Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä ei kerro itsestään mitään

Vierailija
06.03.2014 |

minä olen kertonut syvällisistä ja kipeistä asioista. En tahtoisi pitää terapeuttina vaan tasapuolisena ystävänä. Ei vaan ole mahdollisuuksia, kun emme ole tavanneet kasvokkain pitkään aikaan. Kirjoittaneet vain.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain voi olla erittäin hyvä syy sille, miksi haluavat pitää perheasiansa ja osoitteensa salaisena. Taustalla voi olla esimerkiksi turvallisuussyitä. Todennäköisesti sinä et ole tämän henkilön mielestä ystävä, vaan joku muu tuttava.

On oikeasti ärsyttävää, että jotkut eivät tajua olla utelematta yksityisasioita. Jokainen osaa kertoa perheestään ja muusta sellaisesta oma-aloitteisesti, jos haluaa. Mitä kiksejä jotkut saavat siitä, että saavat toisen avautumaan utelun seurauksena omista ongelmistaan ja loukkaantuu, jos ei halua paljastaa oman elämänsä kurjempia puolia? Tuleeko siitä jotenkin hyvä olo, kun saa olla toiselle "tukena" ja oma kurja elämä näyttää yhtäkkiä paljon mukavammalta, kun eipä ole ainakaan noita kaverin ongelmia...?

Vierailija
2/35 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on paossa väkivaltaista exää, on vaihtanut nimensä eikä jakele osoitettaan - aika selvä keissi. Ei halua päästä hengestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis kyllä minulla ainakin on sellaisia kavereita, joiden kanssa ei olla hirveästi puhuttu siitä, mitä menneisyydessä on tapahtunut. En tiedä missä he ovat asuneet, kenen kanssa seurustelleet, mitä töitä tehneet. Tiedän kuitenkin heidän tämän hetkisen elämän tilanteensa ja se riittää minulle. Minulle on ainakin rasite, jos tiedän liikaa jonkun ihmisen elämästä. On minulla yksi sellainenkin ystävä, jonka kanssa kerrotaan kaikki asiat peräpukamista lähtien, mutta ei sellaista kaikkien kanssa jaksaisi. Minusta ystävillä voi olla erilaisia funktioita. Ja jonkun kanssa voi ihan hyvin olla vaan tuollainen " pinnallisempi" ystävyys. 

Vierailija
4/35 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voi kertoa millainen ihminen ei avaa itsestään juuri mitään. Sellainen joka on sanonut hyvästit menneisyydelle ja sitä päätöstä pitäisi jokaisen kunnioittaa. Mä olen yksi näistä ihmisistä. Onneksi tielleni on osunut sellaisia ihmisiä jotka ovat halunneet tutustua nimenomaan minuun, eivät sukulaisiini tai eksiini vaan minuun. 

Vierailija
5/35 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuollaiseen ystävään pitäisi suhtautua? Pitää yksin monologia itsestäni?

Vierailija
6/35 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 22:05"]

[/quote]

Anna tilaa.

Vierailija
7/35 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 22:13"]

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 22:05"]

[/quote]

Anna tilaa.

No jos saat jotain siitä, että olet yksipuolinen suhteen ylläpidossa.

[/quote]

Vierailija
8/35 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siitä saa? Jotain alitajuista tyydytystä?

Vierailija
9/35 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 22:26"]

[/quote] Läheisriippuvaiselle kuka tahansa kelpaa.

Vierailija
10/35 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 22:34"]

[/quote] Perustele?

Vierailija
11/35 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 22:44"]

[/quote] Perustele?

[/quote] Koska läheisriippuvuus.

Vierailija
12/35 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, että olette ystäviä? Mistä tiedät?

Vierailija
13/35 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 22:48"]

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 22:44"]

[/quote] Perustele?

[/quote] Koska läheisriippuvuus.

[/quote]

Koska läheisriippuvuus? Mitä tuo tarkoittaa, minä en ymmärrä.

Vierailija
14/35 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 03:39"]

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 23:10"]

Oletko varma, että olette ystäviä? Mistä tiedät?

[/quote]

Samaa ajattelin. Jos ap:n ystävä ei halua nähdä kasvokkain, vaan vain kirjoitella, se voi tarkoittaa, että haluaa pikkuhiljaa vähentää yhteydenpitoa.

[/quote] Mitä muita merkkejä?

Vierailija
15/35 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 08:17"]Minullakin on tuttava, joka kyselemällä kyselee aina kaiken mitä kuuluu. Kun yritän kääntää puheen vastavuoroisesti häneen, hän vastaa hyvin lyhyesti ja ympäripyöreästi. Se tuntuu siltä kuin hän ei luottaisi minuun, mutta olisi mahdottoman utelias ihmisten elämistä ja juoruilisi niistä jollekin kolmannelle taholle. Tekee mieli itsekin vetäytyä, mutta en osaa jotenkin nipistää vain suuta kiinni, kun toinen "tenttaa".

[/quote]

Kuulostaa tosi tutulta. Esim. Juuri kerroin aika paljon mun vakavasta tilanteesta (joo tyhmasti tein) (joo ei toimi a kirjain) ja sitten kun kysyin heidan omasta tilanteesta niin kappas ei viitti edes vastat sen jalkeen. Eika edes moikkaa. Vaan pelleksi haukutaan vaikka hanen aiti olikin se jeta haukkui.heilla ei ole siihen varaa... no mutta enaa en avaudu mistaan

Vierailija
16/35 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, minulla on ollut tuttuja jotka kertovat kaikki ja olen vähentänyt kun en jaksa. On aika isoja omia murheita, joilla en halua kavereita vaivata. Minä tarvitisisin juuri sellaisen kaverin, jonka kanssa saisi unohtaa murheet, mutta ei löydy. 

Vierailija
17/35 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kenenkään ole pakko kertoa enempää kun mitä haluaa ja miltä tuntuu.

Vierailija
18/35 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan ole samallainen tilanne, mutta minun kaveri taas ei ole kertonut itsestään mitään. Tiedän hänen etunimensä ja nykyisen sukunimen, ikänsä suurinpiirtein ja edellisen paikkakunnan. Yhtäkkiä vuosien jälkeen sain tietää hänen olleen naimisissa ja silloin tajusin, etten todellakaan tunne häntä en tiedä syntymäpäivää en edes onko hän seurustellut, onko lapsia tai mitä hän harrastaa.

Hän ei kerro itsestään yhtään mitään edes kysymällä.

Soittelee silti jatkuvasti ja haluaa nähdä enkä jaksa enää, koska en tunne kyseistä ihmistä ollenkaan. Kahvilla kun käydään juttelemme lähinnä hevosista ja tilanne on väkinäinen.

Luulisi että tässä vaiheessa tietäisi harrastuksista tai elämästä edes jotain!

En puhu itsestäni paljon edes kavereille ja tutuille sellaisia arkoja asioita vaan ihan normaaleja keskusteluaiheita, mutta tiedän kuitenkin heidän lapsiluvun, miehen nimen, lemmikit, harrastukset, mitä he tykkäävät tehdä ja juoda viihteellä näin esimerkkinä.

Läheisimmän ystäväni joita näen yhtä usein kun tätä kaveria heistä taas uskon tietäväni lähes kaiken.

Kerran tämä ihminen on puuskahtanut kuinka häntä vituttaa utelu ja se kun ihmiset kyselevät hänen elämästään siksi en olekkaan kysellyt, mutta on tämä vaikeaa olla ja nähdä ihmistä josta ei tiedä edes oikeaa nimeä. Kieltämättä myös hieman pelottavaa. Mitä niin suuria luurankoja voi kaapissa olla jos ei pysty kertoa edes missä asuu?

Vierailija
19/35 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 05:46"]

minä olen kertonut syvällisistä ja kipeistä asioista. En tahtoisi pitää terapeuttina vaan tasapuolisena ystävänä. Ei vaan ole mahdollisuuksia, kun emme ole tavanneet kasvokkain pitkään aikaan. Kirjoittaneet vain.

[/quote]

Kaikki eivät vain halua puhua oman elämänsä traumoista ja kipupisteistä. Itsekään en vuodata koskaan murheitani ystävilleni, koska en koe saavani siitä mitään apua.

Vierailija
20/35 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on tuttava, joka kyselemällä kyselee aina kaiken mitä kuuluu. Kun yritän kääntää puheen vastavuoroisesti häneen, hän vastaa hyvin lyhyesti ja ympäripyöreästi. Se tuntuu siltä kuin hän ei luottaisi minuun, mutta olisi mahdottoman utelias ihmisten elämistä ja juoruilisi niistä jollekin kolmannelle taholle. Tekee mieli itsekin vetäytyä, mutta en osaa jotenkin nipistää vain suuta kiinni, kun toinen "tenttaa".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan