Miten hukkaan KTM.n koulutus menee jossain controllerina?
Siellä painaa tusinatradenomien kanssa menemään.
Kommentit (20)
Suomessa melkein kaikkien koulutus menee hukkaan eikä tuo ole pahimmasta päästä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tradet ole controlleita.
Aivan hyvin voi olla. Olen tehnyt controllerin hommaa kv yrityksessä tradenomin papereilla.
Tuolla asenteella et tule menemään hukkaan työelämässä laisinkaan.
Aika harvaan pörssiyhtiöön ainakaan pääsee konserniin töihin, jos ei ole KTM tai useamman vuoden työkokemus + AMK. Vastavalmistuneet AMKit voi mennä tekee vaikka ostoreskontraa.
Joku osaavampi tradenomi vienyt varmaan monelta "akateemiselta" paikan nenän edestä, kun jaksetaan tradenomeja polkea.
Olen tradenomi YAMK ja alaisenani on KTM, FM ja muita AMK-tradenomeja .
Se on kuule kiinni siitä, miten osaa saamansa tietoa soveltaa ja miten sitä käyttää, ei kiinni tutkintonimikkeestä tai siitä, kuinka kauan koulun penkillä istui, tai edes minkä koulun penkillä istui.
Entinen pomoni on merkonomi ja jäi eläkkeelle 44-vuotiaana yrittäjänä vaurastuneena. Ei mikään turha äijä.
Vierailija kirjoitti:
Joku osaavampi tradenomi vienyt varmaan monelta "akateemiselta" paikan nenän edestä, kun jaksetaan tradenomeja polkea.
Olen tradenomi YAMK ja alaisenani on KTM, FM ja muita AMK-tradenomeja .
Se on kuule kiinni siitä, miten osaa saamansa tietoa soveltaa ja miten sitä käyttää, ei kiinni tutkintonimikkeestä tai siitä, kuinka kauan koulun penkillä istui, tai edes minkä koulun penkillä istui.
Entinen pomoni on merkonomi ja jäi eläkkeelle 44-vuotiaana yrittäjänä vaurastuneena. Ei mikään turha äijä.
Jotenkin hauskaa päteä sillä, että on itseään korkeammin koulutettuja alaisia, aivan kuin se olisi jotenkin outoa tai joku meriitti. Kuulostat appiukoltani.
Tradenomi on aivan onneton pilipalitutkinto. Ei voi mitenkään verrata yliopistotutkintoihin.
Mun tutuista moni on aloittanut controllerina KTM:nä ja osa toimii CFO-roolissa hyvillä tuloilla. Osalla HT tai jopa KHT.
Tradenomina toki voi olla hankalampaa.
Vierailija kirjoitti:
Tradenomi on aivan onneton pilipalitutkinto. Ei voi mitenkään verrata yliopistotutkintoihin.
No sehä se ja sit se onneton yliopistutkinnon omaava henkilö nysvää tradenomien työssä controllerina.
Jaa, kaikki tuntemani controllerit ovat tradenomeja. KTM:t ovat talousjohtajia tms.
Mikä on controller? Eihän näistä linkkarititteleistä ota enää selvää einarikaan
Vierailija kirjoitti:
Onko se vielä helpompi kuin ktm?
Samahan se on jos AMK- tai opistoinssi on toimitusjohtaja ja dippainssi vain projektipäällikkö? Ota tai jätä.
Monet lahjakkaat tutut ainakin ovat aloittaneet controllerina.
Mun kaveri aloitti työuransa controllerina isossa pörssifirmassa ja hänellä oli siinä vaiheessa KTM ja DI paperit taskussa. Luki vielä MBA-tutkinnon ja on nyt pörssiyhtiön johtoryhmässä ja toisen hallituksessa. Eli on ihan hyvä aloituspaikka KTM:lle, jos kyseessä on iso firma jossa on etenemismahdollisuuksia.
Mistä maisterin tulisi uransa aloittaa? Ei se yliopistotutkinto tarkoita sitä, että heti pääsee korkealle. Sillä on toki helpompi edetä, kuin esim. tradenomina, mutta ei se tutkinto autuaaksi tee.
HSEn adonis kirjoitti:
Mun tutuista moni on aloittanut controllerina KTM:nä ja osa toimii CFO-roolissa hyvillä tuloilla. Osalla HT tai jopa KHT.
Tradenomina toki voi olla hankalampaa.
Mitä minä olen näitä katsellut, niin jollain hatchback Fordeilla ne KTM:it ajelee.
Kaikkeen koulutukseen kuuluu asioita, joita joku opiskelija ei tule työssään käyttämään. Jollekin toiselle taas siitä alueesta voi tulla päätyö. Ei sitä silti yleisesti ajatella, että muutama kurssi meni hukkaan, vaan tämä tuo vain laajempaa näkökulmaa opiskeltavaan alaan. Eikä sitä vielä uran alkuvaiheessa tiedä, mitä töitä tulee tekemään vaikka 10 tai 30 vuoden päästä. Yritä löytää parempi asenne koulutustasi kohtaan, niin pääset ehkä helpommin etenemään työurallasikin!
KTM:n paras mahdollisuus tienata on perintö.
Ei tradet ole controlleita.