Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Listataan tuppukylien "totuuksia"!!

Vierailija
05.03.2014 |

Mulle tulee mieleen:

Kaikki koulutetut ovat "herroja" ja heihin ei voi luottaa

Saunakaljan ostaminen tarkoittaa alkoholiongelmaa

Fyysinen työ on ainoa oikea työ miehelle.

Paras automerkki on mersu

Yrittäjät ovat ketkuja ja rikkaita tai persaukisia luusereita. Yrittäminen ei oikeastaan ole rehellisen ihmisen ammatti.

Kommentit (478)

Vierailija
321/478 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartuin tuppukylässä. Hermoja raastavin muisto on ajan varaaminen klamydia-testiin tuppukylän piskuisen terveysaseman piskuisessa ja hiljaisessa odotus-/vastaanottoaulassa, kun parin metrin päässä tiskistä istui kylän kaikki mammat odottamassa pääsyä herra Lääkärille. Olin tuolloin 16v.

Vierailija
322/478 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungissa töissä oleva sihteeri on hieno virka. Insinööri on suuri herra. (Mä vaan joku pankkilainen. Tosin olen hyvissä hommissa ja tupla/tripla palkka, mutta vaan joku analyytikko) eikä hienoa ollenkaan.

Autokorjaamon omistajan poika on kylän pollein poika. Kotona asuu ja hitsaa korjaamolla. Ihan paras catch, niin on rikas perhe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/478 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä paras naintikauppa oli k-kauppiaan poika. Joka tosin otti ja muutti muualle ja rouvat ei saaneet tyttöjään hänelle naurettua. Otti ketale ulkomaisen rouvan. Oikein Ruotsista

Vierailija
324/478 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kyllä paras naintikauppa oli k-kauppiaan poika. Joka tosin otti ja muutti muualle ja rouvat ei saaneet tyttöjään hänelle naurettua. Otti ketale ulkomaisen rouvan. Oikein Ruotsista

Mikä rikkuri!

Vierailija
325/478 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kanit,fretit, jyrsijät, linnut, kaikki sammakko-,matelija ja herpetologiset eläimet (varsinkin ne) on ihmettelyn aihe, ja myös se jos omistaa vaikka 6 eläintä, niinkuin minä, koska kolme hamsteria on jo outoa, ihmeellistä ja liioittelua. Jokainen katsoo pitkään kun käytön kaniani lenkillä.

Niin katsoisi kuka tahansa missä tahansa.

Mä itse katselen hymyillen, jos jotkut ulkoiluttavat perinteisiä "sisäeläimiä" esim. kaniaan tai kissaansa. Mielestäni se osoittaa että omistaja on valveutunut ja ymmärtää että pelkkä sisällä olo ei ole eläimellekään hyväksi. Muutkin kuin koirat tarvitsevat virikkeitä ja elämyksiä.

Mukava kuulla vaiheeksi tälläinenkin kommentti :). Kani ei ole mikään häkissä kököttävä pullakasa, jos siitä ei sellaista tee. Oli todella mukava kun eräs vastaantuleva nainen sunnuntaina tuli juttelemaan minulle, ja kertoi, että hänellä on neljä kania, ja näytti pitävänsä kaneista todella paljon. On hyvä asia, että kaikki ei pidä kanejansaan missään pienessä hamsterinhäkissä, niinkuin eräs rinnakkaisluokkalaiseni teki...

Vierailija
326/478 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo aivan totta, mersu kuin mersu, kunhan on MERSU. Eli kaiken maailman paskakoslat lommoineen on hienoja, kunhan ovat mersuja..

Aitoa Meseä ei mitkään japanilaiset voita! :)

Vierailija
327/478 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä:

- seurakunnan kerhoa tai pyhäkoulua on jokaisen Tuppukylän lapsikansalaisen käymän

- KARAOKE on illanviettotavoista ehtoisin. Sitä sinun on kuuleman joka hetki, kun jonkun kotiin käyt ja viinaa on juotu

- tanssilavoille menee myös nuori väki, humpat ja foksit sinun pitää osata

- iskelmät on POP ja iskelmätähteys on huippu-unelmahommaa. Tangomarkkinat rules!

- hanurin soitto se on kauneinta musiikkia

Vierailija
328/478 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin revetä naurusta, nää maalaiset on ihan hysteeriä sen suhteen jos joku vaan saa jotain kautta tietää niiden asioita. Eikä ne ymmärrä, että sitä nyt väkisin tietää kun lapset on samassa koulussa ja kavereita, tai asutaan naapureina. Hysteerisyys unohtuu tyystin siinä kun kylälle muuttaa joku vieras, siitä ja sen elämästä on tiedettävä kaikki.

Tämä! Sekä äitini että isäni ovat kotoisin pienistä tuppukylistä. Vaikka he ovat muuttaneet kaupunkiin jo 70-luvulla, on suorastaan surkuhupaisaa, miten äitini esimerkiksi edelleen jaksaa muistuttaa "Älä sitten kerro kenellekään," kun sattuu jakamaan jotain henkilökohtaista kanssani.

Kun olin teini, vanhempieni suurin mahdollinen vihanpurkaus minulle alkoi aina lauseella: "Mitä naapuritkin nyt ajattelee meistä." Vaikka asuimme ihan vaan Espoossa ja suurinta osaa naapureista ei voisi vähempää kiinnostaa.

Kiitos tästä ketjusta. Minua ovat aina tökkineet vanhemmissani tietyt asiat ja tavat toimia. Nyt sain tuoretta näkökulmaa siihen, miksi he ovat sellaisia kuin ovat.

Ai niin, ja maalla asuvat tätini ja setäni ihan oikeasti puhuttelivat perhettämme lapsuudessani "Helsingin herroina". Enää näin ei tapahdu, koska puoli sukua on muuttanut Tuppulasta muualle. :D

Vierailija
329/478 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä Luhangassa, vuosia sitten. Illalla paikallisen kapakan edusta oli aina täynnä autoja. sulkemisajan (venyvä käsite) jälkeen, pihassa ei ollut yhtään autoa. Eikä kukaan lähtenyt baarista selvinpäin.

Vierailija
330/478 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-On ihan ok lopettaa mikä tahansa eläin ampumalla sitä päähän liiterin takana.

Sehän on huomattavasti nopeampi, ihmillisempi ja kaikin tavoin parempi, kuin pitkittää tapahtumaa ja antaa eläimen odottaa väistämätöntä jollain kliinisellä vastaanotolla. Kyllä kuulkaa ainakin koira tietää mikä sitä odottaa, vaikka luulisi ettei se sitä muka tajua.

Vierailija
331/478 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka naapuri ois kuinka hyvä kaveri, niin kyllä jostain pientä naputtamista löytyy. Milloin ei osaa kyntää suoraa, milloin ihmetellään kun lehmät on niin pitkään ulkona, milloin koira louskuttaa turhaan... Maalla elää ne pahimmat selkäänpuukottajat ja paskanpuhujat <3

Vierailija
332/478 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 22:27"]

Mulle tulee mieleen:

Kaikki koulutetut ovat "herroja" ja heihin ei voi luottaa
Saunakaljan ostaminen tarkoittaa alkoholiongelmaa

Fyysinen työ on ainoa oikea työ miehelle.

Paras automerkki on mersu

Yrittäjät ovat ketkuja ja rikkaita tai persaukisia luusereita. Yrittäminen ei oikeastaan ole rehellisen ihmisen ammatti.

Samoin lasten sisäliikkavaatteet Alkon kassissa.

Mä en asu enkä ole koskaan asunut tuppukylässä, joten en tiedä siitä sen enempää... Mutta kyllä ihan kaupunkilaisena, normaalina ihmisenä kiinnittäisin sen verran huomiota, etten nyt ihan lasta laittaisi kävelemään Alkon kassi kädessä :D Aika rivon näköistä... Ja kuka ostaa Alkon kassin?? Miksei voi ottaa normaalia kauppa-/muovikassia mukaan viinaostoksille?

Vierailija
333/478 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuppukylästä kotoisin oleva tätini kutsuu siskoaan "Helssingin Pirjoksi". Pirjo asuu Vantaalla.

Vierailija
334/478 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Listatkaa myös niitä paikkakuntia. Haluaisin muuttaa pienelle paikkakunnalle johonkinpäin Uudenmaan rannikkoa, onko kokemuksia? Loviisa? Pernaja? Karjaa? Inkoo? Siuntio? Pohja? Tammisaari? Varoittakaa jos on aihetta!

Nämä pienet ruotsinkieliset paikkakunnat Uudellamaalla on  samanlaisia karseita tuppukyliä. Asukkaat ovat torppareiden jälkeläisiä ja kuten opettaja Raaseporissa mulle sanoi : tyhmiä ja laiskoja.

Esim. Karjaalla molemmat kieliryhmät white trash. Noissa ruots.paikoissa et myöskään ole mitään ellet ole ruotsinkielinen. Ruotsinkielinen sorvaaja on aina hienompi kuin suom. miljonääri. Noilla ruots. on melkein kaikilla suomalainen äiti mutta suomalaisuuden kanssa heillä ei kyllä ole mitään tekemistä !

Vierailija
335/478 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun luen tätä ketjua, tulee mieleeni lapsuuteni Helsingissä 70-luvulla.

Onko syynä se, että elämä oli ennen Suomessa juuri tuollaista ja jossain ollaan jämähdytty samaan vanhaan, ja jossain ei?

Vierailija
336/478 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehä kolmosen ulkopuolella on lande.

Lahti sijaitsee jossain Savossa.

Tampere on Lapissa.

Vierailija
337/478 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri oli kerran vuokrannut mökin jostain Savosta juhannukseksi ja sinne mentiin. Juhannusaatto oli lauantai ja hyvä ilma, käytiin saunassa ja laitettiin grilli tulelle. Eiköhän tämä maajussi, jolla oli pellot siinä vieressä, niin tule levittämään lietelantaa juhannusaattona klo 18. Meinasi hermo mennä ja grillaamatta jäi. Ei muuta kuin sisälle, ikkunat kiinni ja viinaa naamaan.

Vierailija
338/478 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnan virkamiehet ja luottamushenkilöt (valtuutetut) valitaan mieluiten oman kunnan asukkaista. Opiskelemassa on toki voinut käydä vähän kauempana, mutta kun virka avautuu, niin siihen on haettava. Suvun ja perheen paine on kova. Suurin osa päättäjistä on jotakin kautta sukua toisilleen ja siksi myös tietävät ja tuntevat koko kunnan asukkaat. Opettajat tietävät monta sukupolvea taakse päin, että se Tomppeleitten Eetu-setähän oli kova juoppo ja eläimiin sekaantuja. Eli eihän siitä suvusta voi kerta kaikkiaan tulla kuin nimensä veroisia, siis tomppeleita.

Jos jostain syystä ei parillakaan hakukierroksella löydy oman kunnan miestä tai naista virkaan, niin sitten valitaan pitkin hampain joku ulkopaikkakuntalainen, jota ruvetaan heti moittimaan ja kalvamaan selän takana, että se tuo tänne lintukotoon ihan outoja ajatuksia ja suunnitelmia. Eihän se sovi, kun täällä on aina tehty näin ja noin. Olen itse tuollainen junantuoma ja asunut täällä pikkukaupungissa jo melkein kolme vuosikymmentä, mutta ulkopuolinen olen edelleen. Samassa työpaikassa ehdin olla neljännesvuosisadan ennen eläköitymistä ja vieras olin sielläkin. Ne joilla oli sukujuuret omalla paikkakunnalla, kuuluivat paljon ylempään kastiin. T:Kastiton   

Vierailija
339/478 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja duunin saa oman paikkakunnan ihminen, vaikka sitten 30 vuotta vanhoilla papereilla ja todella alkeellisella koulutuksella, onhan hän "omankylän tyttöjä ja tietää kunnan tavat". Muualle Suomeen tällä naisella ei sitten ole ollutkaan mitään asiaa...

Vierailija
340/478 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hyvä puoli Tuppukyläläisyydestä on, että sieltä on hyvä ponnistaa esim. politiikkaan mukaan. Kilpailu ei ole niin laajaa, koska ei ole osanottajia ja oman kylän asukit (=sukulaiset) äänestävät taatusti sinut kunnanvaltuustoon ja eduskuntaan. Pieneltä paikkakunnalta ei tarvita niin montaa ääntäkään, että pääsee läpi. Siinä sitten saa paistatella ihan kansanetustajana.