Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu että olen vankina suhteessa

Ap.
11.11.2020 |

Heippa! En ole ikinä kirjoittanut tästä minnekkään, toivon kovasti että joku lukisi tämän ja kertoisi ajatuksiaan. Koitan tiivistää kaiken.

Olen 24 vuotias, kasvoin lapsuuden turvattomassa kodissa, isäni oli alkoholisti ja keksi kaiken laisia tempauksia joista en viitsi edes kirjoittaa. Pitää vieläkin äitiäni otteessaan.

Kun täytin 18, muutin pois ja tapasin lapseni isän. Olimme yhdessä 2 vuotta ja ehdimme saada lapsen. Kuitenkin kun lapseni oli vauva, hän alkoi käyttää huumeita ja pahoinpiteli minua jatkuvasti, kunnes melkein tappoi. Lähdin vauvan kanssa äidilleni asumaan.

Vuoden päästä tästä olin vuokrannut asunnon ja asuin tässä lapseni kanssa. Opiskelin. Tapasin itseäni muutamaa vuotta vanhemman miehen. En ole koskaan tavannut yhtä kilttiä rauhallista ja vastuullista miestä. Oli lapselleni kuin isä. Olin onneni kukkuloilla, että vihdoin mun elämä joka on ollut pelkää surkeutta, alkaa näyttämään valoisalta.

No, nyt olemme olleet yhdessä reilu 4 vuotta. Alkuvuodesta paljastui että miehellä suuret ulosottovelat ja tämän jälkeen on alkanut käyttäytymään ikävästi mua kohtaan. Kehuu itseään ja lyttää mua. Tuntee jotenkin alemmuutta kun on varaton ja kateellinen ehkä mulle kun tienaan ihan ok.

Nyt sitten hän on saanut pariin kertaan aivan käsittämättömän sekokohtauksen on juonut (lapsi ollut silloin äidilläni). Seonnut tyhjästä, haukkunut mua s@@tanan huoraksi ja aivan silmitöntä haukkumista, että olen itse nisti kun olen seurustellut sellaisen kanssa, tätä puoli tuntia putkeen molemmilla kerroilla. Myös "soittanut" poliisit mulle vaikka olen ollut hiljaa ja itkenyt (teeskennellyt soittavansa), muuttanut äänensä täysin normaaliksi ja asialliseksi ja kertonut että muija sekoaa tulkaa hakemaan pois. Ja taas jatkunut silmitön haukkuminen ja huutaa että turha pilata hänen mainettaan itkemällä tästä muille,haluaa eron eikä suostu elämään seksittömässä suhteessa (ekan sekoamisen jälkeen mulla mennyt halut kokonaan)

Aina olen lähtenyt äidilleni aivan paniikissa. Seuraavana aamuna mies soittelee kymmeniä kertoja ja rukoilee anteeksiantoa eikä tajua mikä häneen on mennyt eikä todellakaan ajattele musta näin. Näiden sekoamisten jälkeen on lopettanut kaiken ikävän käytöksen ja nyt lupasi lopettaa alkoholin käytön (ei sitä käytäkään kuin parin kuukauden välein).

Mua kuitenkin ahdistaa koko ajan ja tuntuu että välitän ja vihaan miestä samaan aikaan :( Mun sykkeet on kokoajan taivaissa. Jos eroan, lapseni sydän särkyy, joudun viemään vuorohoitoon ja häntä melkein koskaan sitten näkisinkään. Mua ahdistaa myös yksinäisyys, mulla ei kavereita. Kaikki pitää miestä täydellisenä.. Tuntuu etten pärjää yksin. Mies kova korjaamaan kaikkea ja tässä mm tarvitsen hänen apuaan. Eilen hajosi pesukone ja mies korjasi. Myös autoni jatkuvasti rikki.

Noiden riitojen jälkeen mulle tulee aina olo että miten tapan itseni, menen aivan paniikkiin ja tuntuu etten enää palaudu noista.

Mitä teen? Jotenkin elämä potkinut niin pahasti että olen vaan lamautunut, olen syönyt masennuslääkkeitä vuoden alusta miehen ensimmäisen sekoamisen jälkeen en tiedä miksi kaikki vihaavat minua ja haluavat vaan pahaa. 😭

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei siis koskaan ennen ole ollut riitoja ennen tätä vuotta, ei pienintäkään erimielisyyttä ja nämä nykyisetkin riidat ovat vain miehen puoleisia sekoamisia. Mutta jutut ovat olleet aivan hirvittäviä mitä musta sanoo

Vierailija
2/31 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsi on alkoholiongelma, jota et voi parantaa. Eksäni teki aivan samanlaisia temppuja. Nämä tempaukset vain paheni vuosi vuodelta, kunnes lopulta sain erottua. Kun eroat, niin miehesi tulee ulisemaan perääsi mahdollisesti vielä pitkään. Olet arvokas ihminen ja lapsellesi on parasta elää turvallisemmassa ympäristössä hyvin voivan äidin kanssa. Älä menetä itsetuntoasi! Tuo vuoristorata saa omatkin tunteet sekoilemaan, kun tässä jaksat pitää pääsi pinnalla ja erota, niin olet taas vahvempi ja ehjempi ihminen. Suhteen jatkaminen väistämättä rikkoo sinua, kuten olet jo huomannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei siis juo kuin parin kuukauden välein, eikä ole koskaan juonut. Pystyisi olla juomatta vaikka loppuelämänsä. Nuo purkaukset on tapahtuneet alkoholin juomisen jälkeen. Viime kertaa ennen sanoin miehelle että sitten et sekoa niin kuin viimeksi kun joi puli vuotta aijemmin ja haukkui mut. Mutta taas kävi niin että haukkui vielä pahemmin.

Pelkään että musta tulee alkoholisti. Nyt jo juon joka ilta pari kaljaa jotta saan ahdistukselta unta 😭

Vierailija
4/31 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään kannattaa vaatia täysraittius mieheltä jatkossa. Ehkä yhdessä terapiaan?

Vierailija
5/31 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde nyt heti. Oikeasti. Kamat kantoon ja eteenpäin elämässä.

Vierailija
6/31 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollainen käytös mieheltä ole normaalia. Olet kuitenkin itse vielä nuori ja sinulla on mahdollisuus toimia. Lapsellesi on myös parempi, ettei äiti ole koko ajan ahdistunut. Suosittelen ottamaan hatkat tuollaisesta suhteesta. Yleensä tuollaiset luonteenpiirteet tuppaavat iän myötä lisääntymään.

Vierailija
7/31 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Mies ei siis juo kuin parin kuukauden välein, eikä ole koskaan juonut. Pystyisi olla juomatta vaikka loppuelämänsä. Nuo purkaukset on tapahtuneet alkoholin juomisen jälkeen. Viime kertaa ennen sanoin miehelle että sitten et sekoa niin kuin viimeksi kun joi puli vuotta aijemmin ja haukkui mut. Mutta taas kävi niin että haukkui vielä pahemmin.

Pelkään että musta tulee alkoholisti. Nyt jo juon joka ilta pari kaljaa jotta saan ahdistukselta unta 😭

Olet jo ihan sirpaleina, muttet ymmärrä vieläkään pelastaa itseäsi?

Sun tunteet yrittää kertoa sulle jotain tosi tärkeää. Älä turruta niitä, koska silloin olet vain sammakko joka ei älyä hypätä pois kuumenevasta vesikattilasta.

Vierailija
8/31 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sairas mies. Lapsesi tähden, jos et itsesi, jätä se!

Hanki oma koti, kaikki apu mitä vaan voit saada, ota vastaan. Muuta!

Vierailija
9/31 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

------

Lopetat välittömästi sen kaljoittelun ja heität äijän pellolle.

Mies ei pysty olemaan juomatta. Ja jos noin sekoaa juomisen jälkeen, on vaarallinen ympäristölleen.

Sinulla on pieni lapsi. Hän tarvitsee äitiään.

Vierailija
10/31 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen narsistin ja läheisriippuvaisen suhde.

Vierailija
11/31 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ensin kuvioihn astuu henkinen väkivalta, kuten miehesi esimerkissä ja seuraavaksi fyysinen ennemmin tai myöhemmin ja lopulta olet niin lannistettu että sinulla ei ole voimia enää erota. Ethän halua lapsellesi samanlaista lapsuutta kuin itselläsi? Selkeästi miehelläsi joko on olemassaoleva tai kehittyvä alkoholiongelma ja itselläsi todennäkösesti myös, jos jo nyt juot joka ilta kaljaa...Pelasta hyvä nainen itsesi tuosta suhteesta, jo lapsesi tähden!

Vierailija
12/31 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile ap rukoilemista? Jumala auttaa hädässä olevia <3  Ja suosittelen myös vahvasti eroamista, mies todellakin vaikuttaa vaaralliselta, kun "kilahtaa" tuolla tavalla ja seuraavalla kerralla saattaa käydä jo käsiksi

Vierailija
13/31 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Suominaisellani on löysä pillu, mutta hän on muuten mukava. Huoh. Hän ei pysty seksin aikana tyydyttämään minua ollenkaan. Mitä tehdä? Taidan olla myös vähän ihastunut erääseen työpaikkani aasialaisnaiseen :(

Yritätkö saada ketjun poistetuksi? Et halua että ap:n tilanteesta keskustellaan?

Vierailija
14/31 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mustakin tuntuu, että aloita oma elämäsi ilman tätä miestä. Saat varmasti sairaslomaa, vuokraa mukava pieni asunto, jossa voit turvassa elää tyttösi kanssa. Älä ala seurustelemaan uuden kanssa ennenkuin ymmärrät, että todennäköisesti kiinnyt isäsi kaltaisiin miehiin niin kauan kunnes olet kasvanut lapsuutesi traumoista. Siihen tarvitset apua. Olet luisumassa alkoholin käyttöön. Pienen tyttösi tähden, älä tee sitä! Tämä mies ei ole sun kumppanisi. Sinä voit muuttaa sukupolvia seuraavan pahan ketjun. Se on raskas tehtävä, mutta se parantaa sutkin. Voimaa sulle! Toivon, että saat elämäsi suunnan käännettyä!

15/31 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen narsistin ja läheisriippuvaisen suhde.

Toistuva sellainen. Valitettavasti tämä ralli jatkuu yleensä koko elämän, nimet vaan vaihtuu. Sääliksi käy lasta.

Vierailija
16/31 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua on elämä potkinut kovasti päähän. Pärjäät kyllä lapsen kanssa kahdestaan, älä sitä epäile. Joillekin ei sovi alkoholi yhtään, ja sekoavat. Niinkuin mies. Kyllä sun on parempi lähteä,, ettei sun ja lapsen tarvitse pelätä. Tsempit sulle, kyllä sä pystyt lähtemään.

Vierailija
17/31 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä juttu menee juuri noin, että ensin mies vaikuttaa lähes täydelliseltä, lopulta kun nainen on ns koukussa niin paljastetaan se oma todellinen nahka eli aletaan haukkumaan ja mitätöimään ja lopulta kuvioihin astuu fyysinen väkivalta, joka yleensä pikkuhiljaa pahenee. Ap:n mies vaikuttaa selkeästi narsistilta tai sitten hänellä on jokin muu persoonallisuushäiriö, ei ole normaalia lytätä henkisesti ja haukkua toista, olipa sitten humalassa tai selvinpäin

Vierailija
18/31 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on latvasta laho. Sinä olet stressistä sairas ja koko perusturvallisuutesi on laiminlyöty lapsuudesta saakka. Kohta myös alkoholisoidut tuota tahtia. Mikään näistä ei ole lapselle hyvä. Älä käytä häntä tekosyynä siihen, että pilaat teidän molempien elämän.

Lähde v*****n sieltä.

Vierailija
19/31 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille! Ihan itken kun niin välittäviä kommentteja! 😭

Mun elämä on ollut jotenkin niin traumaattista että itsetunto on niin alhaalla että vaikea lähteä tai tehdä edes mitään päätöksiä. Mulla ei myöskään ystäviä niin ihan super kauhea ajatus että ei voi jakaa elämän iloja ja murheita kellekään..

Mietin kyllä onko mies narsisti, mutta noi molemmat silmittömät haukkumiset on tapahtunut humalassa eikä selvin päin hauku. Se itsensä ylisäminen ja mun lyttääminenkin on vähitellen loppunut kun olen puhunut että mua ei haittaa hänen velat.

Toisaalta haluaisin lähteä, toisaalta pelkään. En haluaisi asua kerrostalossa missään nimessä mutta muuta vaihtoehtoa ei sitten ole. Pelottaa myös miten pärjään lapsen kanssa, on tosi vilkas ja vähän kiukkuinen lapsi. Tosi raskas siis ja mulla menee tosi usein hänen kanssaan hermot, kun taas mies jaksaa häntä viihdyttää eikä koskaan suutu hänelle ja viihtyvät kahdestaan.

Mun pitäisi hankkia myös uusi auto ja osata ostaa sellainen itse, tuota ei kannata korjauttaa jos ei ole tuota miestä sitä korjaamassa kun tulee liian kalliiksi.

Eniten pelkään sitä yksinäisyyden loukkoa 😭 Tiedän mitä se mulle tekee. Mitä enemmän oon yksin sitä vaikeempaa on mulle lähteä lapsen kanssa minnekkään, edes uimahalliin. En tiedä miksi olen tälläinen että masennun ja ahdistun yksin.

Jotenkin oon ollut alkuvuodesta ihan lamaantuneessa shokissa noiden miehen sekoamisten takia. Miten voi seota alkoholista noin pahasti? Onko oikeasti sen luonteinen siis?

Olin myös itse tuolloin yhtä humalassa mutta en yhtään pystyisi sanomaan toiselle mitään tuollaista. En ymmärrä.

Vierailija
20/31 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysiseen väkivaltaan en usko miehen alkavan. Ei ole yhtään sen oloinen kun ex joka pahoinpiteli. Ei tää tullut lähellekään kun sekosi ja haukkui, pysyi kaukana. Mutta silmät oli kuin jossain psykoosissa.

Juomisen lupasi jo lopettaa, ja siihen uskon kun ei sitä oikeastaan muutenkaan käytä ja joka kerta sitten sekoaa siitä. Mutta mua satuttaa noi sanat ja mietin noita sanoja joka ikinen päivä, juuri kun olin alkamassa unohtamaan niitä alkuvuoden sekoamisen haukkumisia ja lähentyä miehen kanssa niin nyt tää uusi.. Olisin lähtenyt aikapäiviä jo tästä suhteesta, mutta surettaa lapsen puolesta että isähahmo joka ollut vauvasta saakka mukana, katoaa elämästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme