Määrittääkö miehen vai vaimon sosiaalinen asema perheen statuksen
Kommentit (31)
Äidin 'statuksella' on suurin merkitys lapsille ja heidän tulevaisuudelleen.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 14:04"]
[/quote]Kokemukseni mukaan miehen. Jos mies ei ole vakituisessa työssä ja ei ole hyvä palkka ja ei ole varakkaampi kuin vaimonsa, on koko perhe leimattu oudoksi ja sitä mainetta ei saa muutettua. näin tapahtunut keskikokoisessa kaupungissa.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 13:22"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 14:04"]
[/quote]Kokemukseni mukaan miehen. Jos mies ei ole vakituisessa työssä ja ei ole hyvä palkka ja ei ole varakkaampi kuin vaimonsa, on koko perhe leimattu oudoksi ja sitä mainetta ei saa muutettua. näin tapahtunut keskikokoisessa kaupungissa.
[/quote]
No, olisit kertonut tämän kaupungin nimen, niin että sitä osaisi sitten välttää.
Korkeampi asema määrittää mun mielestä, oli se sitten miehen tai naisen.
Minua huvittaa koko termi "perheen status". Heh.
niitä se status huvittaa, kenellä sitä ei oikeen ole
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 14:07"]
niitä se status huvittaa, kenellä sitä ei oikeen ole
[/quote]
Ja tuo kommentti oli tietenkin enemmän kuin todennäköinen. Siltikin nämä status-pelleilyt huvittavat yhä. Enkä todellakaan ala omaisuuttani tai asemaani täällä valaisemaan. Niin alas en vajoa.
Mua huvittaa noi statuksen perässä juoksijat. Se ei ole mitään muuta kuin säälittävää tuulen tavoittelua. Hetken sitä kuvittelee olevansa joku sitten jo huomaakin, et ohi on.
On parempi elää kun ei kurkota kuuseen niin ei myöskään kapsahda katajaan.
Siis mitä tarkoittaa "perheen status"? Vääntäkää mulle sivistymättömälle rautalangasta.
No jaa, mitenkähän meillä; mies kunnanjohtaja ja minä toimitusjohtaja pk-yristyksessä. Kuka tämän sitten määrittää. no AV, auta nyt vähän?? :D
Muakin kiinnostaisi, missä se perheen status ilmoitetaan, kuka sen määrittelee ja ketä varten. Onko teidän kaikilla tuttavaperheillänne jonkinlainen status, ja oletteko keskustelleet aiheesta niin että olette varmistaneet olevanne yhtä mieltä siitä, mikä kenenkin status on?
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 14:07"]niitä se status huvittaa, kenellä sitä ei oikeen ole
[/quote]
Yleensä kyllä juurikin toisinpäin.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 14:15"]
Siis mitä tarkoittaa "perheen status"? Vääntäkää mulle sivistymättömälle rautalangasta.
[/quote]
yhteiskunnallinen asema
Mulla on nähtävästi huomattavan korkea status nykyään jos on kaupan myyjiä uskominen. ; )
Saan nykyään aina hyvää palvelua ja multa kysytään jatkuvasti voivatko auttaa ja heti kun ostosteni kanssa vähänkään liikahdan kassaan päin niin myyjä syöksyy oitis palvelemaan minua.
Tätäkö ap tarkoitti?
Erityislapsilla on kuulemma status (diagnoosi, esim. adhd). Onkohan noilla statuksen huutelijoilla ja statuksen omaavilla varmasti kaikki asiat diagnosoitu ja lääkitys kunnossa?
Erityislapsilla on kuulemma status (diagnoosi, esim. adhd). Onkohan noilla statuksen huutelijoilla ja statuksen omaavilla varmasti kaikki asiat diagnosoitu ja lääkitys kunnossa?
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 14:38"]
Mulla on nähtävästi huomattavan korkea status nykyään jos on kaupan myyjiä uskominen. ; )
Saan nykyään aina hyvää palvelua ja multa kysytään jatkuvasti voivatko auttaa ja heti kun ostosteni kanssa vähänkään liikahdan kassaan päin niin myyjä syöksyy oitis palvelemaan minua.
Tätäkö ap tarkoitti?
[/quote]
Suomessa ollaan keskimäärin kai kuitenkin sen verran tasa-arvon kannattajia, että apua tarvitsevia autetaan ja palvellaan yli status-rajojen.
Voisiko joku asiasta tietävä tehdä jonkinlaisen statustaulukon, josta kukin av-mamma voisi tarkistaa oman ja perheensä aseman. Tietenkin täydellisen kiistattoman sellaisen.
Haha, vaimo erityislastentarhanopettaja eli siis suht korkealla statuksella ja korkeakoulutettukin.
Minä olen puolestani datanomi eli nykypäivänä ei juuri mitään.
Mutta viimevuosina olen tienannut 5-10 krt enemmän kuin vaimoni eli viis statuksesta - raha ratkaisee :)
Up