Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kehtaako kultasepänliikkeessä käydä kysymässä sormuksen arvoa?

Vierailija
05.03.2014 |

Minulla on kaksi kullattua sormusta, joissa timantteja. Olen pohtinut niiden myyntiä, koska rahasta on vähän tiukkaa. Missä voisin saada tietää niiden arvon? 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys, itsekin sain isoäidiltäni "rubiinisormuksen" ja tekisi mieli käydä kysymässä onko se aito. Ihan vaan kultasepänliikkeessä?

Vierailija
2/10 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormus ei voi olla kullattu vaan on aitoa kultaa jos siinä on timantteja. Jos siis on kullattu, kivet on feikkejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arviointi saattaa maksaa...

Vierailija
4/10 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 20:44"]

Sormus ei voi olla kullattu vaan on aitoa kultaa jos siinä on timantteja. Jos siis on kullattu, kivet on feikkejä.

[/quote]

Aitoja ovat, eli siis kultaisia ilmeisesti. Mutta luulin, että yleensä ovat vain kullattuja. :)

Vierailija
5/10 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Timantteja ei istuteta kuin jalometalliin. Jos sormus on kotimainen eikä kauhean vanha, kulta on todennäköisesti 14 karaatin. Vanhoissa sormuksissa voi olla myös 18 karaatin.

Vierailija
6/10 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie panttilainaamoon ja saat ilmaisen arvion. Sun ei tarvii ees myydä heti vaan saat rahaa ja lunastaa ne takas jos myöhemmin haluat.

Helsingin pantilla on korkein ostokurssi täl hetkellä.

Vierailija
7/10 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisissa kultakoruissa on aina leimat. Katso niitä ja kerro mitä lukee. Voin suomentaa ne sulle ellet sit hae tietoa netistä. 

Vierailija
8/10 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 20:56"]

Suomalaisissa kultakoruissa on aina leimat. Katso niitä ja kerro mitä lukee. Voin suomentaa ne sulle ellet sit hae tietoa netistä. 

[/quote]

Ei niissä leimoissa taida kiviä olla, vai?

Vierailija
9/10 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaa. Itse olen käynyt kysymässä timanttikorvakorujen arvoa (puhdistutin ne samalla).

Vierailija
10/10 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaa käydä. Isäni oli kultaseppä ja arvioi ihan ilmaiseksi, paitsi jos tarvittiin virallinen arvio vakuutusta varten.