Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tuntuu kuin olisin pettänyt miestäni :(

Vierailija
06.03.2014 |

Jouduin n.vuosi sitten seksuaalisen rikoksen uhriksi. Koko vuoden olen kamppaillut mielenterveyteni kanssa stressireaktiosta, paniikkihäiriöstä vakavaan masennukseen. Lääkitys on, mutta ei omasta mielestäni oikein auta. Rauhoittavista on apua fyysisiin oireisiin.

painajaiset raiskauksista ja kidutuksista ovat kammottavia, ne ovat niin eläviä. Joka aamu herään tunteeseen että olen vastoin tahtoani pettänyt miestäni. Tämä tunne vain vahvistuu koko ajan.

mitään läheisyyttä ei minun ja mieheni kanssa ole ollut vuoteen. En pysty ns. ottamaan vastaan enää hänen läheisyyttä, en halausta en suukkoja en mitään.

vuosi sitten olin elämää rakastava energinen rakastava vaimo. Nyt vain raato, joka yrittää selvitä päivä kerrallaan. Olen tuhonnut avioliittomme, elämämme.

tiedän etten ole miestäni pettänyt, eikä syy ole minussa, Se on tehty jo selväksi oikeudessa sekä terapiassa satojen tuntien aikana. Mutta en pääse tästä tunteesta eroon. Odotan vain sitä päivää, kun olo normaali ja saan taas jatkaa elämääni rakastamani miehen kanssa niin kuin se oli 14 vuotta ennen tätä kaikkea.

koska tämä helvetti loppuu.....

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8:lle mitä tuolla tarkoitat? Kuulostaa kuin toivoisit jotakin pahaa. Ymmärsinkö väärin?

ja en ole ap

Vierailija
22/27 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tosi vahva kun olet jaksanut oikeudenkäynnin (josta varmaan tuli joku ihan naurettava pikkutuomio) ja puida asiaa terapiassa. Olen ihan varma, että pääset asiasta yli, koska olet selvinnyt ensimmäisestä vuodestakin. Sinä et ole pettänyt ketään. Et ole myöskään tuhonnut liittoasi, vaan se raiskaaja on yrittänyt tuhota sen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mikö ääliömäinen kommentti on 7. Et taida tietää mitään traumaattisista kokemuksista, tai et varmasti ole sellaista kokenut. Ap:n kokemus on ehkä jotain muuta kuin ero poikaystävästä, vanhempien ero, rahat loppu tai asunto alta...

Ap:lle hali. Mitä oletkaan joutunut kokemaan. Onko terapia auttanut, auttaisiko terapeutin vaihto. Ole itsellesi armollinen, suhtaudu kokemukseen kuin suhtautuisit parhaan ystäväsi kokemukseen. Keskeytä välittömästi sellaiset ajatuksesi, jotka saavat sinut voimaan pahoin. Käy terapiassa asioita läpi, muuten yritä kääntää ajatuksesi valoon. Anna itsellesi terapian lisäksi tarvittava määrä, esim pari krt viikossa iltoja, jolloin tunnin-parin ajan käsittelet asiaa mielessäsi tai esim piirtämällän tai kirjoittamalla, silloin et saa miettiä muuta. Eli parin tunnin ajan oikein vellot siinä suossa. Tämä menetelmä auttaa joitakin.

Vierailija
24/27 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeuttia olen juuri vaihtamassa. Hän ei oikein sovellu minulle. Ei halua puhua niistä asioista mistä itse haluaisin. Keskittyy vain niihin mitä olemme jo käyneet läpi ja joista olen päässyt jo yli. Tuntuu että haluaa vain puhua pelkästään siitä tapahtumasta, väärällä tavalla, kerta toisensa jälkeen pitäisi kertoa yksityiskohtaisesti aina uudestaan ja uudestaan.

nyt yritän taistella vakavaa masennusta vastaan ja tätä käsittämätöntä tunnetta pettämisestä.

oikeudenkäynnistä en itse oikeastaan muista mitään. Se meni vaan sellasessa sumussa. Asiakirjoista ja oman asianajajan kanssa olen sen käynyt myöhemmin lävitse. Ja Se on kyllä totta että naurettava tuomio tuli, sai vain päiväsakkoja, ei edes ehdollista. Mutta tuomion sai.

tämä on vaan niin vaikeaa aikaa minulle. En ikinä olisi kuvitellut joutuvani kokemaan mitään tällaista. Olin joskus todella vahva ja sosiaalinen ihminen....

Vierailija
25/27 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin hali ap:lle. Kovia asioita joudut läpikäymään :/ Paljon tsemppiä ja voimia, ja kaikkea hyvää tulevaisuuteen <3

Vierailija
26/27 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda terapeuttia ja nopeasti, sairastuttaa sinua lisää. Terapian pitäisi lähteä sinun lähtökohdista, ei hänen tirkistelyn halusta.

Vierailija
27/27 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon voimia ja jaksamisia sinulle ap! Minutkin on raiskattu ja olen käynnin oikeudessa. Se oli hyvin raskasta, itkin vain kokoajan. Olen käynyt myös terapiassa. Olo oli ja on edelleenkin välillä aivan kauhea, saatan alkaa itkemään yhtäkkiä.

Itsellenikin tuli tunne että olisin pettänyt miestäni, vaikka en ole ja vika ei ollut minun. Tuli niin likainen, saastainen ja hirveä olo. Syyllistin itseäni monesti, ajattelin että olisin varmasti voinut tehdä asioita toisin, mitä olisin voinut tehdä toisin, olenko minä tässä se syyllinen? Ei, en ole. Sitä terapeuttikin koittanut jankata päähäni.

Sinä, kuten minäkin, olemme uhreja. Raiskaus on vakava rikos. Se ei ole naisen vika. Se pitäisi pystyä ymmärtämään. Et ole pettänyt miestäsi, sinut on raiskattu!! Tahtomattasi!!

Anna itsellesi aikaa parantua. Kyllä se siitä. Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme