Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä aina luulin ettei yllättäviä laskuja ole olemassakaan

Vierailija
05.03.2014 |

...kunnes tänään sain kuulla että tulossa on 3800 euron lasku! Hyvästi säästöt, voi perkele!

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lasku on kyseessä?

Vierailija
2/67 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä valitettavasti tulee aika ajoin. Esim. yllättävä autohuolto tms. asutaan maalla ja auto on välttämätön jos töissä meinaa käydä, julkisia ei todellakaan kulje, eikä valitettavasti kimppakyyti ole useinkaan mahdolinen liian erilaisten työaikojen takia. Sen mukaan on mentävä. Onneksi noihin toisinaan saa maksuaikaa jos sattuu enempi menoja jollekin kuule. Kaikista paras tietysti on jos onniitä säästöjä janiitähän pitäisi tällaisten tilanteiden varalta just olla.

Mikä on yllätyslaskusi syy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on eräs veromaksu jota ei pitänyt joko tulla ollenkaan tai jos tulisikin, olisi suuruudeltaan ehkä 600-700€. Toisin kävi.

Säästöjä on niin että saan tuon hoidettua mutta ne rahat oli varattu syksyn putkiremppaan. Nyt joudun ehkä sitä varten ottamaan lainaa. Huoh.

Ap

Vierailija
4/67 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 19:36"]

Se on eräs veromaksu jota ei pitänyt joko tulla ollenkaan tai jos tulisikin, olisi suuruudeltaan ehkä 600-700€. Toisin kävi.

Säästöjä on niin että saan tuon hoidettua mutta ne rahat oli varattu syksyn putkiremppaan. Nyt joudun ehkä sitä varten ottamaan lainaa. Huoh.

Ap

[/quote]

Miten on mahdollista että joku verolasku jota ei pitänyt tulla, tai jonka arvo oli 600-700 onkin yhtäkkiä päälle kolme tonttua?

Vierailija
5/67 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 19:38"][quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 19:36"]

Ap

[/quote]

Miten on mahdollista että joku verolasku jota ei pitänyt tulla, tai jonka arvo oli 600-700 onkin yhtäkkiä päälle kolme tonttua?

[/quote]Verottaja arvioi verottetavan omaisuuden arvon omien kriteereidensä mukaan. Kauppasumma oli x ja siitä maksoin verot. Verottaja lähes tuplasi tuon arvon ja vaatii lisäveron maksamista. Tämä tuli täysin yllätyksenä.

ap

Vierailija
6/67 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan niitä: autokolari (juu, aina tulee takkiin , vaikka olisi parhaimmat vakuutukset), sairastuminen, kodinkoneen/monen koneen hajoaminen samaan aikaan, tulipalo, vesivahinko, yms. Monessa asiassa vkuutukset auttamat, mutta harvemmin niitä rahoja saa heti ja samana päivänä.

Vierailija
7/67 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos auton ajaa ojaan, vakuutuksesta ei saa pois kuin omat lääkärikulut, kun on vanhempi auto kyseessä eikä ole kaskoa.

Vierailija
8/67 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en pidä noita kolareita jne yllätyslaskuina jos rahat saa kuitenkin takaisin vakuutuksesta.

Meillä ei ole pakottavaa tarvetta autolle tai kodinkoneillekaan (pl. jääkaappi) joten olen ajateölut ettei meille yllätyslaskuja juuri tulisi. Olin väärässä :)

Ap

Vierailija
9/67 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 20:01"]

No en pidä noita kolareita jne yllätyslaskuina jos rahat saa kuitenkin takaisin vakuutuksesta.

Meillä ei ole pakottavaa tarvetta autolle tai kodinkoneillekaan (pl. jääkaappi) joten olen ajateölut ettei meille yllätyslaskuja juuri tulisi. Olin väärässä :)

Ap

[/quote]

Mutta jos auto vain suistuu tieltä, siitä ei saa mitään takaisin, vaan korjaukset pitää tehdä omasta pussista (ellei kyseessä ole uudempi auto, jossa täyskasko).

Vierailija
10/67 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 20:02"][quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 20:01"]

Ap

[/quote]

Mutta jos auto vain suistuu tieltä, siitä ei saa mitään takaisin, vaan korjaukset pitää tehdä omasta pussista (ellei kyseessä ole uudempi auto, jossa täyskasko).

[/quote]Silloin se on oma vika kun ei ole ottanut kaskoa. Sitä paitsi aina pitää sanoa että väisti peuraa :)

Ap

Vierailija
11/67 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuolla logiikalla sinunkaan verolaskusi ei ollut yllätys. Olisit voinut kauppausmman mukaan arvella miten paljon veroa menee.

Vierailija
12/67 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 20:05"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 20:02"][quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 20:01"]

Ap

[/quote]

[/quote]Silloin se on oma vika kun ei ole ottanut kaskoa. Sitä paitsi aina pitää sanoa että väisti peuraa :)

Ap

[/quote]

Kasko yli kymmenen vuotta vanhalle autolle, just joo, oma vikapa hyvinkin...

Vierailija
13/67 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit kertoakin tästä perintöverojutusta aiemmin? Kuulosti epäoikeudenmukaiselta teille.

t: eräs joka on kanssa saamassa juuri aika ison perinnön.

Vierailija
14/67 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 20:07"]No tuolla logiikalla sinunkaan verolaskusi ei ollut yllätys. Olisit voinut kauppausmman mukaan arvella miten paljon veroa menee.

[/quote]Ei siinä ollut mitään arveltavaa. Maksoin juuri sen mitä kauppasumman mukaan pitikin ja asianajaja arveli että mahdollinen lisälasku on tuo mainitsemani 600-700 enintään. Jos asiaa tuntevakin yllättyi niin kyllä se oli yllätyslasku.

ap

Vierailija
15/67 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katto vuotaa ja tulee iso vanhinko, ei vakuutus korvaa.

Pyykinpesukone5v vanha sanoo sopimuksen irti, ei korvaa vakuutus.

Monasti vaikka vakuutus korvaa, omavastuu on jo niin iso, että se yllättää.

Tuulilasi menee rikki, ei kaikki vakuutukset korvaa.

Noita on niin paljon, etten viitsi alkaa suremaan.

Vierailija
16/67 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 20:01"]

Ap

[/quote]

Asutteko taloyhtiössä jossa on pesukone?

Vierailija
17/67 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 20:10"]Taisit kertoakin tästä perintöverojutusta aiemmin? Kuulosti epäoikeudenmukaiselta teille.

t: eräs joka on kanssa saamassa juuri aika ison perinnön.

[/quote]Ei ole kyseessä perintövero, sekoitat johonkin muuhun.

Ap

Vierailija
18/67 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja osakaskossakin pitää olla pätevä näyttö siitä, että on väistänyt hirveä, pelkkä silmät pyöreinä esitetty vakuuttelu hirvestä ei riitä.

Vierailija
19/67 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 20:01"]

Ap

[/quote]

Asutteko taloyhtiössä jossa on pesukone?

[/quote]Ei. Mutta meillä ei ole pieniä lapsia ja lähellä asuu äitini jonka luona voisin pestä pyykit. Ja käytettyjä koneita saa muutamalla kympillä.

ap

Vierailija
20/67 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 20:11"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 20:07"]No tuolla logiikalla sinunkaan verolaskusi ei ollut yllätys. Olisit voinut kauppausmman mukaan arvella miten paljon veroa menee.

[/quote]Ei siinä ollut mitään arveltavaa. Maksoin juuri sen mitä kauppasumman mukaan pitikin ja asianajaja arveli että mahdollinen lisälasku on tuo mainitsemani 600-700 enintään. Jos asiaa tuntevakin yllättyi niin kyllä se oli yllätyslasku.

ap

[/quote]

Miten asianajajasi ei puutu tuohon, sehän on sitten selvä virhe? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän