Iho rikki tuolla alapäässä
Eli siis ulompien häpyhuulien ihossa "halkeamia" tai pieniä haavoja ollu jo yli viikon. Mitä mä teen niille :/
Kommentit (17)
Käy näyttämässä lääkärille ennenkuin parantuvat.
Leila Koo kirjoitti:
Voi johtua hiivasta?
Mulla oli hiivaa mut se meni (kai) ohi vähän ittellääm, pari kertaa laitoin dalacin voidetta kun sellasta sattu olemaan. Mietin kyllä pitäiskö hakea vielä joku diflucan kun ei noi haavat ole parantunu? Sinänsä ei kutina tai vuoto nyt vaivaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Ap
No mitä arvelisit, että tykkää katsella vai.
Kai sit kokeilen vielä flukonatsolihoitoa tohon. Lääkäristä en tod maksa käyntimaksua ellei ole pakko kun ne saleen sanoo vaan että koita odotella jos se menis ohi. Ap
Alapesut kannattaa tehdä pelkällä ihonlämpöisellä vedellä, ei mitään pesuaineita, ei edes intiimihygieniaan tarkoitettuja.
Kokeile vauvojen vedettömiä suoja - tai sinkkivoiteita. Apteekista saa myös Cavilon- voidetta joka kestää muutaman vesipesuvälin. Tekee suojaavaa pintaa, ei virtsa kirvele. Syö maitohappobakteerikuuri.
Hohohoho saitko kylttyyrimunukkaa
voi hyvin olla hiivaa. Mulla oli verestävät ja kipeät haavaumat alapäässä jossain siellä välilihan tienoilla. Pelkäsin jo vaikka mitä kuppaa, vaikka mitään syytä ei tietenkään ollut. Lääkäri kutsui oikein toisen lääkärin katselemaan, että onkohan hiivaa vai mitähän :D Muita hiivan oireita ei ollut (kutinaa, valkovuotoa tms.), sp-tautitestit puhtaat. Sain reseptin Daktacort -voiteeseen, ja sillä lähti. Ikinä ei ollut tuota ennen mitään ongelmaa alapäässä, ei hiivaa tms., eikä ole onneksi enää toistunut. Oma veikkaus on, että liika paikallaan istuminen, menkat+siteet hautoivat vain niin pahasti, että tuo oli tuloksena. Yyh.
Vierailija kirjoitti:
Hohohoho saitko kylttyyrimunukkaa
Se on käyny ali baballa...
Mulla yleensä nuo haavat alkaa tuntumaan vasta, kun se hiivasta turvonneen kutiavan alapään turvotus laskee lääkkeiden seurauksena. Mutta flukonatsolia kannattaa kokeilla ehdottomasti.
Herpes oli kun mulla oli tuo sama.
pitäs vähän enempi tietää mitä tapahtui 7-14 päiää sitten siellä reisien välissä? oliko ulkomaalaisvahvistusta käymässä vaiko ihan valkoperäistä
Voi johtua hiivasta?