuorempana työskennellyt eräässä ravintolassa ja toimen kuvaan kuului myös vessojen siivous. Miesten vessat olivat AINA paljon siistimmässä kunnossa, kuin naisten vessat, jotka olivat täynnä kustuja pöntön reunuksia, verisiä hygieniakamppeita levällään, paskaraitaa, puuteria pitkin lattiaa ym. kivaa. Sen jälkeen, kun itse olen kokenut mitä julkisten vessojen siivous on, yritän tehdä kaikkeni, jotta minun jäljiltä koppi olisi mahdollisimman siisti!
Kyllä äiti opetti minullekin että se vuorataan niillä papereilla sen jälkeen kun se on pyyhitty vaikka siinä ei mitään näkyisikään. Taittaa niitä papareita vähän renkaan alle ja toistensa alle niin ei mikään ilmavirta niitä vie. Kyllähän siinä aikaa menee minuutti-kaksi kun sen tekee, mutta sillä tavalla tuntuu kivemmalta istua siihen. Ties mikä hyppykuppapimppi siinä on mua ennen istunut.
Vältän kyllä julkisia vessoja viimeiseen asti. Työpaikan (toimisto) vessat vielä menee, tosin niissäkin vuoraan sen pöntön. Jos on ihan pakko mennä niin menen, muuten pidättelen ja odotan kotivessaa.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 17:20"]
Kyllä äiti opetti minullekin että se vuorataan niillä papereilla sen jälkeen kun se on pyyhitty vaikka siinä ei mitään näkyisikään. Taittaa niitä papareita vähän renkaan alle ja toistensa alle niin ei mikään ilmavirta niitä vie. Kyllähän siinä aikaa menee minuutti-kaksi kun sen tekee, mutta sillä tavalla tuntuu kivemmalta istua siihen. Ties mikä hyppykuppapimppi siinä on mua ennen istunut.
Vältän kyllä julkisia vessoja viimeiseen asti. Työpaikan (toimisto) vessat vielä menee, tosin niissäkin vuoraan sen pöntön. Jos on ihan pakko mennä niin menen, muuten pidättelen ja odotan kotivessaa.
[/quote]
Miten sulla menee minuutti - kaksi siihen pöntön vuoraamiseen? Teetkö sä jotain origameja niistä?
Ei ihme että kaikki kommentoi mun nopeaa vessassakäymistä. Se on housut alas, suoritus, pyyhintä ja - humalatilasta riippuen - housut ylös.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 17:06"]
Olen joskus nuorempana työskennellyt eräässä ravintolassa ja toimen kuvaan kuului myös vessojen siivous. Miesten vessat olivat AINA paljon siistimmässä kunnossa, kuin naisten vessat, jotka olivat täynnä kustuja pöntön reunuksia, verisiä hygieniakamppeita levällään, paskaraitaa, puuteria pitkin lattiaa ym. kivaa. Sen jälkeen, kun itse olen kokenut mitä julkisten vessojen siivous on, yritän tehdä kaikkeni, jotta minun jäljiltä koppi olisi mahdollisimman siisti!
[/quote]
Mä olen ollut hyvin monessa eri ravintolassa asiakkaana ja käyttänyt sekä miesten että naisten vessoja (noin periaatteessa. käyn miesten vessassa, jos siellä ei ole jonoa ja naisten vessassa on kymmenen ihmisen jono). Lähes aina miesten vessa on törkyisempi. Lähes aina.
Kantakaahan kassissanne wc-raikastin sprayta, niin takaatte oman ja toisten ihmisten wc-käynnit raikkaina.
Tunnustan, mä oon kärypimppi!
Mä aina rukoilen että vessassa ei olisi ihmisiä jonottamassa mun koppiin koska mun pissa tosiaankin haisee ihan kamalalta.
Peseytymättömyydestä se ei voi johtua koska käyn kyllä suihkussa joka päivä. Nestehukka voisikin olla syynä sillä juon vettä päivän aikana ehkä pari pientä lasillista....
Tiettyyn aikaan kuukaudesta kyllä ihan itse toosakin haisee tosi pahalle, what's wrong with me!?
[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 18:01"]
Kantakaahan kassissanne wc-raikastin sprayta, niin takaatte oman ja toisten ihmisten wc-käynnit raikkaina.
[/quote]
Kukkasten ja paskan yhteishaju onkin ihanan freesi kombo.
En ole ikinä nähnyt kusipisaroita naisten vessojen renkailla, vaikka olen ollut töissä ostoskeskusten yleisiä vessoja siivoamassa. Vesipisaroita kyllä olen nähnyt. Miesten vessoissa taas kusta roiskitaan seiniä ja lattioita myöten (ette usko, miten ylös ne pisarat päätyvät, ja kyllä, kyseessä on hajusta päätellen nimenomaan kusi). En siis oikein tajua, missä vessoissa tämän ketjun naiset käyvät.
Naisten vessojen lattiat kyllä ovat aina nurkkia myöten täynnä niitä papereita, joiden siivoamiseen kuluu yhtä paljon aikaa kuin niiden miestenvessojen kusiroiskeiden hinkkaamiseen! Hävetkää, vuoraajat, kun ette osaa siivota jälkiänne! Nytpä sain tietää, mistä sekin johtuu.
Yksinkertaisin keino varmistaa istuinrenkaan kusettomuus on pyyhkäistä se kostutetulla vessapaperilla ennen ja tarvittaessa jälkeen asioinnin. Neurootikot voinevat käyttää desinfioivaa liinaa.
Ei se pönttö haise pissalle, jos kaikki osuisi veteen tai edes sille alueelle, joka huuhdellaan. Valitettavasti osa pissaa seisoviltaan ja silloin roiskuu pissaa ympäriinsä, myös sen pissaajan kengille jos seisoo pöntöllä.
Itse nostan jalalla renkaan ylös jos pissaan seisoviltaan, en todellakaan siivoa muiden pissaa pois.