Miten pitkällä teillä on jouluvalmistelut?
Kommentit (38)
Niin pitkällä kuin pippuri kasvaa.
Ei ole käynyt mielessäkään minkäänlaiset jouluvalmistelut. Ehkä parille sukulaiselle jossain vaiheessa (viime tipassa) laitan kortit.
Valot laitettu ulos..tulevana viikonloppuna ajattelin siivota ja laittaa sisällä joulukoristeet esiin. Voisi leipoa myös pipareita ja paista ensimmäiset tortut..
Jouluradio on viritelty jo autoon - kanavasurffailen sinne välillä jos sattuisi tulemaan mieleinen kappale..
Mies lupasi hoitaa lapsen lahjat tänä vuonna. Kummilapsille pitäisi keksiä jotain pientä. Muuten ei tartte lahjoja ostella - panostetaan ruokaan ja tunnelmaan
Ihana aloittaa fiilistely ajoissa
Kiitospäivä on seuraavana, joten aloitetaan vasta sen jälkeen
Viimeisinkin villasukkiin on langat ostettu. Suvun entinen himoneuloja ei enää aivoinfarktin aiheuttaman toispuoleisen osittaisen halvauksen vuoksi neulo ja suku on harmitellut, kun ei oo pariin vuoteen saanut uusia villasukkia, joten minä ajattelin kokeilla saisinko kaikille ne perinteiset sukat pakettiin tänä vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Kiitospäivä on seuraavana, joten aloitetaan vasta sen jälkeen
Juhlitteko Amerikassa vai Suomessa?
En ole oikeastaan edes muistanut koko joulua. Eli eipä ole tullut mietittyä lahjoja tai koristeita lainkaan... Ehkä pitäisi jotain lahjoja alkaa jo miettimään hiljalleen. Joulut ja syntymäpäivät ovat yksinäiselle ihmiselle helppoja juhlia kun ei joko tarvitse miettiä lahjoja lainkaan, tai sitten vain tyyliin vanhemmilleen ja sisaruksilleen korkeintaan.
Terveisin Naispelko27
Joululiinat on pöydillä. Verannalle laitettu Gallunat ja seinälle koivunoksa(aito) valoineen. Ulko- ja sisälyhdyissä olen poltellut kynttilöitä lokakuusta alkaen. Varsinaisen koristelun teen 6.12 jälkeen.
3 lahjaa jo lapselle ostettu. Vähän olen suunnitellut joulupöytää ja uusi lyhty olisi hyvä pihalle. Siinäpä se.
Lastenlasten ja näiden vanhempien lahjat on hankittu. Aikuiselle kotona asuvalle lapselle on vielä hankkimatta. Äidilleni on sukat vielä kutomatta ja yhdelle lapsenlapselle ja tyttären kummitytölle. Puolisolle on vielä hankkimatta.
Ulos on laitettu jouluvalot, muttei vielä päällä. Koristushommat ja ruoka-asiat vasta jouluviikolla.
Lahjat omaisille ostettu ja jopa annettu. Mitä sitä joulua odottamaan, iloa tarvitaan varsinkin nyt pimeälle marraskuullekkin. Ystävän lahjakassia pitää vielä täydentää, saa sen lauantaina. Jouluruoat luonnollisesti ostan joulukuun aikana, varmaan viikkoa ennen aattoa.
Tuntuu kyllä hyvältä että toi lahjarumba on hoidettu, ja saa sitten jouluna vaan nauttia.
Kaikki lapsen lahjat (3 lahjaa) jo hankittu. Uudet jouluvalot ostettu mutta ei vielä viritetty paikoilleen. Rusinat, pähkinät sun muut ostettu.
Joululahjat melkein hankittu. Muut valmistelut ehtii lähempänä.
Vierailija kirjoitti:
Joululiinat on pöydillä. Verannalle laitettu Gallunat ja seinälle koivunoksa(aito) valoineen. Ulko- ja sisälyhdyissä olen poltellut kynttilöitä lokakuusta alkaen. Varsinaisen koristelun teen 6.12 jälkeen.
Se on Calluna, ei Galluna.
Asun yksin, en juurikaan laita joulua etukäteen. Jouluksi ostan joulukukka- asetelman. Tonttuja koristeina. Jouluruoat teen itse, laatikot, rosollit ym.
Eipä sitä tuu yksin asuvana sinkkuna laitettua mitään joulujuttuja.
M38