Onko sinulla usein/harvoin "huono päivä"?
En ollut ikinä ennen ajatellut että jotkut päivistäni olisivat erityisen huonoja tai hyviäkään. Kunnes yksi täysin vieras ihminen alkoi puhua jotain huonosta päivästään. Jäin ihmettelemään että ovatko ne tavallisia? Analysoiko ihmiset usein päiviensä laatua?
Kommentit (7)
Ei se suuremmin anamysointia tarvitse. Useampi ikävä asia satuu peräkkäin saman päivän ajalle. Nuo ikävät asiat vaikuttavat mielialaan ja kun valmiiksi vituttaa ja on alakuloinen pienimmätkin vastoinkäymiset tuntuvat raskaammilta. Mulla on harvoin huonoja päiviä, mutta kyllä niitä aina joskus on. Koitan lopettaa tuon lumipalloefektin mhdollisimman aikaisin kuuntelemalla iloista musiikkia ja keskittymällä asioihin jotka antavat minulle iloa ja olemalla armollinen itselleni.
Jos huomaan että rupean hutiloimaan kiireessä, yhtäkkiä liikenteessä sattuu vaikka punaisien valojen sarja, tapahtuu joku harmittava kömmähdys ja kaikki lyhyen ajan tai päivän sisällä, tiedän olla erityisen varovainen ja rauhallinen ja varata aikaa rauhassa ololle koska huonot tuulet ovat silloin liikkeellä. Vahinkoa ei pääse todennäköisemmin tapahtumaan jos osaa olla maltillisesti myrskyn silmässä. Ja kun on ollut tarpeeksi pitkän aikaa reagoimatta, huonot tuulet ovat menneet ohi. On ollut päiviäkin kestäviä outoja huonoja tuulia mutta niiden läpi voi surfata kun ei menetä maltiiaan. Mindfulness on pop huonojen tuulien aikana.
En mieti päivän laatua, vaan niitä epäonnistumisiani, joilla pilaan kaiken.
Työttömänä kaikki päivät ovat samanlaisia. Lähes aina ne ovat huonoja päiviä. Haluaisin vain nukkua koko ajan.
Mun entisessä työpaikassa oli vähän väliä jollain huono päivä ja oli ihan ok, että se näkyi sitten kaikille eikä tiuskimisesta saanut pahoittaa mieltään tai kritisoida ko. henkilön käytöstä millään tavalla. Minusta tuo oli vaan täysin asiatonta, että aikuiset ihmiset räjähtelevät työkavereilleen, koska nyt on huono päivä.