Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Määrittääkö miehen vai vaimon sosiaalinen asema perheen statuksen

Vierailija
05.03.2014 |

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/31 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin 'statuksella' on suurin merkitys lapsille ja heidän tulevaisuudelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 14:04"]   

[/quote]Kokemukseni mukaan miehen. Jos mies ei ole vakituisessa työssä ja ei ole hyvä palkka ja ei ole varakkaampi kuin vaimonsa, on koko perhe leimattu oudoksi ja sitä mainetta ei saa muutettua. näin tapahtunut keskikokoisessa kaupungissa.

Vierailija
4/31 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 13:22"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 14:04"]   

[/quote]Kokemukseni mukaan miehen. Jos mies ei ole vakituisessa työssä ja ei ole hyvä palkka ja ei ole varakkaampi kuin vaimonsa, on koko perhe leimattu oudoksi ja sitä mainetta ei saa muutettua. näin tapahtunut keskikokoisessa kaupungissa.

[/quote]

No, olisit kertonut tämän kaupungin nimen, niin että sitä osaisi sitten välttää.

Vierailija
5/31 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeampi asema määrittää mun mielestä, oli se sitten miehen tai naisen.

Vierailija
6/31 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua huvittaa koko termi "perheen status". Heh.

Vierailija
7/31 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä se status huvittaa, kenellä sitä ei oikeen ole

Vierailija
8/31 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 14:07"]

niitä se status huvittaa, kenellä sitä ei oikeen ole

[/quote]

Ja tuo kommentti oli tietenkin enemmän kuin todennäköinen. Siltikin nämä status-pelleilyt huvittavat yhä. Enkä todellakaan ala omaisuuttani tai asemaani täällä valaisemaan. Niin alas en vajoa.

Vierailija
9/31 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua huvittaa noi statuksen perässä juoksijat. Se ei ole mitään muuta kuin säälittävää tuulen tavoittelua. Hetken sitä kuvittelee olevansa joku sitten jo huomaakin, et ohi on.

On parempi elää kun ei kurkota kuuseen niin ei myöskään kapsahda katajaan.

Vierailija
10/31 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä tarkoittaa "perheen status"? Vääntäkää mulle sivistymättömälle rautalangasta. 

Vierailija
11/31 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, mitenkähän meillä; mies kunnanjohtaja ja minä toimitusjohtaja pk-yristyksessä. Kuka tämän sitten määrittää. no AV, auta nyt vähän?? :D

Vierailija
12/31 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaisi, missä se perheen status ilmoitetaan, kuka sen määrittelee ja ketä varten. Onko teidän kaikilla tuttavaperheillänne jonkinlainen status, ja oletteko keskustelleet aiheesta niin että olette varmistaneet olevanne yhtä mieltä siitä, mikä kenenkin status on?

Vierailija
13/31 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 14:07"]niitä se status huvittaa, kenellä sitä ei oikeen ole

[/quote]

Yleensä kyllä juurikin toisinpäin.

Vierailija
14/31 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 14:15"]

Siis mitä tarkoittaa "perheen status"? Vääntäkää mulle sivistymättömälle rautalangasta. 

[/quote]

yhteiskunnallinen asema

Vierailija
15/31 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nähtävästi huomattavan korkea status nykyään jos on kaupan myyjiä uskominen. ; )

Saan nykyään aina hyvää palvelua ja multa kysytään jatkuvasti voivatko auttaa ja heti kun ostosteni kanssa vähänkään liikahdan kassaan päin niin myyjä syöksyy oitis palvelemaan minua.

Tätäkö ap tarkoitti?

Vierailija
16/31 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityislapsilla on kuulemma status (diagnoosi, esim. adhd). Onkohan noilla statuksen huutelijoilla ja statuksen omaavilla varmasti kaikki asiat diagnosoitu ja lääkitys kunnossa?

Vierailija
17/31 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityislapsilla on kuulemma status (diagnoosi, esim. adhd). Onkohan noilla statuksen huutelijoilla ja statuksen omaavilla varmasti kaikki asiat diagnosoitu ja lääkitys kunnossa?

Vierailija
18/31 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 14:38"]

Mulla on nähtävästi huomattavan korkea status nykyään jos on kaupan myyjiä uskominen. ; )

Saan nykyään aina hyvää palvelua ja multa kysytään jatkuvasti voivatko auttaa ja heti kun ostosteni kanssa vähänkään liikahdan kassaan päin niin myyjä syöksyy oitis palvelemaan minua.

Tätäkö ap tarkoitti?

[/quote]

Suomessa ollaan keskimäärin kai kuitenkin sen verran tasa-arvon kannattajia, että apua tarvitsevia autetaan ja palvellaan yli status-rajojen.

Vierailija
19/31 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku asiasta tietävä tehdä jonkinlaisen statustaulukon, josta kukin av-mamma voisi tarkistaa oman ja perheensä aseman. Tietenkin täydellisen kiistattoman sellaisen.

Vierailija
20/31 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, vaimo erityislastentarhanopettaja eli siis suht korkealla statuksella ja korkeakoulutettukin.

Minä olen puolestani datanomi eli nykypäivänä ei juuri mitään.

Mutta viimevuosina olen tienannut 5-10 krt enemmän kuin vaimoni eli viis statuksesta - raha ratkaisee :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän