Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä aina luulin ettei yllättäviä laskuja ole olemassakaan

Vierailija
05.03.2014 |

...kunnes tänään sain kuulla että tulossa on 3800 euron lasku! Hyvästi säästöt, voi perkele!

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 21:28"][quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 21:22"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 21:14"]Tarvittiin 50 viestiä, ennen kuin ap keksi kertoa, että kyse on ulkomaalaisesta verotuskäytännöstä, josta useimmlla meillä tavallisilla talliaisilla ei ole paljoa käsitystä. Mutta hyvä oli tietää, että ap oli saanut laskun, johon ei ollut osannut varautua. Kiitos, kun jaoit tämän kokemuksen kanssamme.

[/quote]Oletpa tympeä. En halunnut kertoa sitä koska se ei tässä ole se tärkein enkä halua että minua tunnistetaan. Av on täynnä ketjuja, voit varmaan lukea jotain muuta jos tämä ärsyttää.

ap

[/quote]

Saatan mielestäsi olla tympeä, mutta koska veroasiat todella kiinnostavat minua ja uskon hanskaavani melko lailla hyvin suomalaisen verotuksen pääperiaatteet, niin siksi olen lukenut tätä ketjua suurella mielenkiinnolla.

Keskustelun tavoite kai on löytää yhtymäkohtia omaan elämään, jakaa esimerkkejä jne, mutta kun kyseessä onkin kokonaan jossakin toisessa yhteiskunnassa oleva verokäytäntö, niin meiltä mielestämme hyvien neuvojen antajilta putoaa keskustelusta pohja pois, kun emme saa tietää, että tapahtunut on realisoitunut jossakin ulkomailla.

Eli ainakin minusta tuntui vähän huijatulta, kun paljastui, ettei kyseessä ole veronmaksu Suomeen.

terv. Tympeä-Teija

[/quote]No Tympeä-Teija, tässä ketjussa oli kyse yllätyslaskuista eikä verotuksesta. Jos sinulla oli muita odotuksua, loit ne itse enkä minä ole niiden toteutuksesta vastuussa.

ap

Vierailija
62/67 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan tässä hiukan kyse myös autovakuutuksista :) :) :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja peuran väistöstä!

Vierailija
64/67 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 21:36"]Ja peuran väistöstä!

[/quote]Peuran väistö on tärkeä juttu :)

Ap

Vierailija
65/67 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha kunnon plan-B kun alkaa hiostaa; ulkomailla!

Tirsk.

Vierailija
66/67 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 21:42"]Vanha kunnon plan-B kun alkaa hiostaa; ulkomailla!

Tirsk.

[/quote]Olen tässä yrittänyt monta kertaa sanoa ettei se veron aihe liity asiaan, enkä olisi siitä enempää halunnut kertoa. En keksi näitä omasta päästäni vasn kyse tosiaan on ulkomaisen asunnon varainsiirtoverosta jonka verottaja voi arvioida muutoinkin kuin kauppasummasta. Siinä kaikki mitä enää sanon aiheesta.

Ap

Vierailija
67/67 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 20:08"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 20:05"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 20:02"][quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 20:01"]

No en pidä noita kolareita jne yllätyslaskuina jos rahat saa kuitenkin takaisin vakuutuksesta.

Meillä ei ole pakottavaa tarvetta autolle tai kodinkoneillekaan (pl. jääkaappi) joten olen ajateölut ettei meille yllätyslaskuja juuri tulisi. Olin väärässä :)

Ap

[/quote]

Mutta jos auto vain suistuu tieltä, siitä ei saa mitään takaisin, vaan korjaukset pitää tehdä omasta pussista (ellei kyseessä ole uudempi auto, jossa täyskasko).

[/quote]Silloin se on oma vika kun ei ole ottanut kaskoa. Sitä paitsi aina pitää sanoa että väisti peuraa :)

Ap

[/quote]

Kasko yli kymmenen vuotta vanhalle autolle, just joo, oma vikapa hyvinkin...

[/quote]

Osakasko/säästökasko tai millä sitä nyt mikin yhtiö kutsuu maksaa 150-200e vuodessa (keskittämällä ja bonukset kunnossa). Eli pari pulloa puskasta per päivä ja se on maksettu.. ja se on yhtä järkevää kuin muukin vakuuttaminen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän